Rendelő

Laevolac-lactulose

lápiszolás

abortusz

ADHD

adottság

agyhártyagyulladás

agyvelőgyulladás

ajánlás

akaratosság

alhasi fájdalom

állattartás

allergia

allergiateszt

altatás

aluszékonyság

alvás

alvászavar

anafilaxiás sokk

angolkór

antibiotikum

anyajegy

anyatej

apgar

arcbőr

arcüreggyulladás

Asperger-szindróma

Összes címke »

Kérdések-válaszok

Kislányom 8 hónapos múlt. 3 napon keresztül magas láza volt (38,5-39,6), a  4. napon pir ...

Kislányom 8 hónapos múlt. 3 napon keresztül magas láza volt (38,5-39,6), a  4. napon piros kiütések jelentek meg először az arcán majd az egész testén. Antibiotikumot kap a fülgyulladásra. Láztól van-e a kiütés, vagy esetleg kanyaró?

Válasz

Halmozottan fordulnak elő mostanában ún. exanthema subitum nevű megbetegedések, amelyek magas lázzal, ill. a láz oldódása után az egész testet elborító kiütéssel járnak. A leírt tünetek alapján ez a vírus által okozott fertőző gyermekbetegség is felmerülhet. Csecsemőkorban azonban még egyéb légúti megbetegedést okozó vírusok is tudnak hasonló tüneteket okozni. Ha azonban a csecsemőnek középfülgyulladása van, attól is lehet bizony láza (nem véletlenül kapott rá antibiotikumot), a kiütéseket az egyébként hatékony (hiszen a láz lement, tehát a folyamat gyógyul) gyógyszerre kialakult allergiás reakció is eredményezheti. Láztól önmagában kiütés nincs. Vírusos, bakteriális megbetegedések tünete lehet mindkettő, vagy pedig allergia. Ha kanyaró vírusa okozná ezt, kisgyermeke a 4. napon nemcsak kiütéses lenne, hanem bizony nagyon beteg is, és egyéb tünetek is jelen lennének. Szerencsére a kanyaró ma már nem gyakori betegség a gyermekek átoltottsága miatt.
Dr. Gömöri Ágnes



X
EZT MÁR OLVASTAD?