#baba#anya

Babanet fórum



A Babanet fórumának (Társalgó) elemzése a résztvevõk válaszai alapján

 

           

1. A BabaNet rövid története a szerkesztõ közlése alapján

„A Babanet 2000 májusában  indult. Szerencsés pillanatban, mert ekkor az Internet-használat már erõteljes növekedésnek indult, de jórészt hiányoztak a nem teljesen amatõr réteg honlapok.

Az induláskor két fõ célt fogalmaztunk meg:

összegyûjteni a témánkkal kapcsolatos, az Interneten található tartalmakat
nyilvános diskurzust kezdeményezni a gyermekvállalás személyes és társadalmi vonatkozásairól  

Ahogy az hamar kiderült, a kismamák és a kisgyerekes szülõk körében nagy igény volt egy ilyen jellegû médiumra, a Babanetnek hamarosan állandó látogatói lettek. A látogatottság fokozatosan nõtt, a kezdeti 30 – 40 látogatótól a mai átlag 4000 látogatóig. (6500 látogatás, 58000 PI, 2004. októberi adatok). Különösen jelentõs volt a látogatottság növekedése, amikor elindítottuk a fórumot, a Társalgót.  

Az eltelt évek alatt kiderült, hogy az Internetnek lehet még egy fontos funkciója és ez a Babanet esetében nagyon hangsúlyos volt: a közösség teremtés. Nemcsak virtuális közösségek jöttek létre, hanem személyes kapcsolatok, barátságok születtek és számtalan „talit” (sic! találkozót) szerveztek a Babanet látogatói.

Ennek megfelelõen ma a Társalgó a Babanet leglátogatottabb felülete, a látogatók száma átlag 1700 , a látogatósoké 3500,  letöltés 30 000.A hozzászólások száma naponta 1000 körül mozog.”[1]


         

A BabaNet fõoldalán hasznos információforrást biztosít a „Netkönyvtár” rovatában, ahol számtalan érdekes cikket találunk. A „Rendelõ”-ben konkrét kérdéssel lehet fordulni a szakorvoshoz. „Publikációk” alatt az eddig megjelent írások olvashatóak. „A Te történeted”-be saját életük izgalmas eseményeit írhatják meg a felhasználók. „Nem vagy egyedül” itt azoknak a gyermekvédelmi és gyermek-egészségügyi alapítványoknak a listája olvasható, amelyek segítséget nyújthatnak valamilyen probléma esetén.  A „Társalgó”, a BabaNet fóruma, melynek elemzése ennek a dolgozatnak a tárgya. „Hétrõl-hétre” Érdekes cikkek gyûjteménye az Internetrõl a gyermeknevelés témakörébõl. „A hét témája” Egy érdekes téma megvitatása, melyhez kapcsolódóan cikkek és olvasói levelek is olvashatóak. „Chat” biztosít lehetõséget a kötetlen csevegésre, illetve az ismerkedésre – csak regisztrált felhasználóknak. „Hol-mi?” A BabaNet vásárlási tanácsadó oldala, ahol az alábbi témák közül lehet választani: „Babakelengye”, „Börzefigyelõ”, „Könyvajánló”, „Gyermekjátékok”. Az elsõ kettõ babaruhák vásárlásában segít, a következõ könyveket ajánl és az utolsó a gyermekjátékokhoz ad tanácsot. „Partnereink” alatt olvashatóak a BabaNet szponzorai.

 

1.1. Társalgó - A BabaNet fóruma


 

2. A kérdõív elemzése  

2.1. Demográfiai adatok  

2.1.1 Életkori eloszlás

A fórum témájából adódóan a résztvevõk életkora olyan határok közé esik, akik gyermekvállalás szempontjából aktívnak tekinthetõek. A 46 év feletti korosztály azért szerepelt a kérdõívben, mert ez szolgált egységesen az egészségügyi fórumok demográfiai vizsgálatára. Jól látszik, hogy a 26-35 éves korosztályból vannak a legtöbben, õk a válaszadók 74%-át jelenti. Ezt követik a 18-25, illetve a 36-45 közöttiek, akik a válaszadók 15,1%, illetve 9,7%-át jelenti. A 46 feletti életkorban mind az Internet-használat, mind a gyermekekkel kapcsolatos tapasztalatcsere igénye alacsony, így számuk ennek a fórumnak a körében is kevés.


 

2.1.2 Nemek aránya

A résztvevõk nemének eloszlását alapvetõen szintén a fórum témája határozza meg. A kitöltõk 98%-a nõ, 2%-a pedig férfi.  

2.2. Tevékenység az online közösségben

Az alábbi kérdések a válaszadók fórumbeli aktivitását mérték.

2.2.1 Üzenetek küldésének a gyakorisága


 

Arra a kérdésre, hogy „Milyen gyakran küldesz a fórumba üzenetet”? viszonylag nagy szórásban érkeztek válaszok. A válaszadók 4,3%-a soha nem küld üzenetet a fórumba, a szakirodalomban õket leselkedõknek nevezik. Naponta egyszer küld üzenetet 19,6%-uk, ami a kérdésfeltevés szerint a legaktívabb részvételt jelenti, õket hangadóknak nevezzük. Mint késõbb látni fogjuk, ez az adat elég félrevezetõ lehet, hiszen az egyéb kategóriában legalább ötvenen jelezték, hogy naponta többször is írnak a fórumba. Hetente kétszer küld üzenetet 16,9%-uk, illetve hetente egyszer 11,5%-uk. Õket szintén viszonylag aktívaknak tekinthetjük. Havonta kétszer ír 8,1%-uk, havonta egyszer pedig 16%-uk. Az egyéb válaszok tanulságosak abból a szempontból, hogy az ezt választók majdnem fele naponta többször küld üzenetet, ami azt jelenti, hogy a legaktívabb résztvevõk is ebbe a csoportba kerültek. Sajnos a kérdõív szerkesztõi ezzel a lehetõséggel nem számoltak. Többen írták, hogy részvételük változó, általában a témától vagy a lehetõségektõl függ. Ugyanebben a kategóriában többen arról számolnak be, hogy aznap jelentkeztek, vagy még nem volt idejük hozzászólni, így az õ aktivitásuk nehezen mérhetõ. Kisebb hányaduk a megadottaktól eltérõ számot határozott meg, például „hetente ötször”.  

2.2.2. Üzenetek olvasásának gyakorisága


Arra a kérdésre, hogy „Milyen gyakran olvasod az üzeneteket?” Egészen más válaszok érkeztek, hiszen az üzenetek olvasása az elõbbihez képest passzívabb, de szükségszerû része a részvételnek.

 

Azok, akik azt válaszolták, hogy soha nem olvassák az üzeneteket, azok nehezen tudnak nyilatkozni a fórum egészérõl. Szerencsére számuk elenyészõ, négy fõrõl van szó. A válaszadók majdnem fele, 48,2%-uk naponta egyszer olvassa az üzeneteket. Itt megint azzal kell számolni, hogy az egyéb kategóriába kerültek a naponta többször olvasók, ami a válaszokat elemezve hozzávetõlegesen plusz 20%-ot jelent, vagyis a válaszadók közel 70%-a naponta többször látogatja a fórumot. Hetente kétszer 14%-uk, hetente egyszer 9%-uk olvassa az üzeneteket. Havonta kétszer, illetve egyszer összesen csak 5,4%-uk érdeklõdik az üzenetek iránt. Az egyéb kategóriát választók majdnem egybehangzóan naponta többször látogatja a fórumot.  

2.2.3. A tagság ideje

„Mióta vagy tagja az online közösségnek?” Kérdéshez célszerû lett volna idõintervallumokat megadni, melybõl a válaszadók ki tudták volna választani a megfelelõ választ. Ezzel jól mérhetõ lett volna az elkötelezettség mértéke. A legtöbben 1-2 éves tagságról számoltak be. A legrégebbi tag 2000-tõl tagja a fórumnak, de rengeteg olyan válasz is volt, melyben aznapi regisztrációról számoltak be. Ez azt jelenti, hogy a fórum sok új tagot vonz, és a régieket is képes megtartani. Ezt is alapvetõen a téma határozza meg, hiszen a nõknél a terhességtõl az anyaság elsõ egy-két évéig van szükségük a legintenzívebben a gyakorlati tanácsokra, mely mindennapi feladataikat segíti.   

2.3. Használhatóság

Ebben a részben a fórum technikai kivitelezését vizsgáltuk felhasználói szemmel. A kérdõív egyik legfontosabb összetevõje a weboldal használhatóságának vizsgálata. Ezekbõl a válaszokból lehet felmérni, hogy a felhasználók mit tekintenek abból fontosnak, amit egy webszerkesztõ gondol. A következõkben arra kértük a válaszadókat, hogy egy értéksálán a „nem fontos”-tól a „nagyon fontos”-ig osztályozzák az oldal használhatóságának összetevõi.

„Véleményed szerint mennyire fontosak az alábbi tényezõk egy online közösség sikerében? Ha az adott tényezõt nem tartod érvényesnek, válaszd az N/A-t.” (Az N/A-t nem relevánsnak, vagy nem lényegesnek fordíthatjuk, ezért igyekeztünk körülírni.)  

2.3.1 Az oldalon való tájékozódás könnyû legyen 

Ezt a feltételt a válaszadóknak csak alig több, mint a fele nagyon fontosnak, viszont további 40% fontosnak találta.  Ez azt jelenti, hogy a felhasználók 95%-a számára lényeges, hogy az általuk keresett információk könnyen kereshetõek legyenek.

A BabaNet tájékozódás szempontjából kiváló, a fórumhoz a „Társalgó”-ra kattintva jutunk el. A fórum fõoldalán jól látható menürendszer, a témák megjelenítése és keresõszolgáltatás segíti a tájékozódást.  

2.3.2. Az oldal elrendezése legyen intuitív, és könnyû legyen rajta eligazodni 

Ezt az összetevõt szintén a válaszadók közel fele nagyon fontosnak, 41% százalékuk pedig fontosnak ítélte összesen 88%-ban. Az elrendezés intuitív módon, a célszerûség megjóslásával nehéz elvégezni, hiszen az oldalon való eligazodás is ehhez képest lesz könnyû vagy nehéz. Ehhez a felhasználók igényeinek rendszeres vizsgálata szükséges.

BabaNet: A Társalgóba alapértelmezetten a „Topikok”-hoz jutunk elsõként. Ez két részbõl áll: fejlécbõl és a fõbb témakörök felsorolásából. A fejlécben lévõ menükben az alábbiakra van lehetõség:  Kijelentkezés | Topikok | Keresés | Regisztráció | Profil | BabaNet | Chat

Itt furcsa lehet, hogy elsõként a „Kijelentkezés”-t kínálják fel, ami logikusan a végére kellene, hogy kerüljön. Második helyen kínálják a „Topikok”-at, ahol alapvetõen vagyunk. Harmadikként a „Keresés” központi helyen van, de célszerû lehet az elsõ két helyre történõ helyezése is. Ugyanez a helyzet a „Regisztráció”-val, ami pont az oldal új látogatói számára kell, hogy feltûnõ helyen legyen. A „Profil” a már azonosítóval és jelszóval rendelkezõ, regisztrált felhasználók számára fontos, gyakran használt funkció, így középen célszerûbb lenne elhelyezni. Ugyanez vonatkozik a „Chat”-re, a csevegõ-szolgáltatásra is. A „BabaNet” lényegében „vissza a fõoldalra” ikonként szolgál.

Javasolt sorrend: Regisztráció - Profil - Topikok - Keresés - Chat - BabaNet - Kijelentkezés

A „Topikok”-nál a fõbb témaköröktõl lehet eljutni a speciálisabb kérdésekhez és az évenkénti archívumokhoz. Az új témákat „new” feliratú, sárga nyíl jelöli, melyek a jól látható helyen, a lista tetején találhatóak.  

2.3.3 Az oldal legyen bármikor elérhetõ 

Ezt a feltételt már 65%-uk ítélte nagyon fontosnak, 28%-uk pedig fontosnak. Itt jól látszik, mennyire fontos a folyamatos elérhetõség, különösen igaz ez az egészségügyi fórumokra, ahol a segítségnyújtás vagy gyors tanács életmentõ lehet. Ezért a felhasználókat leginkább úgy lehet megóvni a kudarcélménytõl, hogy mindent elkövetünk az elérhetõség biztosítása érdekében.

BabaNet: A vizsgálat ideje alatt komolyabb fennakadást az oldal elérésében nem tapasztaltam.  

2.3.4 Könnyû legyen megjegyezni, honnan érkeztem egy adott oldalra  

Ezt a feltételt már lényegesen kevesebben, a válaszadók alig több, mint fele találta fontosnak, illetve nagyon fontosnak. Ez azért érdekes, mert böngészés közben a felhasználók gyakran belefeledkeznek a „szörfölésbe”, és gyakran fogalmuk sincs, honnan kerültek az adott oldalra. Ami miatt a felhasználóknak a „Honnan érkeztem?” nem kérdés, az valószínûleg a böngészõprogram „vissza” gombja, mellyel a probléma sokak számára áthidalható. 

BabaNet: A Társalgóban is csupán erre az eszközre hagyatkozhatunk, ha belefeledkezünk egy témába, illetve a menüsorban szereplõ „BabaNet” gomb utal arra, hogy honnan is érkeztünk, és segít a fõoldalra való visszajutásban.  

24.3.5 A fõoldalra könnyû legyen visszatalálni 

Ezt a feltételt szintén nem tartották annyira fontosnak a felhasználók, nagyon fontosnak csak 26%-uk ítélte, 33%-uk pedig fontosnak. Ezt is valószínûleg a böngészõ „vissza” gombjával tudják helyettesíteni.

BabaNet: Itt a fent említett a „BabaNet” feliratra kattintva bármikor vissza lehet jutni a fõoldalra.

2.3.6 A rendszer irányítása a résztvevõk kezében legyen     

Ezt viszont meglepõen kevesen értékelték nagyon fontosnak, mindössze 6%. Eszerint a felhasználók szeretik, ha kitalálnak helyettük mindent, õk csak élvezni és használni szeretnék a szolgáltatást.

BabaNet: A szolgáltatás nem sok lehetõséget kínál a felhasználóknak a rendszer irányítására, de erre nincs is valódi igény. Az egyetlen irányítási lehetõség egy téma indítása. Fórumok esetében viszont ez a legfontosabb. (Ez a kérdés egy speciálisan férfiaknak szóló fórum estében eltérõ eredményeket mutathat.)  

2.3.7 A tagok könnyen hozzájussanak a fontos információkhoz 

Ezt a felhasználók 47%-a fontosnak, 36%-a tartotta nagyon fontosnak. Természetesen a fontosság relatív fogalom, de minél több információ áll rendelkezésre, annál biztosabb, hogy mindenki megtalálja a maga számára legfontosabbat.

BabaNet: A BabaNet alapvetõ témájához kapcsolódó információk tekintetében a fórum széles spektrumú, alapos, az új témák felvetése folyamatos. Viszont a felhasználókat segítõ információk megtalálása viszonylag bonyolult. A kezdõ felhasználó számára nem derül ki a regisztráció során, hogyan kapcsolódhat be a társalgásba. Ez a baloldali keretben (frame) található információk között szerepel.  

2.3.8 Az oldal gyorsan reagáljon a végrehajtott mûveletekre 

Ezt a résztvevõk 61%-a találta nagyon fontosnak, ami azt jelenti, hogy a felhasználók szeretik, ha az általuk bevitt információ, üzenet gyorsan láthatóvá válik a többiek számára. Ahogy erre Nielsen is utalt, ez elõsegíti az online kapcsolattartás sikerességét.

BabaNet: Ez a fórum gyorsaság szempontjából kifogástalanul mûködik.   

2.3.9 Az oldal megjelenése következetes legyen 

A következetességet 46%-ban fontosnak, és 39%-ban nagyon fontosnak találták. Ez azt jelenti, hogy a felhasználóknak általában fontos az állandóság a kivitelezésben, az ismerõs elrendezés megkönnyíti a tájékozódást.

BabaNet: A témák kereshetõség szempontjából azonos módon szervezettek, így a felhasználók mindegyik témában azonos módon, könnyen tájékozódnak. Nem lehet tudni, hogy a fórum elrendezését milyen gyakran újítják meg, és a felhasználók elégedettek-e az új kivitellel.  

2.3.10 Az oldalon a tájékozódás legyen következetes (minden oldalon azonos gombok jelenjenek meg) 

Ezt a feltételt hasonló arányban ítélték fontosnak a felhasználók, mint a tájékozódás következetességét. Mivel a kettõ összefügg, értelemszerûen hasonló elvárásokat teljesít.  

2.3.11 A használt nyelv legyen ismerõs 

Mivel az online közösségek többsége szövegszerû, ezáltal nyelvhez kötött, így felértékelõdik a nyelvhasználat jelentõsége. Jól látható, hogy a válaszadók 46%-ban fontosnak, és 42%-ban nagyon fontosnak találták a közös nyelv használatát.

BabaNet: Tekintve, hogy a felhasználók érdeklõdési köre hasonló, életkoruk jól behatárolható, többségük azonos korosztályhoz tartozik, így a nyelvhasználatuk sem mutat különösebb eltérést. Itt esetleg az ország különbözõ részein jellegzetes kifejezések, vagy egyéni szóhasználatból eredõen akadhatnak félreértések.  

2.3.12 A használt ikonok legyenek ismerõsek (példa: egy boríték képe az e-mailt reprezentálja) 

Ezt a feltételt csak 24% százalékban találták nagyon fontosnak, 40%-ban pedig fontosnak. Ebbõl arra következtethetünk, hogy az ismerõs ikonok fontosak ugyan, de az újszerû jelölésekre is nyitottak a felhasználók, amennyiben tartalmukra könnyen lehet következtetni.

BabaNet: A BabaNet fóruma viszonylag kevés ikont használ. A témáknál minden egyes üzenet elõtt azonos ikonsor található:  ugrás az oldal aljára, illetve a  tetejére,  elõzõ üzenet, következõ üzenet, az üzenet címe. Ezeknek a jelentése viszonylag egyszerûen érthetõ, az egér segítségével meg lehet tekinteni a jelentésüket. Az archívum jele a következõ , ami szintén könnyen érthetõ. Ez pedig a lezártságra utal , ilyenkor a témához több hozzászólást nem lehet küldeni.


2.3.13 A tájékozódáshoz szükséges gombok minden oldalon jelenjenek meg 

Ezt a feltételt közel ugyanannyian találták fontosnak, mint az elõzõt.

BabaNet: A BabaNeten ez maradéktalanul teljesül.  

2.3.14 A fórum oldal elrendezése téma szerint szervezõdjön

Ezt a feltételt 43% tekintette fontosnak, 33% nagyon fontosnak. Valójában a téma szerinti szervezõdés a fórumok esetében döntõ jelentõségû, hiszen a hozzászólások is ez alapján történnek.

BabaNet: A BabaNet esetében a témák elrendezése hierarchikusan szervezõdik. A fõbb témakörök a nyitóoldalon találhatóak fontosság és frissesség szerint, ezekrõl jutunk el a speciálisabb témákhoz. Például a „Szülészetek, kórházak”-ra kattintva az egyes kórházakkal kapcsolatos tapasztalatokhoz jutunk. A kórházak neveire kattintva találjuk meg az üzeneteket, felül az archívumot, majd kronologikus sorrendben a hozzászólásokat olvashatjuk. A lap alján lévõ üzenetablak segítségével mi is küldhetünk véleményt vagy kérdést a témával kapcsolatban, amennyiben regisztrált felhasználók vagyunk.  

2.3.15 A fórum egy oldalon sok üzenetet tartalmazzon, és ne tagolódjon oldalakra 

Ez a kérdés alaposan megosztotta a felhasználókat. 10%-uk szerint nem fontos, 22% szerint semleges, 18% valamennyire fontosnak tartja, 25%-uk szerint fontos, 13% szerint nagyon fontos. Ebbõl arra lehet következtetni, ez a feltétel általában nem befolyásolja a felhasználókat.

BabaNet: A BabaNet esetében egy témával kapcsolatban az összes hozzászólás kronologikus rendben olvasható, nem bomlik oldalakra. Úgy tûnik, a felhasználók többsége ezzel elégedett.  

2.3.16 Az oldal lassan reagáljon a végrehajtott mûveletekre 

A felhasználók többsége elvetette azt a lehetõséget, 76%-uk nem értett vele egyet. Ez csak egy ellenõrzõkérdés volt, hogy a kitöltõk gondolkodnak-e, vagy csak mechanikusan értékelnek.

BabaNet: A BabaNeten viszonylag gyorsak az interakciók.  

2.3.17 Az oldal használatához adjanak meg utasításokat 

A válaszadók 26%-a valamennyire fontosnak, 25%-uk fontosnak ítélte a használati utasítások meglétét. Nyilván gyakorlott felhasználók esetén nincs szükség ezekre, viszont a kezdõknek fontos segítséget jelenthet.

BabaNet: Ahogy fentebb említettem, a BabaNeten nincsenek szembeötlõ eligazító utasítások, segítõ megjegyzések, ezeket a baloldali keretben kell megkeresnünk.  

2.3.18 Az oldal hasznos legyen 

A hasznosság megint relatív fogalom, de a felhasználók többsége fontosnak, illetve nagyon fontosnak ítélte. Az egészségügyi fórumok esetében különösen fontos, hogy a felhasználók egymásnak megbízható és hasznos információkat adjanak.

BabaNet: Ez a feltétel többnyire teljesül. Aki ezt az elvárást nem teljesíti, a fórumok törvényei szerint kikerül a körbõl.  

2.4. Közösség

2.4.1. A szabályok legyenek világosak 

A válaszadók 50%-a fontosnak, 22%-a nagyon fontosnak találta. Ez minden emberi közösség alapvetõ követelménye, hogy a tagok tisztában legyenek a közösségi szabályokkal.

BabaNet: A BabaNeten az alapelveket a bal oldali frame-ben, a „Társalgás” legördíthetõ menüben a „Moderálási alapelvekben” ismertetik. Itt mind a fórum technikai használatára, mind az etikai elvárásokra vonatkozó információkat találhatunk. A szabályok világosak, egyértelmûek.  

2.4.2. A szabályokat szembetûnõen ismertessék az oldalon 

Ezt a válaszadók 26%-a valamennyire fontosnak, 30%-uk fontosnak tartotta. Az elõbbi válasz alapján arra lehet következtetni, hogy a szabályok ismerete fontosabb, mint azok ismertetése.

BabaNet: Az oldalakon semmiféle szabályozásra vonatkozó információt nem találtam. Kivétel ez alól az archívumokban az:
Új
”Új téma nem indítható” ikon, illetve felirat. A „Moderálási alapelveket” viszont keresni kell, nem biztos, hogy mindenki számára egyértelmû, hogy egyáltalán vannak ilyenek.  

2.4.3. A szabályokat tartassák be

A szabályok betartatását 37%-ban fontosnak, és 31%-ban nagyon fontosnak találták. Ezek szerint a többség számára fontos, hogy a rendbontók ne zavarják meg a közösség nyugalmát. 

BabaNet: A szabályok megszegõire komoly szankciók várnak a „Moderálási alapelvek” 2. pontja szerint: „Fenntartom magamnak a jogot, hogy a mások emberi méltóságába gázoló, bûncselekmény gyanús, kifejezetten romboló szándékúnak érzett hozzászólásokat töröljem. Az iróniát, gúnyt, indulatot, akár sértegetést is azonban mindenkinek el kell viselnie, de azért lehetõleg ne sértegessétek egymást.” (Babanet)  

2.4.4. A weboldal tartalmazzon értékes információkat és linkeket

Ez a feltétel a válaszadók 40%-a számára fontos, 23%-a szerint nagyon fontos. A hasznosságot már korábbi kérdésben is vizsgáltuk.

BabaNet: A hasznos linkek a BabaNet fõoldalán találhatóak, a fórum oldalán ilyenek nincsenek.  

2.4.5. Az online közösség célja 

A közösség célja 42% szerint fontos, 23% szerint csak valamennyire fontos. Ez azért meglepõ, mert egy közösség kialakulásának és fenntartásának általában a cél az egyik legfontosabb mozgatórugója.

BabaNet: A „Moderálási alapelvek” között egy általánosan meghatározott célt fogalmaz meg a moderátor: „Szeretném, ha a BabaNet társalgója a lehetõ legszélesebb szólás és véleményszabadság fóruma lenne.” Az adott témakörben érdeklõdõk számára biztosít szabad és nyílt fórumot a tapasztalat és véleménycserére.  

2.4.6 A cél legyen világosan megadva  

Ez a feltétel 40% számára nagyon fontos, 21%-uk szerint csak valamennyire fontos. Ebbõl arra következtethetünk, hogy a cél attól még lehet világos, ha nincs világosan megadva.

BabaNet: A BabaNeten a fórum célja a fenti idézetben általánosan van meghatározva.  

2.4.7 A cél a közösséggel együtt változzon és alakuljon 

Ez a többség számára fontos, illetve nagyon fontos feltétel. Ez történt a WELL-el is, az évek során a tagok kicserélõdtek, ami átformálta a közösség arculatát.(Castells, 2003.)

BabaNet: A BabaNet alapvetõ célja feltehetõen hosszú távon nem változik, a tagok cserélõdése inkább a témafelvetésben, illetve a megközelítésben jelenthet változást.

ULTRAHANG

Hogyan fejlődik a baba?
Galériák ultrahang felvételekkel.
Társoldalunk kínálatából

Egyre több az SNI-s és a lelkisegélyre szoruló gyerek, szakemberek pedig nincsenek

A Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány nyilvánosságra hozta a 2024-es év... »