#baba#anya

A szülõk óvodáról, iskoláról

A szülõk óvodáról, iskoláról
A szülõk óvodáról, iskoláról (2000.09.18)

A szülõk csaknem  40 százaléka majdnem mindennap, 21 százaléka hetente egyszer-kétszer  segít gyermekének a házi feladat megoldásában - a többi között ez is  kiderül a Magyar Gallup Intézet reprezentatív, mintegy ezer felnõtt  bevonásával készült felmérésébõl.
    A vizsgálat során azt is megkérdezték a résztvevõktõl: hogyan értékelik az oktatási intézmények munkáját, mit várnak, az óvodában, iskolában mire tanítsák gyermekeiket, illetve milyen szempontok  érvényesüljenek a pedagógiai munkában.  A szülõk több, mint háromnegyede vélte úgy, hogy nagyon fontos  az iskolák jó hangulata. Csaknem ugyanilyen arányban tartották  nagyon lényegesnek az intézményekben a gyermekközpontúságot.
    A válaszadó szülõk 62 százaléka úgy gondolta: gyermekük óvodai  vagy iskolai nevelésére kicsi, vagy egyáltalán nincs befolyása,  minden harmadik válaszadó azonban azt mondta, hogy nagy beleszólása  van ebbe a kérdésbe.
    Az óvodai, iskolai nevelésbe történõ bevonás hiányát valamilyen  mértékben a szülõk abszolút többsége problémaként említette.
    A szülõk 54, a többi válaszadó 53 százaléka értett egyet azzal  az állítással, hogy az iskolának széleskörû tudást kell adnia, hogy  a késõbbiekben, ha szükség lesz rá, ne hiányozzon az alapmûveltség.
    Az önálló gondolkodásmód kialakítását, a tudás átadását egyaránt  az iskola feladatának tartotta a szülõk 41 százaléka. Ha a tudáshoz  vezetõ út megmutatása és a tudás átadása között kell választani, a  szülõk 44 százaléka az elõbbit jelölte meg elsõ helyen, mindkettõt  pedig a 38 százaléka tartotta az iskola feladatának.
    Az alapkészségek fejlesztését illetõen egységes vélemény alakult  ki: ezt nagyon fontosnak tartotta a válaszadók 91, míg fontosnak a 6 százaléka.
    A sorrendet illetõen elsõ helyen az idegen nyelv oktatását  említették, amelyet a számítástechnika, a közismereti tárgyak,  illetve a készség tárgyak színvonalas oktatása követett.
    A felmérésbõl kiderült az is, hogy a szülõk 59 százaléka havonta  legalább egyszer, több, mint harmada pedig évente néhány alkalommal találkozik gyermeke pedagógusával. A szülõk 9 százaléka évente  egyszer, vagy nem minden évben találkozik csemetéje oktatójával.

 
X
EZT MÁR OLVASTAD?