A
szülõk csaknem 40 százaléka majdnem mindennap, 21 százaléka
hetente egyszer-kétszer segít gyermekének a házi feladat
megoldásában - a többi között ez is kiderül a Magyar Gallup
Intézet reprezentatív, mintegy ezer felnõtt bevonásával készült
felmérésébõl.
A vizsgálat során azt is megkérdezték a résztvevõktõl:
hogyan értékelik az oktatási intézmények munkáját, mit várnak,
az óvodában, iskolában mire tanítsák gyermekeiket, illetve
milyen szempontok érvényesüljenek a pedagógiai munkában.
A szülõk több, mint háromnegyede vélte úgy, hogy nagyon fontos
az iskolák jó hangulata. Csaknem ugyanilyen arányban tartották
nagyon lényegesnek az intézményekben a gyermekközpontúságot.
A válaszadó szülõk 62 százaléka úgy gondolta:
gyermekük óvodai vagy iskolai nevelésére kicsi, vagy egyáltalán
nincs befolyása, minden harmadik válaszadó azonban azt mondta,
hogy nagy beleszólása van ebbe a kérdésbe.
Az óvodai, iskolai nevelésbe történõ bevonás hiányát
valamilyen mértékben a szülõk abszolút többsége problémaként
említette.
A szülõk 54, a többi válaszadó 53 százaléka értett
egyet azzal az állítással, hogy az iskolának széleskörû tudást
kell adnia, hogy a késõbbiekben, ha szükség lesz rá, ne hiányozzon
az alapmûveltség.
Az önálló gondolkodásmód kialakítását, a tudás
átadását egyaránt az iskola feladatának tartotta a szülõk
41 százaléka. Ha a tudáshoz vezetõ út megmutatása és a tudás
átadása között kell választani, a szülõk 44 százaléka az
elõbbit jelölte meg elsõ helyen, mindkettõt pedig a 38 százaléka
tartotta az iskola feladatának.
Az alapkészségek fejlesztését illetõen egységes
vélemény alakult ki: ezt nagyon fontosnak tartotta a válaszadók
91, míg fontosnak a 6 százaléka.
A sorrendet illetõen elsõ helyen az idegen nyelv
oktatását említették, amelyet a számítástechnika, a közismereti
tárgyak, illetve a készség tárgyak színvonalas oktatása követett.
A felmérésbõl kiderült az is, hogy a szülõk 59
százaléka havonta legalább egyszer, több, mint harmada pedig
évente néhány alkalommal találkozik gyermeke pedagógusával. A
szülõk 9 százaléka évente egyszer, vagy nem minden évben találkozik
csemetéje oktatójával.
|