13 egészséges snack-ötlet tipegősöknek, amit Te is imádni fogsz!

Bár a csokitól és az előre gyártott ételektől; gyorséttermi kajáktól és mesterséges üdítőktől teljesen eltiltani egyetlen gyerkőcöt sem lehet, azért az arány nem mindegy! Szerintünk egy kis „rosszalkodás” néha belefér, de a hétköznapokban törekedjünk arra, hogy minél több természetes, tápanyagdús étekhez juttassuk a gyermekünket; még akkor is, ha nasizásról van szó!

Sajnos nem minden lurkó jó evő és az idő is szorít; egyetlen szülőt sem tudnánk hibáztatni, ha tanácstalanságában, hogy semmit nem hajlandó magához venni a kicsi, csak az édességet eszi meg; csokit és gumicukrot nyomna a kezébe… De azért valljuk be, mi sem vagyunk elégedettek, ha egész állóm nap ezeken él a csemeténk. Ezért most hoztunk pár életmentő tippet, amiből szemezgethettek (és remélhetőleg végre a kicsi is fog), ha kifogytatok az egészséges nasik tárházából:

13 egészséges snack-ötlet tipegősöknek, amit Te is imádni fogsz!

  1. Egy csésze teljes kiőrlésű zabpehely, tejjel és gyümölcsökkel (lehetőleg idény gyümölcsök) tökéletes reggeli vagy tízórai lehet, hiszen tele van kalciummal, rostokban gazdag és a hozzávalóktól függően vitamin-forrás is!
  2. Sajt: válassz zsírosabb tömbsajtot és formázd a falatokat süti szaggatóval, hogy még érdekesebbek legyenek a kicsi számár, tálald színes gyümölcsökkel (alma, aszalt barack, szőlő, kivi…); így egy szuper energetizáló délutáni nasit kapsz, amivel vacsiig simán kihúzza a lurkó!
  3. Eper: ha azt veszed észre, hogy a kicsik csak banánt és almát esznek állandóan, csempéssz ezek közé egy kis C-vitaminnal teli piros finomságot.
  4. Zsírszegény joghurt, gyümölcsökkel – és az ebből készült joghurt-fagyi. A gyerkőcök imádják a jégkrémeket, szinte már bárhol be tudod szerezni az ennek készítéséhez szükséges formákat, a joghurt pedig szintén kitűnő kalcium-forrás.
  5. Tojás: legyen mindig otthon néhány kemény tojás elkészítve, karikákra vágva, szendvicsbe téve nagyon értékes alapanyag tud lenni; egy négy éves napi fehérje szükségletének egyharmadát fedezi egy darab tojás.
  6. Humusz: egyszerűen és gyorsan elkészíthető akár otthon is, gazdag A-vitaminban, kalciumban, B6-vitaminban és vasban. A gyerkőcök pedig kedvelik a dióhoz hasonlító ízét.
  7. Tészta: egy félcsészényi, előre elkészített, lefagyasztott majd mikróban felmelegített tészta, egy kis zöldséges szósszal, csirke falatkákkal, sajttal (vagy gyakorlatilag bármivel, amit otthon találsz); tökéletes snack, hiszen összetett szénhidrátokban gazdag.
  8. Körte: szinte egész évben elérhető már a szupermarketek polcain, tálalhatod egy kis joghurt vagy cottage cheese társaságában is.
  9. Zsírszegény sonka: magas fehérje-tartalom, alacsony zsír-tartalom; tökéletes egy fejlődő szervezet számára. Zöldségekkel és sajttal is kombinálhatod.
  10. Mazsola: magában vagy pudingba, joghurtba keverve is imádják a gyerkőcök.
  11. Teljes kiőrlésű rozskenyérke/pászka/puffaszott búzaszelet: kenj rá a humuszból vagy 100%-os mogyoróvajat vagy sajtkrémet, a rostok segítik az emésztést.
  12. Házi készítésű zabpelyhes keksz: a gyerkőcöknek a túl sok cukor, de a mesterséges édesítőszerek sem tesznek jót, ezért a bolti társai helyett, süss otthon magad gyümölcsös-mézes zabkekszet!
  13. Mandula: három éves kor felett tökéletes E-vitamin, cink-forrás, fehérjében gazdag és a kicsik imádják, ahogy a foguk alatt ropognak a szemek.

 

Plézer Panna

Plézer Panna , 2018. október 30.
 
 
 
Címkék:  

gondozás

Hozzászólás

Felhasználónév:
     Jelszó:
X
EZT MÁR OLVASTAD?