| A szülõk csaknem 40 százaléka majdnem mindennap, 21 százaléka hetente egyszer-kétszer segít gyermekének a házi feladat megoldásában - a többi között ez is kiderül a Magyar Gallup Intézet reprezentatív, mintegy ezer felnõtt bevonásával készült felmérésébõl. A vizsgálat során azt is megkérdezték a résztvevõktõl: hogyan értékelik az oktatási intézmények munkáját, mit várnak, az óvodában, iskolában mire tanítsák gyermekeiket, illetve milyen szempontok érvényesüljenek a pedagógiai munkában. A szülõk több, mint háromnegyede vélte úgy, hogy nagyon fontos az iskolák jó hangulata. Csaknem ugyanilyen arányban tartották nagyon lényegesnek az intézményekben a gyermekközpontúságot. A válaszadó szülõk 62 százaléka úgy gondolta: gyermekük óvodai vagy iskolai nevelésére kicsi, vagy egyáltalán nincs befolyása, minden harmadik válaszadó azonban azt mondta, hogy nagy beleszólása van ebbe a kérdésbe. Az óvodai, iskolai nevelésbe történõ bevonás hiányát valamilyen mértékben a szülõk abszolút többsége problémaként említette. A szülõk 54, a többi válaszadó 53 százaléka értett egyet azzal az állítással, hogy az iskolának széleskörû tudást kell adnia, hogy a késõbbiekben, ha szükség lesz rá, ne hiányozzon az alapmûveltség. Az önálló gondolkodásmód kialakítását, a tudás átadását egyaránt az iskola feladatának tartotta a szülõk 41 százaléka. Ha a tudáshoz vezetõ út megmutatása és a tudás átadása között kell választani, a szülõk 44 százaléka az elõbbit jelölte meg elsõ helyen, mindkettõt pedig a 38 százaléka tartotta az iskola feladatának. Az alapkészségek fejlesztését illetõen egységes vélemény alakult ki: ezt nagyon fontosnak tartotta a válaszadók 91, míg fontosnak a 6 százaléka. A sorrendet illetõen elsõ helyen az idegen nyelv oktatását említették, amelyet a számítástechnika, a közismereti tárgyak, illetve a készség tárgyak színvonalas oktatása követett. A felmérésbõl kiderült az is, hogy a szülõk 59 százaléka havonta legalább egyszer, több, mint harmada pedig évente néhány alkalommal találkozik gyermeke pedagógusával. A szülõk 9 százaléka évente egyszer, vagy nem minden évben találkozik csemetéje oktatójával. |