Praktikák a reggeli rosszullét enyhítésére

A babavárás számos dolgot megváltoztat a női testben. Többek között jelentkezhet fáradékonyság, émelygés és hányinger, amelyekre leginkább a reggeli órákban kerül sor. A reggeli rosszullét egy idő után magától megszűnik, de érdemes enyhíteni a tüneteket.

 


Kerülni kell a zsíros és fűszeres fogásokat

Az, hogy a várandósság mely szakaszában jelentkeznek a rosszullétek, minden nő esetében más. Az esetek többségében az első trimeszterben kerül sor a reggeli rosszullétekre. Hogyan lehet enyhíteni a tüneteket? Például tudatos táplálkozással. Érdemes egészséges, vitaminokban és fehérjében gazdag ételeket fogyasztani. Továbbá kerülni kell a zsíros és fűszeres fogásokat. 

Ebben az időszakban javasolt lefekvés előtt még enni néhány falatot, hiszen így elérhető, hogy reggelre kevesebb gyomorsav termelődjön, és ezáltal csökkenjen a hányinger kialakulásának kockázata. Nem nagy adagokra kell gondolni, csupán egy müzli szeletre vagy egy szelet sajtra. Továbbá érdemes gyömbérteát fogyasztani a gyomornyugtató hatása miatt, és igazoltan hatásos a hányinger ellen. A háborgó gyomor a citrom illatával és ízével is csillapítható. A megfelelő étkezés mellett rendkívül fontos a folyadékbevitel. Kerülni kell a cukros gyümölcsleveket és üdítőitalokat. Érdemes előnyben részesíteni a vizet és a gyümölcsteát.

A fokozott stressz is kiválthat reggeli rosszullétet

Sok esetben előfordul, hogy a kismamáknál különféle illatok váltják ki az émelygést. Ki kell tapasztalni, hogy melyek azok az illatok, amelyek zavaróak, és tenni kell ellenük. Ha ételekről van szó, akkor kerülni kell az elkészítésüket. Ha pedig tusfürdőről, parfümről vagy éppen fogkrémről, akkor érdemes az adott termékeket más változatra cserélni.

Mindemellett a fokozott stressz is kiválthat reggeli rosszullétet. Természetesen a stresszes helyzeteket nem lehet teljes mértékben elkerülni, azonban a csökkentés néhány egyszerű módszerrel elérhető. Ilyen például a meditáció, a jóga vagy bármilyen, a kismamák számára is engedélyezett testmozgás.

Kifejezetten a kismamák hányingere ellen hatásosak

Továbbá érdemes elterelni a figyelmet a kellemetlen tünetekről például munkával, sétával vagy olvasással. Ha kivitelezhető, akkor célszerű lepihenni, amikor jelentkeznek a tünetek, hiszen így csökkenthető a hányinger és az émelygés egyaránt. Ha úgy érzed, hogy semmi nem használ, akkor a homeopátiás szerekkel is meg lehet próbálkozni. 

Kaphatóak olyan készítmények, amelyek kifejezetten a kismamák hányingere ellen hatásosak. Természetesen a homeopátiás szerek alkalmazása előtt mindenképpen egyeztetni kell az orvossal. Bizonyos esetekben, orvosi javaslatra gyógyszereket is lehet alkalmazni a tünetek enyhítésére. Nektek milyen praktikák váltak be a reggeli rosszullét tüneteinek enyhítésére?

S. Dóra , 2022. szeptember 28.
 
 
 

Hozzászólás

Felhasználónév:
     Jelszó:
X
EZT MÁR OLVASTAD?
X Karácsonyi könyvvásár