Címke Mozgás

A csecsemőkori mozgásfejlődés és a későbbi iskolai problémák lehetséges összefüggései

Konduktorként (rövid magyarázatként: a teljes személyiséget figyelembe véve komplex, minden területet fejlesztő szakember) sok éve foglalkozom kis- és extrém kis súllyal született korababákkal, vagy egyéb okból (például szülés... »

7 könyv, amiket érdemes beszerezned, ha babát vársz

Egy anyának mindig fontos pillanat az, amikor gyermeke születik, éppen ezért még a baba érkezése előtt és akár utána is érdemes tájékozódni, és minél tartalmasabb babás könyveket beszerezni. Ezek között a könyvek között... »

A gyerekek, akik szinte sosem betegek - 6 ok, ami a háttérben állhat

Elindul a bölcsi, az ovi, és szinte minden második héten a gyerekorvosnál ültök, mert a gyerek mindent beszed, amit lehet. A legtöbben így vannak ezzel, ám mindenhol van 1-2 olyan csemete, aki szökőévente kap el valamit, és a... »

Nincs több időhúzás: mindenképp leadnád a terhességi pluszkilókat? Az első lépések a legfontosabbak

Jócskán túl vagy már a szülésen, és bár eleinte a szoptatással olvadtak le rólad a terhesség után felkúszott kilók, a dolog egy idő után stagnálni kezdett? Nagyon vágysz arra, hogy visszanyerd a szülés előtti alakodat, de semmi... »

Babát vársz? Vigyázz a gyomrodra az ünnepek alatt - hasznos tippek várandósoknak (és mindenkinek, aki imád enni)

Karácsonykor nehéz elkerülni a túlevést, ráadásul az általában kissé szabálytalan étkezésektől, a lényegesen kevesebb folyadék és rostbeviteltől, a sok cukortól még az emésztés is lassul. A babavárás alatt ez pedig kifejezetten... »

Fogyókúra helyett okos étkezés: így vigyáztam a súlyomra a terhesség alatt

Ma már tévhit, hogy egy állapotos nőnek kettő helyett kell ennie, és a legtöbb orvos is szigorúan veszi a túl nagy súlygyarapodást a babavárás alatt. Persze minden női test másként reagál a terhességre, és ott van még a... »

Várandósan is sportolj! 5 érv, hogy a terhesség alatt is megéri fittnek maradni

Ha korábban is a sportos életmód híve voltál, akkor a babavárás alatt sem kell lemondanod a testmozgásról. Persze lehet, hogy felüti a fejét az álomkór, az állandó fáradtság, de itt az idő ezt leküzdeni: hidd el, megéri... »

5 tedd és ne tedd dolog a várandósság alatt

A várandósság időszaka alatt számos hasznos és kéretlen jótanács is záporozik a kismamákra: mit és hogyan kell csinálniuk, hogy egészséges és kiegyensúlyozott babát hozzanak a világra. A legtöbb kérdésben ráadásul megoszlanak a... »

Minden baba más és más - az első lépések

Ahogy nincs két egyforma felnőtt ember sem; minden baba is más és más – így annak sincs kőbe vésett szabálya, mikor kell elkezdeniük a kúszást, mászást, vagy épp a járást. De mi számít „normálisnak” és mikor kell szakemberhez... »

Jézusom, hogy fogok kinézni ezekben a téli göncökben?!

A tél beköszöntével kicsit beszűkül a világ, kevesebb időt töltünk a szabadban és többet bent, a melegben - mégha egyébként tevékenyen is telnek a várandós hónapok akkor sem olyan egyszerű, mint nyáron; magunkra kapni egy lenge... »

Lassítani – de hogyan?

Előző cikkünkben arra kértünk, hogy ha tapasztalod magadon a túledzettség, a túlpörgés tüneteit (fájdalom az edzés közben, álmatlanság éjjelente, lassú regeneráció, megnövekedett nyugalmi pulzus…), vegyél vissza kicsit, mielőtt... »

Rossz idők, szép napok

Hétfőn még tízen-pár fok, a hét második felében megint kánikula… Szeszélyes nyarunk van! Ember legyen a talpán, aki ezt követni tudja. Rengetegen panaszkodnak migrénre, fáradtságra, álmatlanságra, koncentrációs zavarokra… És... »

A terhesség alatti mozgás a mamának és a babának is jót tesz

Régen az volt az uralkodó nézet, hogy a nők terhesség alatt ne nagyon tornázzanak, mert azzal koraszülést idézhetnek elő. Manapság azonban egyre uralkodóbbá vált az az álláspont, hogy a várandós kismamák testmozgása mind az... »

Kismamák, ezért kezdjetek el mozogni!

Inaktív, fáradékony, levert kismamáknál egyértelműen megoldás a könnyű testmozgás. Ismét tudományos alátámasztást nyert az a tény, hogy minden egészséges kismamának sportolnia kellene. A Pszichológia és Egészségben publikált... »

Óvatosan a törölköző-diétával! Tudjátok, mi az?

Sokat olvashattunk mostanában a gyors fogyást ígérő „törölköző-diétáról”, ami állítólag rossz testtartásunkat korrigálva fogyókúra és megerőltető mozgás nélkül csökkenti hasi zsírpárnáinkat. A Magyar... »

Útmutató kismamáknak a terhesség alatti mozgáshoz

A mindennapi gyakorlat sajnos azt mutatja, hogy a kismamák mozgásintenzitása messze elmarad a szakmai ajánlásoktól. Így a klinikusok egyik legfontosabb feladata a mozgás előmozdítása terhesség alatt is. »

Mozgásra fel!

„Semmi sem áll, de keringve, forogva / Mozog minden az égen s egek alatt. / A mélybe bukik s föltör a magasba / Nagy s kicsi rész, / Könnyű, nehéz” (Giordano Bruno) »

Papinapló 26. – Minden reggel nevet, egész évben Sziget!

A héten elkezdtük az anyatej mellé a kóstoltatást. Kezdetnek néhány kanál reszelt barackot kapott Mimó, aztán almát is. Elég jól fogadta az új ételeket, igaz, azért volt egy kis fintorgás. Azt még nem tudjuk, mi lesz a... »

Terhesnapló 8. - Kimenő és anyák napi műsor

A legutóbbi naplómat azzal zártam, hogy anya és apa szórakozni mennek. Elég meglepő, de el is jutottunk ,egyik gyerek sem lett beteg, nem törte össze magát, tehát nyugodt szívvel indultunk útnak a volt iskolámba, ahol nem... »

Papinapló 10. – Mimó és a híres egyfejű

A múlt héten a legfontosabb újdonság Viru úgynevezett maminbaba-edzése volt. Ennek a lényege, hogy nők magukra kötik a gyereküket, és úgy (latin)táncolnak.  »

   1 2 3 4 5   

X
EZT MÁR OLVASTAD?
XGyerünk, anyukám! - Teakiadó