Új privát üzeneted érkezett!

Zsunya,
nem vagy buta. Én már rég odajártam, mikor Szilvi említése után rájöttem mi ais az az évszakasztal! Kép
Van egy pici asztal (az oviban legalábbis) és az aktuális évszaknak megfelelő ilyen babákból, kis jelenetek vannak rajt. Nálunk most egy jégkirály van egy hatalmas jégcsap bottal.
solya
 
 


Fülescsacsi, Emese,
a fantáziám nem érdemli meg az ekkora bókot, minta alapján csináltam a legtöbbet (a virágbabákat)és/vagy könyvből.

Emese,
most néztem meg, 31.-e szombat, FELTÉTLENÜL nézz át az Aranyalmába. Ez a "waldorf"-játékbolt. A pontos címe nincs meg, de a képzés utcájával párhuzamos első utca Buda felé, de a képzésen bárki megmondja neked. Ha csak a kávészünetben mégy ki, akkor is!!!!! Rengeteg könyv is van, magyarul, németül, olyanok is, amiket máshol nagyon nehezen lehet megkapni. (Pl. Verlag Freies Geistesleben-könyvek, meg minden ilyen alternatív téma, EGY HELYEN. Tegnapelőtt pl. angyalokról meg templomoslovagokról szólót is láttam.... Ezekhez még nekem is fel kell fejlődnöm, de jó tudni, hogy vannak....) Szóval Aranyalma!

Otthon is van évszakasztalunk, egy kb. 60x60-as virágállvány, selyemmel letakarva. De egy tányérral kezdtem két éve, meg kis fabábukra dolgozott ruhákkal, keresek róluk képet, ok? (Bár úgy tűnik, hogy most nem tudok mellékletet feltölteni, nem értem miért...)

Nemezelni csak kicsit tudok, most nemezeltünk a suliban, mert készülünk a Szt.-György napi vásárra, és portékákat készítenek az anyukák eladásra, de a nemeznyulak/macik több mint fele már gazdára talált saját készítője személyében. Kép
Nagyon tetszik a nemezelés-dolog, de a kezem bőrének kevésbé. Kép

ha online sem megy a kép feltöltés, akkor írnom kell a szerk.-nek.

szilvi
h_szilvi
 
 


Szilvi!
Ezek álomszép babák! Minden elismerésem! Nekem nem lenne türelmem ilyen picikéző munkához.
Zsuzsa
gyuzsu
 
 

 
 

Köszi, Gyuzsu,
csak azért csinálom én is, mert imádom. De babaruhát varrni, na, azt nem tudok, így ne mis szeretek....
sz
h_szilvi
 
 


Szilvi,
ezek szerint sok pénzt is vigyekKép
Elkezdtem Karácsony előtt betlehem figurákat nemezelni, nos talán idénre kész lesz. A Mesterségek Ünnepén mintha gyorsabban ment volna...De a Kisded már készen van.

Fcs,
én a JGYTFen végeztem magyaron, most uott angolt tanulok.
Ezek szerint szegedi vagy??

Pusz:Emese
emesu
 
 


Emese! Nem, eredetileg miskolci, de éltem négy évig Szegeden, most Pesten élünk egy ideje. Solymáron is laktunk. Hogy nem láttam azt a boltot sose? 2002-ben megvolt már, Szilvi?
Fulescsacsi
 


Emese, Kép

nemezeléshez annyit tudok mondani, hogy nem feltétlenül muszáj kőkeményre tömöríteni a figurákat, a csacsi, amit vettem, az drótvázra van ránemezelve, a külseje jól összeállt, de lehet érezni, hogy a belseje puha. Tehát a lényeg csak az, hogy kívül összenemezelődjön.
(De pl. labdánál, vagy tarisznyánál ez a technika abszolút nem jó)

A Mesterségek Ünnepén is lehet(ett) nemezelni, meg mindenféle? Én már 3 éve, amióta tudok róla, mindig pont akkor nyaralok, és nem jutok el soha... Talán az idén....

szilvi
h_szilvi
 
 


FCS,
Megvolt, bizony. Az Adidas bolt-nál kell felmenni a főútról, és pont a Királyi Morzsák pékség előtt van.
sz
h_szilvi
 
 


FCS. Szilvi,
konkrétan a Bajcsy- Zs.utcában Kép
aranyalma
 


Aranyalma, ki vagy? Kép
Amúgy kösz!
h_szilvi
 
 


Sziasztok!
Szilvi, nagyon szépek a babák! Szeretném megkérdezni, hogy miből csinálod a fejüket. Nekem egy német nyelvű kis füzetkém van, abban egy cső alakú kötszert írnak, nem tudom, lehet-e ilyesmit kapni itthon. Gondolom, anélkül is megy, csak nehezebb eldolgozni.
Kati

Kati
katicabogár
 
 


Sziasztok!
Szilvi!
Az a vicces, hogy szerintem sokszor mentem el mellette... Ott van az állatorvos is... No, ennyit erről. Nem baj, ha jobb idő lesz, úgyis megyünk majd arra kirándulniKép. Van könyv, amiben benne vannak a minták? Azt is lehet ott kapni? Vagy valahol?
Fulescsacsi
 


Katicabogár,

amiről beszélsz, az a csőgéz, gyógy. segédeszköz boltban lehet kapni, sok méretben. A virágtündéreknél nagyobb babáknál célszerű ilyet használni, de vékony pólóanyagból is varrhatsz csövet. A pici babáknál, <10cm viszont elég egy négyzet alakú trikóanyag , amit rákötözöl a gyapjúra, erre jön a szem-, és az állvonal, majd az egészet bevonod a bőrszínű anyaggal, amiből szintén egy csövet varrtál előtte.


Fülescsacsi,

van jópár könyv, ált. lehet is őket ott kapni. Ami német, és import, az nagyon drága (kb. 5.000.-), és fordítódnak ugyan, de igen lassan.
Megjelent magyarul is a Jahreszeitentische című könyv, ha jól tudom Szegletnyi Természet a címe, El Greco kiadó (3.000,- alatt). Ezt jobb könyvesboltokban is lehet kapni. (Nekem nincs meg egyébként). Ebben nem csak virágbabák vannak, sőt főleg nem azok, hanem általában ötletek az adott évszaknak megfelelő évszakasztalokhoz. Ennek a magyar kiadónak van egy manós könyve, az megvan, nagyon helyes, meg egy húsvétos és egy karácsonyi is. Mind németből fordított, igényes, "waldorfos".

A virágbabákat két Sybille Adolphi könyvből csináltam, a Blumenkinder, és a Neue Blumenkinder-ből. Babákat és babaruhákat pedig Karin Neuschütz Die Waldorfpuppe címűből. A kiadó a Verlag Freies Geistesleben. Aztán vannak "szerzett" szabásmintáim, amiket innen-onnan másolgattam (pl. hasalós baba, drótos baba, manóbaba, stb.)

szilvi
h_szilvi
 
 


solya
 
 


Köszi, Solya, te drága médiafigyelő....

szilvi
h_szilvi
 
 


Szilvi, nemreg olvastam a Csaladi lapban,hogy a waldorfos gyerekek NEM nezhetnek TV-t!
Ez igaz, vagy valami felreertes van a cikkben? Kép
Ha igaz, akkor mi ennek az indoka? Es Te sem engeded a gyerekeidnek, hogy TV-t nezzenek?
tarka
 


Tarka! Ez érdekes. Én ezt nem hallottam, de mi magunk sem nézünk tévét, nincs is tévénk, nem is lesz, tehát a gyerkőink nem fogják nézni... Mi a baj, azzal, ha valaki nem néz tévét?!

Szilvi! Nem tudnád feltenni, vagy elküldeni nekem mélben annak a kék manónak a mintáját?

Emese! Várjuk a beszámolót! Gyönyörködd ki magad Solymárban a nevemben is...
Fulescsacsi
 


Szilvi,
csak nyitott szemmel járok! Messze vagyok a médiafigyelőtől. És remélem messze is maradok! Kép
solya
 
 


Na, jó, erről muszáj még írnom.

A férjem is, és én is sokat tévéző családból jövünk, ahol afféle alapzaj a tévé, mindig be van kapcsolva. Ráadásul én az egyetemen együtt laktam egy lánnyal, aki sorozatfüggő volt. Egy szobában egy hatalmas tévével, ami folyton szólt... Én azelőtt nem voltam megszállott tévéellenes, de azért megkönnyebbültem, amikor a következő albérletben, ahová már együtt költöztünk a férjemmel, nem volt tévé. Ő eleinte hazajárt a szüleihez híradót nézni, én szépen átszoktam a rádióra, meg az újságra. Aztán lassan ő is. Azelőtt is sokat olvastunk, de ezután még többet. Minden este sétáltunk, moziba jártunk, játszottunk, és ez azóta is tart, persze módosult, amióta Szabolcs megérkezett. Én nem szeretém, ha csak azzal tudnám lekötni a gyerkőmet, hogy leültetem a tévé elé. Rajzfilmeket sem szeretnék nézetni vele 5-6 éves kora előtt, mert károsnak találom. Mi fogunk neki mesélni, mert ezáltal fejlődik a fantáziája. Persze a számítógép hasonló kérdéskör, ebben még nem foglaltam igazán állást, de az valószínű, hogy ehhez sem engedjük majd iskolás kor előtt. Nem veszít vele semmit...
Fulescsacsi
 


Sziasztok!

Fulescsacsi férje vagyok. Hát a tévé.. A televízió egy teljesen felesleges médium, tökéletesen kiváltható az újsággal, rádióval, mozival. Gondolom azt sokan és sok helyen leírták, hogy az ember (föleg a gyerekember Kép) képtelen arra, hogy a televízión keresztül az agyába öntött - 99%-ban teljesen felesleges - képi információt feldolgozza! Nincs szüksége rá! Ha jól emlékszem eredetileg szegény tévét installációnak szánták az áruházak, boltok kirakatába! Reklámok és hirdetések sugárzására! A tv-reklám elöbb volt, mint a tv-müsor! A II. vh. kicsit felgyorsitotta a telekommunikáció fejlödését, és ez engedte ki a tv szellemet a kirakat palackból Kép. Sajnos..
Apacsacsi
 


Apacsacsi,
az internet és a rádió pedig haditechnikai eszköz volt. Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy a tv-nek nem lehetnek, sőt tovább megyek, egyes esetekben nincsenek káros hatásai. De film vot már, mikor tévé még nem. A tévézés egyetlen veszélye szerintem, hogy házhoz jön a mozi, ezzel elindítva az embert azon az úton, hogy kontrollálatlanul megnézzen dolgokat. Ill. a másik oldalt pedig arra serkenti, hogy minél íncsiklandozóbb falatokkal lássa el az otthon ülőt.
Ha meghúzod a határokat, és nem hagyod a gyereket a tévé előtt állandóan, akkor sok esetben pozitív is lehet. Szerintem a legnagyobb hibát akkor követed el, ha ezt a szabályt nem tartod be és a gyerkőc olyan dolgokat is megnéz, amit valóban nem tud feldolgozni. Ha nem otthon, akkor a szomszédban. Kép
solya
 
 


Solya! Nekem nem a filmekkel van bajom, mert sokat járunk moziba, DVD-t is kölcsönzünk olykor, hanem az egyéb műsorokkal, amiket elvileg az én szórakoztatásomra találtak ki... És nem csak a kereskedelmi tévék "magazinműsoraira", meg a valóságsókra gondolok, hanem akár a természetfilmekre is. Anyukám mindig azt mondja, legalább így láthat olyan helyeket, ahová sosem juthat el. Nekem ez bizarrnak tűnik, inkább elmegyek megnézni élőben, vagy ha lehetetlen, akkor keresek szép, de elérhető helyeket magamnak. Milyen élet az, amely csak egy képernyőn át látja a világot? Lehet, hogy így kevesebbet látok - virtuálisan. De valójában?
Fulescsacsi
 


Megírtam, elszállt.
Dühöngtem, elmentem fordítani egy kicsit.
Most megpróbáltam újraírni (notetab-ben!!!) Ime.

Tarka, Fülescsacsi,

nen igaz, hogy nem nézHETnek TV-t. A w.-pedagógia nagyon károsnak tartja, főleg a Csacsi házaspár által is jól kifejtett okok miatt. Nem titkolják, hogy milyen hatással van ez a gyerekekre, és ez sokak számára elrettentő.
Sokat írtam erről a rajzfilm topikban.

Az az álláspont, amit mostanság leginkább képviselnek, a következő: a gyerek max. heti 1-2 órát nézzen TV-t (vagy videót, dvd-t, stb), jól megválogatott, "neki való" műsort, és - ez a legfontosabb,- a szülővel EGYÜTT. Ha nem vagy hajlandó, vagy képes végigülni a műsort, akkor inkább ne nézzen. A gyereknek szüksége van rá, hogy az őt érő regiment érthetetlen információ hatását a jelenlétünkkel "tompítsuk", hogy amikor csak akar, kérdezhessen, hogy ne érezze magát "elhagyatottnak", "kiszolgáltatottnak" a képernyő előtt. Nagyon sok gyerek nem képes felállni, ha "rossz" hatások érik, csak ül szegény bénán, és szülő azt hiszi, hogy "mindent ért", meg "őt ez nem zavarja".

Nekünk egy éve nincs tv-nk, amikoris kipurcant és nem vettünk újat. Addig heti egy videót nézhettek, és még olyan kazetták sokadik újranézésekor, mint a Thomas mozdony, voltak kérdéseik.
Nagyon a hatása alá tudtak/tudnak kerülni annak, amit néznek, és ennek nagyon örülünk, hogy nem immunisak (még) ezekre. Alex fiam pl. 5 évesen vinnyogva félt a bábszínjáz Marcipán Cicájának az oroszlánjától, Olivér tavaly rettegett a Hahó, Öcsi sárkányától, a Babar orrszarvúitól, az Őslények országának T-rex-étől. Nagyon sok gyerek rezzenéstelen arccal bámul, és ez félelmetes, mert mindez neki belülről óriási zavart okoz.

Mostanában a nagyinál nézhetnek tv-t, vasárnap reggel valamelyik ker. adón van az Állatkert a hátizsákban, na azt. Meg persz utána ottragadnak még egy darabig, de utálják pl. a janán rajzfilmeket, szeretik viszont a Lucky Luke-ot meg a Woody Woodpecker-t, meg a Tesz-veszt, persze.

Szóval itt is a kompromisszum a lényeg, nem a tiltás. Már előre látom, hogy a nyári olimpia alatt sokat leszünk a nagyinál, mert a 8-évesem emlékszik az előzőre, hogy akkor "sokat" nézhetett tv-t.

A számítógépen egyedül a digit. fényképalbumokat nézegethetik, ha megkérnek minket, esetleg zenei cd-t tehetnek be. (Mert a hifi-n meghalt a cd is...) (De anyukámnál szövegszerkeszthetnek és nyomtathatnak is...)


Fülescsacsi, 1: melyik két manóét, 2: hol laksz? (Jöhet magánban is).

szilvi
h_szilvi
 
 


FCS,
bocs, félreolvastam, KÉT manót a KÉK manó helyett.
Mert a leírás is fontos, nem csak a szabásminta. Oddadnám, lefénymásolhatnád. (Copyright-osok, ide-ide!!!)
sz
h_szilvi
 
 


Explorerben sikerült feltölteni a két "új" babát, a nyulakat még nem.
h_szilvi
 
 


Szilvi! Küldtem mélt.
Fulescsacsi
 


Hátránya a waldorfnak...., mert hogy kérdeztétek még anno...
A héten beszélgettem egy osztálytanítóval a sulinkban, akinek most 9.-es a (volt) osztálya és ő indítja a következő elsőt. Azt mondta, hogy:

A waldorf-diákoknak roppant nehéz dolguk van 7.-8.-9.-ben, mert negyon kevés felület adatik meg nekik, ahol lázadni tudnának. Egy olyan toleráns közegben, mint a w., nehezen találnak ütközőpontot. Ekkor elkezdenek pl. lázadni a természetes anyagok, a természetközeliség, meg az egészséges kaják (jó, ez ellen már korábban Kép), meg ilyesmi ellen. "Ciki" lesz az osztály faborítása, a tömörfa bútorok, a szolíd, de tiszta szinek, a bőrtáska, stb. Kívánatosak lesznek a műanyag vackok, a műkaják, a járókelőket megbotránkoztató ruházat és hajviselet. Ezeket azért tartják a pedagógusok "jónak", mert ez "nagyon könnyen", pár év alatt el tud múlni, hiszen a gyerek maga rájön, hogy az a bizonyos mégsem az igazi... Nem tudom mennyire voltam világos...
Azt már írtam valahol, hogy nem tartják rossznak a lázadást, a leválást, hogy a gyerekek keresik önmagukat. Azt mondják, hogy inkább most tegye, mint huszonéves korában, vagy később, vagy soha...

szilvi
h_szilvi
 
 


Emese,
várjuk a beszámolót! (Én legalábbis...Kép)
És az informálisat is, nem csak a programról!
sz
h_szilvi
 
 


Sziasztok!

Fantasztikus volt Solymáron, most csak ömlengeni tudok. Imádok egyéniségek közt lenni, hát ott volt egy pár.Kép
A legjobb a közös éneklés volt. Több mint százan voltunk a sorszámunkból ítélve, egy indián népdalt énekeltünk magyar szöveggel kiegészítve:
"Mi vagyunk a Föld,
Mi vagyunk az Ég,
Hajanó,hajanó, hajanó"-ilyesmi.
Volt két dob is,ezt énekeltük kánonba, frenetikus volt.Azt hiszem az ún. primitív törzseknek nem sok kábítószerre van szükségük az extázishoz.Kép
Vekerdy tartott előadást, meg kipróbálhattunk euritmiát,formarajzolást, aztán volt fórum konkrét kérdéseknek.
A tv.-ről is volt szó- az örök sláger...
Istenem, ha én még egyszer 18 lehetnék!Kép
Bár az átlag életkor 30 körül volt, azt hiszem ehhez kell bizonyos fokú érettség,lehet hogy nem ez a legjobb szó rá.
Sok mindent nem intéztem konkrétan, idén nincs végzős osztály, szeptembertől nem indítanak levelezős képzést, nincs hely. Talán jövőre...
Februárben lesznek előadások Szegeden is, oda is megyek.
Hazafelé a vonaton jót hajanóztam mert én voltam az egyedüli utas, aztán mikor leszálltam a biciklim nem volt sehol. Ellopták.Gyorsan lerángatott a földre.

Fcs,
a gyest nem veszik figyelembe, mert nem állami, de egyéni elbírálás alapján kaphat az illető kedvezményt. Úgy láttam mindenben nagyon rugalmasak és irtó jó fejek.

Pusz mindenkinek,
Emese
emesu
 
 


Emese,
de örülök mindannak, ami írtál. (Na a biciklit kivéve!!!)
Ne bánkódj, hogy most nem "intéztél" semmit, a "vírust" hazavitted magaddal, és az mostantól dolgozni, nőni, szaporodni fog benned. Kép

Most nem is részletezem, csak még annyi, hogy annak is örültem, amit a tandíjról írtál. Kép Hogy nem csak az (gyerek)osztályoknak mondják, hogy a társadalmi hármas tagolódásban az anyagiakat illetően a testvériségnek kell érvényesülnie (szemben az egyenlőséggel!!!), hanem maguk is ez alapján működnek. Kép

szilvi
h_szilvi
 
 


Sziasztok!
A napokban vetette fel a barátnőm a kérdést: Waldorf? (Mindkettőnknek idén lesz három a csemetéje, így szóba kerültek az ovik.) Bróbáltuk tanulmányainkból összeszedni, hogy mit tudunk róla, majd jött az intrnet, így találtam rátok. Végig olvastam, amit eddig írtatok, egyre szimpatikusabb számomra ez a program. Hozzánk a Ggdöllői van a legközelebb, most már csak az érdekelne, hogy konkrétan erről az oviról nincs-e valakinek több infoja?
Vendég
 


Nekem nincs, bocs, ay tőlünk nagyon messze van...
Meg ugye még van egy évetek....
Viszont mostanában vannak az ovikban is, az iskolákban is tájékoztató előadássorozatok, talán utánanézhettek!
sok sikert, szilvi
h_szilvi
 
 


Köszönöm a tippet.
Tudom, hogy még van egy évünk, és én itthon is tudok maradni, mert a kisasszonynak van egy öcsikéje is. De a barátnőmnek vissza kell mennie dolgozni szeptemberben (tanítónénik vagyunk). Ő szombathelyi. Ott két csoportot indítanak minden évben, az egyik csoport csak de. van, a másik csoportot olyanoknak indítják, akik nem tudják megoldani, hogy elhozzák a gyerkőcöt. így du. 4-ig vigyáznak rájuk.

Emese
Nekem nem volt egyértelmű, hogy hol tartotok az iskola alapítással, de egy ötlet: úgy tudom, hogy Gödöllőn nem volt pénz egyszerre az iskolaépület megépítésére, ezért minden nyáron a leendő elsősök szülei hozzáépítettek mégegy tantermet az épülethez.
Melinda
Vendég
 


Kérdések merültek fel bennem. Kíváncsi lennék a véleményetekre.
Nálatok otthon is csak természetes anyagokból készült játékok vannak? Mit tesztek akkor, ha a kapnak a gyerekek műanyag játékot? Mi most kaptunk duplot, ami szerintem egy nagyon jó játék.
TV témához kapcsolódva jutott eszembe, hogy a férjemet érdekli az űrkutatás, gépészeti megoldások stb. Az ilyen témájú műsorokat Spektrumon és társain szokta nézni. Tudom ezek is kiválthatók könyvel, de egy valamire való szakkönyv 5000 ft-nál kezdődik.
Melinda
Vendég
 


Melinda,
bár ismerek olyan családot, ahol azonnal waldorf-ovit nyithatnának, a játékokat illetően, MI nem vagyunk olyanok. Főleg, mivel nekünk már rengeteg játékunk volt, mire jött a waldorf. (Ill. a suli már születés előtt tetszett, de a körítés nemigen érdekelt).
Szóval nálunk is van Duplo, rengeteg, most kezdődik a Lego (de az az én gyerekkori készleteim), meg "kapogattak" néha zsúrra Playmobilt is. Ezek meg is maradtak. Olcsó vackokat nem szeretek beengedni egyáltalán, azok, ha kapnak, kimennek a nagyihoz, ott előbb-utóbb le a pincébe, vagy használat közben amúgy is hamar tönkremennek. De ugyanígy vagyok a könyvekkel: a tartalmilag sz.r könyvek sem olcsók, ezek a rikító, giccses rajzok, idétlen tolmács-nyelv, brrrrr.....
Én pl. a rokonságnak, ha kérdezik, mindig nagyon konkrét dolgot mondok, esetleg azt is, hogy hol lehet kapni, vagy elmegyünk együtt, stb.

Én a Spektrumhoznem tudok és nem is szeretnék szólni. Nekünk csak egy éve nincs tv-nk, álszentségnek tartanám, ha elkezdenék ellene papolni. Nálunk a férjem CNN-függő volt, de sose nézte, amikor a gyerekek ébren voltak. Illetve kétszer ragadt az egész család a CNN-hez, egyszer pár éve, amikor valamelyik Shuttle landolt olyan szépen, és élő adásban, másodszor pedig.... szeptember 11.
Talán az a "veszély" a Spektrumban, hogy túlintellektualizálod a gyereket, hogy nem érti, amit lát, így kérdez, Ti pedig szépen módszeresen mindent elmagyaráztok neki "az ő szintjén", de tudományosan. Na most, akárki akármit mond, hogy az ő gyerek milye nérett, meg milyen értelmes, és a mi fiunkon látom, hogy ez mennyire nem így van.
Alex tipikusan az a kis koravén eszes gyerek (volt), aki mindenkit elkápráztatott, a drága, a suliban meg nehéz neki, mert (most még) nem ezen van a hangsúly, viszont neki eddig ez adott azonnali és könnyű(!) sikerélményt.
De ez már az "intellektualizálás" téma, nem (csak) a tv.

Na, megyünk baba-mama csoportra, sziasztok!
szilvi
h_szilvi
 
 


Szia, Szilvi! Én Zalaegerszegen lakom, és itt most alapítottunk Waldorf egyesületet, az ősszel szeretnénk iskolát, esetleg óvodát is. Az én feladatom lett a "PR manager" munka, vagyis a közönség felé kellene hirdetni a Waldorfot. Prospektiust, plakátot kell készíteni. Van ötleted, mit írjunk bele?
siray
 
 


Ugyan Szilvinek címezted, remélem nem baj, ha belekotyogok. Kép
Attól függ, mekkora lesz az a prospektus.
Szerintem fontos, hogy mi a Waldorf pedagógia lényege, lehetne pár fotót (esetleg más iskolából) kül. eseményekről, képaláírással, melyik suliból, miről szól a kép.
plakátból milyet szeretnétek?
Prospektust merre akarjátok szórni? Csak az érdeklődőknek, vagy szélesebb körben? nem mindegy, mekkora a célcsoport. Mennyire ismerik Zalaegerszegen a Waldorfot. Valahogy a nagy hírverés nekem nincs összhangban a Waldorffal, ezért kérdeztem pl. a plakátot.
Most így hirtelen ennyi. majd gondolkodom.
solya
 
 


Szilvi
Köszönöm a válaszod! Megerősítettél abban, amit eddig is gondoltam a játékokkal kapcsolatban.
Tv talán lehet hasznos is, ha okosan tudja használni az ember. Ezen a kérdésen még gondolkodok.

Zalaegerszegről jutott eszembe, hogy ott létezik pedegógiai szakközépiskola. Ha sikerül a fiatalokat megfertőzni, akkor ők már 18 évesen elkezdhetnék a fősulit és nem csak akkor, amikor már a saját bőrükön megtapasztalják, hogy nem jó az, amit csinálunk, valami más kéne.
Melinda
Vendég
 


Köszi, Solya! Még sok ilyen "belekotyogást" kérek! Teljesen igazad van a plakátot illetően. Ráadásul itt már(Zalaegerszegen) 4 évvel ezelőtt volt egy kezdeményezés, amit megfojtott a város, de most újra nagyon lelkes a csapat, minden ötlet és segítség elkél. Máshol is próbálkoznak hiperaktív gyerekek szülei, mert itt többen is jöttek? Van valahol Waldorf osztályban hiperaktív, hogyan tud úgy működni a dolog?
siray
 
 


Ezt tegnap írtam, de nem működött nekem a babanet, nem tudtam feltenni:

Katica,
hú, de jó, hogy Solya írt, így nem kell magyarázkodnom, hogy nem igazán tudom, mit is mondjak.
Lehet, hogy Emesét kellene megszólítanod, ? most benne van az alapítósdiban, én sosem voltam.
Az biztos, hogy más fog meg egy olyan embert, aki nem ismeri a pedagógiát, és mást kell mondani annak, aki már valamelyest tájékozott.

Pesten általában bioboltokban terjesztik a hasonló infót, ott jobban megfordulnak "áltérnátív" emberek. Meg lehetne homepoátiás rendel?kben, stb.

Hogy mit írjatok bele? Engem mindig megfogott még a legkisebb hirdetmények szépsége: gyönyör? színátmenetes pasztell háttér, egy-egy rajz, ami emberivé, személyessé teszi az ilyen tömegeknek szánt dolgokat is.

Én azt írnám bele, ami miatt ÉN iskolát, ovit akarok alapítani. Az a leg?szintébb.

***
Mi az, hogy megfolytotta a város?
h_szilvi
 
 


Jaj, természetesen "fojtotta", bocsánat....
Abigél épp közölte velem, hogy pisilt és kiöntötte a wc-be. Rohantam felmosni...
h_szilvi
 
 


Hiperaktivitás.
Sajnos, - szerencsére? - nincs tapasztalatom. Igazán azt sem tudom, mi az pontosan, mert ma már mindenkire rámondják, aki egy kicsit "más".
A "más"-t a waldorf pedagógia jobban tudja kezelni, mint a hagyományos módszerek, de persze ezt is tanárja és osztályközössége(!) válogatja. A mi tanár bácsink azt mondta egyszer, hogy akkor tud működni egy osztály, ha nem több, mint 10-15% a "problémás" gyerek. Tehát egy 20 fős osztályban nem lehet 5 hiperaktív....
Ez talán az egyik hátránya a vidéki iskoláknak, mert a "problémás" gyerekek szüleinek nincs igazán választási lehetőségük, ha a waldorf az egyetlen alternatíva. Az iskola meg nem engedheti meg magának sok esetben, hogy ne vegyen fel minden problémás gyereket, mert egy minimum osztálylétszámnak össze kell jönnie. És sajnos ebben tanácsot sem tudok adni. Ja, a felvételről mindig az adott osztálytanító dönt, teljesen szubjektív alapon!!!

Talán annyit mondanék, hogy ha az ember az ovialapítással kezdi, akkor van 3 év, amíg az első ovisok iskolaérettek lesznek, amíg a közönség is jobban tájékozódhat, beleértve a problémás gyerekek szüleit, és azokat is, akik valami mást, jobbat szeretnének a gyereknek. Mert ha elterjed, hogy ABBA az iskolába jár a város összes hiperaktív gyereke, akkor "rendes" szülő nem viszi oda a gyerekét. Kép

szilvi
h_szilvi
 
 


Sziasztok!
Melinda, nálunk is mindenféle játék van, de sok a fa és a Lego. A műanyag kütyüknek meg néha lábuk kélKép

Katica,
Még nincs waldorf-jellegű ovi sem a városban? Mert mi rájuk alapozunk, és nem hiszem,hogy hirdetjük majd plakáton, de tényleg olyan helyekre érdemes tenni, ahol "alternatív" szülők megfordulnak. Én mindenképp színesre csinálnám esetleg gyerekrajz lenne háttérnek, meg valami Vekerdy idézet és a konkrét dolgok.Hirtelen ennyi jutott eszembe. El lehet menni ovikba is bemutetni a sulit. Aztán gyorsan terjed ám a hír...
Engem is érdekel, hogy fojtott meg a város.

Hogy szereztetek tanárt? Nekünk ez a legnagyobb bajunk.

Pusz: Emese
emesu
 
 


Hú! köszi ezt a sok hozzászólást, ez volt az első próbálkozásom a neten, nagyon jó így dumcsizni a "világgal". Szóval a fojtogatás mindenkit érdekel. Gandalf azt mondaná, hogy a sötét erők erősebbek voltak. Lett volna szabad terem, de akin az ÖK-nál múlott volna, elzárkózott. Az egy szem Waldor ovónő nem vállalta mondván: erre még nincs megérve a helyzet, nem meri otthagyni az állását, mert már eddig is érték negatív támadások emiatt. A szülőket is lasszóval kellett fogdosni.
Most, 4 év elteltével viszont mintha kinyílt volna minden kapu, ami akkor becsukódott. A szülő is annyi volt múlt héten, hogy alig fértünk a terembe. Csak még nagyon az elején van a dolog, még az egyesület alapító okirata sincs kész, pedig szeptemberre kell az iskola. Az

Emese, te hol vagy alapító, melyik városban?
A tanárról annyit, hogy a váci Waldorfban tanított, de ideköltöztek Zalába és most normál suliban tanít. De adtunk fel hirdetést is, hogy ne érezze magát kényszerítve. Meg itt van közel az Őrség, ahol lakik egy svájci nyugdíjazott Waldorf tanár-művész és minden segítséget felajánlott, még lehet hogy tanárképzés is indulhat itt. Egyébként sok Waldorfos bújik meg a fű alatt, csak nem derül ki. Kérdezzétek meg a képző iskolákat, elvileg tudják, ki hol lakik. Nálunk van Bothmeres, euritmiás meg mindenféle képzettségű mint kiderült.
siray
 
 


Katica,
Hódmezővásárhelyen vagyunk, és erre sajna nem lapulnak a 6anárok a fűbenKép Vekerdy azt mondta most Solymáron, hogy megpróbálkozhatnánk ösztöndíjat felajánlani elhelyezkedési kötelezettséggel.
Nálunk két oviban is van w csoport, a mienkben az elkövetkező három évre le van foglalva minden hely.
Emese
emesu
 
 


Emese!
Nálunk, mivel a szóban forgó tanár Zeg-től 50 km-re lakik most, szintén szüksége van "szolgálati lakásra". Egy ismerősöm lakik Orosházán, tőle tudom, hogy arrafelé bérelhető lakás 25 000 Ft-ért is. Ha ennyi Waldorfos gyerek van a szülők összedobhatnák 1 tanévre legalább. Vagy ez hülyeség? Én jól tudom, hogy a szülőkön már így is óriási a teher. Hát, igen, szabadok vagyunk és állam bácsi ebben nem segít. A Mátrixon kívüli élet elég nehéz.
Pusz Katica
siray
 
 


Szilvi!

Bocs, hogy így a semmiből belekotyogok, de én mostanában kezdtem el gondolkodni óvodákról, iskolákról és a gyerekekről és az "intellektualizálás"-os hozzászólásod megragadott. Az én lányom 3,5 éves szintén az "kis okos" fajta, de én igazán nem látom, hogy csak a könnyű, gyors sikerélmény miatt kérdezne annyit. Tanultam pedagógiát, pszichológiát, úgyhogy az elmélet ismerős, de úgy érzem ezek a kategóriák egyszerűen nem igazak minden gyerekre. (pl, hogy mikor tudják megkülönböztetni a színeket, mikor tesznek különbséget az egy és sok között stb). Dorka szerintem kifejezetten szenvedne egy Waldorf suliban, ahol a betűket "lemozogják", egyrészt mert nagyon vizuális gyerek, másrészt mert inrtovertált típus, harmadrészt pedig mert már 2 évesen ismerte a betűket. Mit olvassak a témában? Nem kekeckedni akarok, csak szeretnék tájékozott lenni mire a gyerkőc iskolába megy (ha megy).
Barb
barbmom
 
 


Sziasztok!

Megjártuk Szegedet a héten, jó volt kicsit az egyetemen, még Szabolccsal súlyosbítva is... Jó sokat írtatok!

Szilvi! Várom a mintát, ha nem gond!

Emese! Klassz lehetett Solymáron! Azt hiszem, most kihasználom a tandíjmentességet, gyorsan csinálok valami rövid posztgradképzést állami suliban, aztán levelezőn waldorfozok, időm, mint a tengerKép. Mindenképpen szeretnék előbb hagyományosabb iskolában is tanítani.

Szia Katica! Nagyon jó lenne, ha sikerülne az alapítás, mi ugyanis nagyon kacérkodunk a megyétekkel! Szeretnék vidékre költözni legkésőbb mire Szabolcs iskolába megy, és egyik kiszemelt helyünk Zala. Vagy valamelyik környező megye. (De laghamarabb két év múlva, úgyhogy még nem aktuális, és Szabolcsom is csak hat év múlva lesz iskolás...) Majd beszámolsz az előrelépésekről, ugye?
Fulescsacsi
 


Szia Barbara,
persze, az állandó kérdezés belső motivációja minden gyereknél más. Ez a tudatos kápráztassuk-el-a-környezetet-kérdezősködés nem a 3,5 évesek jellemzője amúgy sem.
Másképp értettem a "kis okost". Csak saját példát tudok felhozni, nem is pont így zajlott, de mindegy.
Tankolunk. Miért? Mert ezzel megy az autó. Hogyan? Kell a motornak üzemanyag, mint neked az ennivaló. És mivel képtelen felfogni, hogy hogy megy a benzintől az autó (egyáltalán, mi az a benzin, hiszen nem is látja!!!), képes lenne elmagyaráztatni a motor működését. Kezdetben még belementünk, ismeri a gőzgépet, a gőzmozdonyt (vonatbuzi a drágám), visszamond mindent, olyan kifejezésekkel, hogy hátast dob a környezete, pl. tűzszekrény, stb.) Meg van egy osztálytársa neki, aki egy kis csillagász, de komolyan. Úgy dobálózik a fényévekkel, meg a galaxisok nevével, csillagok összetételével, hogy én ugyan nem értem, miről beszél. A drága nagypapa tanította mindezt a gyereknek 5 évesen, azóta csak fejlődött.)

Szóval oda akarok csak kilyukadni, hogy nem EZEKET az összefüggéseket kell ilyenkor megtanítani egy gyereknek, nem ettől lesz "okos" később.
Semmi baj a színekkel, azzal, ha MAGÁTÓL megtanul számolni, írni, olvasni (Alex megtanult ovisan írni, olvasni nem).

Hogy a lányod szenvedne-e egy w.-suliban?! Ha vizuális, nem kellene éppen a többi képességét is fejleszteni? Ha introvertált, hogy fogadná a hagyományos iskolát, ahol jelentkezni, felelni kell az egész osztály előtt? Mivel a betűtanulás csak egy kis része az első 3 év tantervének, sokkal kevésbé valószínű, hogy unná. Meg a betűk meséit, érzéseit nem ismeri, azok óriási élményt jelentenek. Nálunk is sokan tudtak olvasni, sőt számolni is elég rendesen. Csak azért mondom, mert a gyerekek tudáskülönbsége a waldorfban NEM jelent problémát, míg a hagyományos iskolában igen. (Én sem kekeckedni akarok, a kérdéseidet sem vettem annak.) Mint mondtam, a w.-ban az a gyerek "szenved", aki kifejezetten a versenynek él. Akinek az a megerősítés, hogy összemérheti magát másokkal. A többség nem ilyen, sőt kislányoknál ez még ritkább.

Mit olvassál? Vekerdy-t (Nekem még Álmok és Lidércek címmel van meg, azóta bővítették, és talán Milyen iskola kell a gyereknek? a címe), Jakob Streit-et (Nevelés, Iskola, Szülői ház a könyv címe), és ha még vállalkozóbb szellemű vagy, akkor az antropozófus Székely György írásait (Georg Kühlewind írói néven jelennek meg a könyvei).

Mostanában vannak mindendeféle tájékoztató estek a w.-iskolákban, sőt ovikban a pedagógiáról. Ha érdekel, utánanézhetsz a hozzátok legközelebbiben. Én is még jóval iskolábamenetel előtt meghallgattam ezeket, mert teljesen nyíltak.
h_szilvi
 
 


Szilvi,
írtam délelőtt, elszállt.Gondoltam leírom most újra, de már megelőztél, majdnem szó szerint leírtad amit akartam.Kép
A Vekerdy könyv szerintem is nagyon jó.
Emese
emesu
 
 

Vissza: Gyermeknevelés

Jegyzetfüzet: