Új privát üzeneted érkezett!

Sokat hallani mostanaban erröl a temarol. Ha egy gyermek tul energikus es mozgekony, könnyen hiperaktivnak titulaljak. Mi erröl masok velemenye?
Névtelen
 


Hogy lehet névtelenül ilyen semmit írni? Az az érzésem a szerkesztőség dobta fel a témát.
Egyébként a hiperaktivitás a szülő és a gyerek közti kapcsolaton múlik. Akkor hiperaktív a gyereked, ha nem bírsz vele lépést tartani( lásd jómagam)
Veronik
Veronik
 


Sziasztok!
nem igazán tudom, mit értenek hiperaktivitáson. De valószínűleg nem azt, hogy a lurkóban annyi energia van, hogy néha csak rohangál körbe-körbe a szobában meg megpróbál bukfencezni (két éves).
Megmondaná vki, mi az a hiperaktivitás? Vagy csak a pszichológusok találták ki, hogy többet kereshessenek?
Zsóka
Zsóka
 

 
 

Nem lexikonból olvastam ki, csak emlékezetből: az én olvasatomban ez egy kicsit már beteges, kényszeresen izgő-mozgó gyermekecske. Oviban még csak elmegy, főleg a mai kötetlenségben, de ez az iskolában valódi baj forrása. Nehezen lehet lekötni a figyelmét is, nem beszélve az egyhelyben maradásról...
De egy 2-3 évesnél még nem szabad ilyeneket figyelgetni, mert akkor megrögzött betegség-keresőkké válunk.

Evelyn
Pap Éva
 


Szoval, manapsag mar elegge ismert dolgokat rejt a hiperaktivitas, a szakirodalom fimota-gyerekeknek hivja oket. (fimota:figyelemzavar-mozgaszavar-tanulaszavar). Ezekre a gyerekekre nemcsak az a jellemzo, hogy orokmozgok, hanem az is, hogy nincsenek tekintettel masokra, a kornyezeti korulmenyekre. A szakirodalom egy olyan szaguldo autohoz hasonlitja oket, aminek nincs kormanyszerkezete, a sebesseggel nincs baj, csak az iranyitahatlansaggal. A dolog abban nyilvanul meg, hogy nem tudja a gyerek a figyelmet sokaig egy jatek- vagy tanulas tevekenysegre osszpontositani, szertelen, impulziv, ules kozben is egyfolytaban babral, ha feltesz egy kerdest, arra mar kozben valaszol is .
allitolag konnyu mar a csecsmoknel felismerni, a fimota csecsemo sokszor es vigasztalhatatlanul sir, ha felvesszuk, akkor sem mindig lehet megnyugtatni. Kisgyermekkent jellemzo az ovatossag teljes hianya, az, hogy allandoan beszel, a gyerekek altalaban nem szeretnek az ilyen gyerkocokkel jatszani, mert nincsenek tekintettel semmire es senkire. Ha nem teljesul az akaratuk, sirnak, hisztiznek, verekszenek.
Es az igaz, amit Evelyn irt, marmint hogy a mai iskolarendszer nem tudja oket elviselni. A fimota gyerek altalaban a tanitonenik reme.
Nem hiszem, hopgy ezt a fogalmat a pszichologusok talaltak volna ki, ez regen meglevo problema, csak "nevet adtak a gyereknek". Nem vegzetes problema, de roppantul meg tudja keseriteni a szulok es a gyerekek eletet,foleg a kisiskolas korban. A fimota gyerekek altalaban nagyon "eredeti" felnottek lesznek. Ha valakit erdekel a dolog, a www.mek.iif.hu alatt olvashat, a tarsadalomtudomanyok-pedagogia-pszichologia cimszo alatt.
Bocs, ha hosszu voltam, azert neztem ennyire utana mar regebben a dolognak, mert a fiam kisertetiesen magan hordozza az osszes tunenet...
Udv
Eva
Eva
 


Köszönjük!

Azt hiszem, kimerítetted a témát. Ennél már csak az autizmus és a POS-os gyerekek azok, ahol nehéz a határvonalat meghúzni.
Azt látom Éva, Te nyakig benne vagy a pedagógiában és gondolom a pszichológiában is. Nos, azt meg tudod mondani, egyszeriben mi ez a rengeteg dyslexia, meg tanulás zavar, meg a többi frász? Ugyanis volt itt épp az óvoda kapcsán nemrég egy parázs vita, ami számomra azt sugallta, hogy azért mégiscsak az iskolaérettebb (óvodaérettebb) gyerek az, aki bőségesen részt vett az óvodai foglakozásokon. Ráadásul elhangzott, hogy sokat tanulnak is, meg fejlődik személyiségük és persze az óvónők mindent megtesznek a gyerek fejlesztéséért. Én is megismerkedtem az utóbbi 5-10 évben különféle módszerekkel, ami mind azt garantálta, ha azt a feladatsort végigvesszük a gyerekkel, kiszűrődik a baj és javítható egyes probléma. Most ugye itt a NAT, oviban írtuk a HOP-okat, de a panasz meg csak nő...
Hol a "kutya elásva"? Mindenről szól a pedagógia, csak elvész a gyerek? A sok bába (módszerre gondolok itt)közt elvész?

Kíváncsi lennék, ki érti ezt? Nem szégyellem, hogy én nem értem!
Köszi!
Evelyn
Pap Éva
 


Nem kell szegyellni, ha valaki ebben a zurzavaros pedagogiai helyzetben nem ert semmit. nagyon osszetett dolog ez, es nagyon sok idobe fog kerulni,ire ezt a magyar oktatasugy kiheveri. nekem az avelemenyem, hogy(bar en bizonyos szempontbol a reformpedagogia hive vagyok), annyi az ugynevezett uj irnyzat, hogy ember legyen a talpan, aki ezt kovetni tudja. Es ez nem tesz jot a gyerekeknek sem. A dislexiarol:tenyleg joval tobb manapsag az olvasasi, irasi vagy szamolasi zavarral kuzdo gyermek,en azt vettem eszre(az egyik szakom magyar, igaz, kozepiskolaban tanitottam a gyes elott), hogy a gyerekek nagy resze egeszen egyszeruen nem tud olvasni. Ugy kerulnek ki az iskolabol, hogy nem tud helyesen irni, es ezert nagyon sokan az un. kepolvasasi modszert hibaztatjak. Az pl. teny ezzel a modszerrel kapcsolatban, hogy szotagolni abszolute nem tudnak. Csinaltam olvasasertesi felmereseket,elsos szakkozepesek kozott, a helyzet katasztrofalis.
sok szulo azt sem tudja, hogy mit fed az a reformpedagogiai modszer, amit a gyermeke "elvezni" fog, amikor beiratjak a suliba. A tanaroknak is nagyon nehez ezt kovetni, sokan nem is tudjak, maradnak a regi bevalt modszereknel.
Az arany kozeputat kell megtalani, es meg valami: az sem helyes, hogy az iskolakban ekkora a teljesitmeny kozpontusag, az altalanos iskola ALSO tagozataban elkezdett vizsgak, egyre magasabb kovetelmenyrendszer.
A NAT-ot egyebkent a mai napig nem ertem, pedig reszt vettem az iskolaban a helyi tanterv kidolgozasaban....
Eva
Eva
 


Sziasztok!
Kedves Evelyn, nem figyelgetem a kétves gyerekemet ebből a szemponbtból (isten ments) csak példának hoztam fel tudatléanságom bizonyítására.
Az oktatásban nagy baj az, hogy nálunk nagyon sok mindennel kapcsolatban a gyerekek a kísérleti nyulak. például itt volt a sokat átkozott képolvasás. Nem hiszem hogy ezt annak idején alaposan átgondolták. Ugyanis ez nagyon jól beválik pl. az angol nyelvnél (gondolom, onnan vették át az okos magyar pedagógia kitalálói), de a ragozó magyar nyelvnél egyszerűen értelmetlen ilyen módon tanítani. Csak azért hoztam fel ezt példának, mert (sajnos vagy hál'Istennek) nem hallottam mostanában ilyen nagy bakiról. Persze annyi iskola és irányzat van, hogy ki tudja...
Zsóka
 


Még egy dolog:
az olvasni nem tudásban pwersze nem csak ez játszik közre, hanem pl. a tv és video elterjedése, emiatt a könyv háttérbe szorulása, a családi (esetleg nemlétező) példa követése stb stb.
Zsóka
 


Én teljesen laikusan ( Kedves Évák véleményére kiváncsi vagyok) úgy látom, hogy a szülők sem a régiek, (nem óhajtanak együtt "dolgozni" a pedagógusokkal,sőt ellenségként kezelik az iskolát) a pedagógusok nagyrésze sem odavaló és a gyerekek nem hoznak otthonról egy biztos érzelmi alapot. A gyerek aztán nem tud mihez igazodni. Ezért van annyi probléma a gyerekekkel, szerintem. Nem hiszek a genetikusan kódolt hiperaktivitásban! Üdv: Timi
Haraszti Gáborné
 


Szó, ami szó, csupa igazságot olvasok!
Csak sajna az érintett felek, a törvényhozók és a legeslegfeljebb rendelkezők nem tanulnak a pór nép meglátásából. Kár.

Valóban az iskolákban most már valaki az életre is nevelhetne, nem csak adatok tömkelegére. Hogyan oldjanak meg pl. konfliktusokat a gyerekek, mit jelent a család, majdan ők is hogyan teremtsenek meg saját családot, stb.

Először is a fejekben kellene (mindenki a sajátjában) rendet teremteni. A "hogyant" nem mutatja senki.
A tinik is a rajongott zenészeket tartja etalonnak, keresnek példaképeket maguknak, de az egy nagy nulla. És itt lépne be a család szerepe. De sajnos ahol emberek érintkeznek egymással, sorra tapasztalom az egymásra és a MÁS-ra való ujjal mutogatást. Pedig mindenkinek van otthon tükre...
Becsülöm az itt megszólaló összes családot, mamikat, akik még ebben a bizonytalan létben, ebben az ingoványos rengetegben törekszenek a JÓT az ÉRTÉKET átadni a leendő felnőtteknek, akik még most kezdik kis életüket élni.

Hiszen: "A Földet nem eleinktől örököltük, hanem gyermekeinktől vettük kölcsön"

Evelyn
Pap Éva
 


Timi!
Nekem az a tapasztalatom, hogy teljesen igazad van abban, hogy a szulok nagy resze nem tud egyutt dolgozni az iskolaval. Sokan azt varjak el a tanaroktol, hogy amit ok nem tudnak otthon megvalositani, mert hajtjak a penzt, karriert, barmit, szoval a gyerekeik neveleset, a tanarok hajtsak vegre, ha nem megy-hat le a tanarokkal. Nem vagyok igazan pedagogus parti, ismerek iszonyatosan embertelen tanarokat, akik csak "Fattyuk"-kent emlegetik a tanitvanyaikat(megtortent, nem most talaltam ki...), de a szulokkel kapcsolatban is vannak rettenetes tapasztalataim. Ha rossz jegyet mereszelsz adni a gyereknek, szabalyosan letamadnak, egy tanarnak sose lehet igaza. Tudnek meselni...
Kivancsi vagyok, hogy ha mar iskolaskoruak lesznek a gyermekeim, mit fogok csinalni, hogy fogok viszonyulni a dologhoz.
Eva
Eva
 


Kedves Veronik!
ha lehet, fejtsd ki reszletesebben a velemenyed, mert nem igazan ertem, mi az, hogy "nem birsz vele lepest tartani= hiperaktivitas".
Egyebkent nem a szerkesztöseg dobta fel a temat, hanem leteznek Nalad tajekozatlanabb szemelyek is.
Üdv.
Andrea
 


Sziasztok!

Csatlakozni szeretnék a témához, mert úgy érzem ebben a témakörben sokszor még a szakemberek sem tudják a megfelelő megoldást, a sötétben tapogatóznak, s megoldást nem találva sok esetben könnyen visszadobják a labdát, hogy a család a hibás amiért a gyermekük hiperaktív lett.

Négy gyermekem közül ezen megállapításból kiindulva háromat jól nevel családunk, s csak egy, a második szülött, mostmár 14 éves leány neveléséhez nem értünk!? Gyönyörű fejlett, szőke kislányról van szó, aki egyszer bűbájos, majd a következő szélfuvallat hatására elmondhatatlanul kiszámíthatatlan kis gonosztevővé válik. Első osztályos kora óta magatartászavarokkal küszködik, s az egyébként jó képességű, gyorsan tanuló, 117 IQ szinttel rendelkező gyermek az iskolában bukdácsol. Jelenleg harmadik iskolájába jár, s bizony csak 6. osztályos. Általa alkotott fantáziavilágban él, melyet valóságként olyan színészi tehetséggel ábrázol, úgy hogy az mindenki számara elhihető. Példa: Az igazgatónő telefonon értesített a szomorú eseményről, hogy a gyermek matematika órán megvakult. Társai ezért persze hazugnak tartják, kiközösítik.
Még a mai napig előfordul, hogy bepisiléssel jelzi, anya valami gond van, most mégjobban figyelj rám! Nem tudom elmondani, belül valami megfogalmazhatatlan dolog bánt, segíts!

Igazán azért érzem szükségszerűnek hozzászólásomat, mert úgy érzem, hogy ebben a témakörben sem a szakemberek, (pszichológus, pszichiáter), sem a tanárok, sem pedig a szülők nem hibáztathatók, hiszen az ilyen gyermekek kiismerése, mindennapos problámáinak kezelése mindenki számára egy óriási kihívás, s hihetetlen nehéz, és összetett feladat.

Nagyon sokan keresik az okot és az okozatott, de én sokkal fontosabbnak tartom, hogy ne bünbakokat keressünk, hanem segítsünk az ilyen problémával rendelkező gyermekeken.

A hiperaktivítás kialakulásának sok oka lehet: genetika, születés utáni oxigénhiányos állapot, a hajszolt családi élet, személyes foglalkozás hiánya stb. Ezért úgy érzem nem szabad a rossz nevelésre hivatkozva megbélyegezni azt a családot, ahol ilyen gyermek nevelkedik, mert a szélsőségektől eltekintve, ezek a családok nagyon sokat tesznek, s még tennének annak érdekében, hogy gyermekükön segíteni tudjon, hiszen a gyermek, s a család egyaránt szenved a társadalom elitéléseitől, s el nem fogadásától.

Üdvözlettel: ))

Szűcs Klára
Szűcs Klára
 


Sziasztok!
Én is tudom sajnos milyen a hiperaktiv gyerek és tényleg nagyon nehéz. 6 éves és fiú neha ugy érzem ,hogy már nem birom az ovodában is sok rá a panasz nevelésitanácsadoba kell menük mert szeptemberbe iskolába megy.Nagyon félek ,mert nem tudom ,hogy fog ő egyhelyben maradni és persze szó nélkül.
szilvi
Névtelen
 


Sziasztok!
Én arra lennék kíváncsi, hogy milyen gyerekre mondjuk azt, hogy HIPERAKTÍV? Nekem is van egy nagyon élénk, nagyon örökmozgó 3 éves kislányom. Rossz alvó, állandóan mozog, jár keze, lába, nagyon értelmes, akaratos gyerkoc; tele energiával. Én is sokszor gondolkodtam azon, hogy nem-e hiperaktív, illetve ilyen idos korban meg lehet-e már állapítani és mik az erre utaló jelek.
Amikor született akkor csökkent nyaki izomtónussal született, a gyerek orvos már akkor mondta, hogy ez egy örökmozgó lesz. Szépen tornáztattuk újszülött korában kb 2 hónapig és teljesen rendbe lett. Ez összefüggésben van vajon az óriási mozgásigénnyel?
Várom hozzászólásaitokat.MIMI
Névtelen
 


dr. László Zsuzsa: Az örökmozgó gyerek

[url=http://www.mek.iif.hu/porta/szint/tarsad/pedagog/modszer/fimota/" TARGET="_top]http://www.mek.iif.hu/porta/szint/tarsad/pedagog/modszer/fimota/[/url]

A kötet a hiperaktív gyerekek szüleinek és tanárainak ad információt a tünetegyüttesrôl és ötleteket, segítséget a gondok enyhítésére.

A hiperaktivitás, ami gyakran társul tanulás- és figyelemzavarral, Magyarországon becslések szerint a kisiskolás gyerekek 7-17 %-át érinti.

Kérdése van?
Hívja a könyv szerzôjét, dr. László Zsuzsannát:
(1) 214-38-36

A nehezen kezelhetô gyerekek megsegítésére alakult a
Pozitív Országos Szakmai Egyesület
1031 Bp. Zsirai Miklós u. 2. X/100
(1) 180 - 2697
bigacsiga
 


Keke
 


Igy talan jobb.
[url=http://www.masfogyatekos.lap.hu" TARGET="_top]http://www.masfogyatekos.lap.hu[/url]
Keke
 


Köszi Keke! Ma is lesz mit olvasni!

Az elõzõ oldalt azért írtam be én is, mert nagyon közérthetõ, olvasmányos és tanulságos írás. Nekem sokat segített volna ha ezt már legalább két évvel ezelõtt elolvashattam volna, de segített így is. Szegény gyereket és magamat is megkíméltem volna attól a felismeréstõl, hogy õ nem tehet arról, hogy ilyen.

bigacsiga Kata
bigacsiga
 


Indigo gyerekek:
[url=http://www.mandala-veda.hu/www/ind_spirit_uje.php" TARGET="_top]http://www.mandala-veda.hu/www/ind_spirit_uje.php[/url]
[url=http://www.saxum.hu/leiras.jsp?bookID=28163" TARGET="_top]http://www.saxum.hu/leiras.jsp?bookID=28163[/url]
Könyvajánlat: Lee Caroll - Jan Tober: Indigó gyerekek
[url=http://www.harmonia.hu/alma-es-faja/indigo.html" TARGET="_top]http://www.harmonia.hu/alma-es-faja/indigo.html[/url]

hiperaktivitás:
[url=http://www.harmonia.hu/alma-es-faja/hiper2.html" TARGET="_top]http://www.harmonia.hu/alma-es-faja/hiper2.html[/url]
[url=http://www.harmonia.hu/alma-es-faja/vajon.html" TARGET="_top]http://www.harmonia.hu/alma-es-faja/vajon.html[/url]
[url=http://www.harmonia.hu/alma-es-faja/hiper.html" TARGET="_top]http://www.harmonia.hu/alma-es-faja/hiper.html[/url]

Könyvek:
Dr. Silvia FRANZ: A hiperaktív gyerek
Cordula Neuhaus
Hiper- és Hipoaktivitás, figyelemzavar
bigacsiga
 


Kezdõ pedagógusként rengeteget olvasok, és most már ott tartok, hogy bármit, aminek köze van a gyerekekhez. Az "enyémek" 18-20 éves egyetemisták. "csak" oktatnom kellene õket, de valahogy nem jön össze a dolog, mert 95-98%-uk megbukik! Vannak felelõtlenek is közöttük, aláírom. De ez az arány iszonyatos!
Így nem tudok mit csinálni, keresem az utakat egyedül. Ugyanis a tanárokat egy adott módszerre képzik ki, függetlenül attól hogy megfelel-e a gyerekenek. Sok jó könyvet találtam, érdemes a könyvtárakban a pedagógia résznél keresgélni. Kicsik tanításához (10 alatt) a Robert Fisher féle Hogyan... könyvek szuperek (Mûszaki könyvkiadó). A gyerekek lelki problémáinak megértéséhez jó adalék az eddigi pszichológián kívül Lee Caroll-Jan Tober: Indigó gyermekek I-II.(Mandala-Véda kiadó). Azonkívül egy érdekes adalék a hiperaktivitáshoz Hans-Ulrich Grimm: A leves hazudik (2001 kiadó). Ez utóbbi kettõ magyarázza meg (részben) a hiperaktivitás okait. Ráadásul az a furcsa, hogy a gyerekek tényleg mások, mint régen voltak, tehát a régi módszerek sem jók a nevelésükre. Mind a szülõnek, mind a tanároknak új utakat kell keresni, és ez nehéz feladat. Remélem, segít ez a pár könyv. Ha valaki tud olyan pedagógusról, vagy szülõrõl, aki már alkalmazza, vagy megpróbálja alkalmazni, szóljon nekik, hogy szeretnék kapcsolatba lépni velük, mert egyedül mindig nehezebb. Hátha többen át tudjuk adni egymásnak a tapasztalatokat.
Elõre is kösz: Hegyi Judit, mjforest@freemail.hu
Névtelen
 


Sziasztok
Segítségeteket kérném egy adott kérdésben,tehát:Van egy helyzet amit meg kell oldanom a gyermekemmel kapcsolatban,a gyermekem Híperaktiv 3 éve kezelik a vadaskerti gyermek pszihiátrián,2.osztályos,és alapitványi iskolába járunk aminek én csak örülök de történt valami én iskolát váltattam a gyermekemmel abba a reményben,hogy az új iskolában töbféle fejlesztésben van ,és lesz része ez mind jó csak a probléma ott kezdödik hogy az elözö iskolában kevesebb fejlesztés volt de nagyobb hangsúlyt fektetek fegyelemre. Az itteni iskolában meg forditva müködik minden 4hete járunk és vagy ő verekszik vagy őt verik csunyán beszél és azt látom hogy vissza fejlödik e téren,egy szülő meg is fenyegette a héten 2*is hogy a legközelebbi alkalommal tolokocsiban fogom látni a gyermekemet a pedagogus én véleményem szerint tehetetlen mert az elkövetö sajnos kisebségiek és nem tud mit csinálni.És ez mind az iskolában folyik. váltsak iskolát vagy hagyam hogy a dolgok megoldogyanak maguktól ,csak az a baj hogy nem kapok az iskolától garanciát hogy legközelebb ne fog ez meg történni. Segitsetek gondolkodni.Üdv

vanda03
 
 


Vanda

Sajnálom,hogy ilyen problémákkal kell megküzdenetek.
Én úgy gondolom(pedagógusként és anyaként is),hogy ha egy iskola ilyen ügyben tehetetlen,az nem jó.Azt hiszem,én nem maradnék meg az iskola mellett,bmilyen előnyei vannak,hiszen előbb-utóbb kárára válik :roll:.
Arra nem gondoltál még,hogy magántanuló legyen?Akkor úgy és olyan formában tudnának vele foglalkozni,ahogy neki jó.Biztosan vannak olyan pedagógusok,akik kifejezetten ilyen esetekre specializálódtak.
Egyébként milyen fokú a hiperaktivitása?Feltétlenül gyógyszerezni kell?
Mindig ilyen volt?


Üdv,Anyapoc
 
 


Menő Manók Alapítvány a Kőbányai MAMAVÁR-nál is!

Tapasztalataink alapján a szülők nagy része hiányolja azt a segítséget, amellyel a gyermeke fejlődésében esetlegesen fellépő problémákat felismerheti. Ha ez meg is történik, a megoldásig legtöbbször nem jutnak el.
Elengedhetetlen volna már az óvodában megkezdeni a szűrést, hiszen a terápia korai elkezdése megelőzhetné a későbbi tanulási problémák kialakulását! Amennyiben a szülők, illetve a pedagógusok problémát tapasztalnak, terapeutáink egy komplex vizsgálat segítségével ki tudják szűrni, hogy kinek van szüksége intenzív fejlesztésre. Az alapítvány által végzett tevékenység az alapozó mozgásterápia.

Milyen problémáknál hatásos:

Fejlődési dyslexia, Fejlődési dysphasia, megkésett beszédfejlődés, beszédindítás, Kiegészítő terápiaként a beszédprodukció zavarainál, Kivétel nélkül minden mozgáskordináció elmaradásával, gyenge voltával kísért esetben, Iskolaéretlen vagy dyslexia veszélyeztetett óvodásoknál a fejlődés elősegítésére, Organikus hátterű figyelemzavaros-hyperaktív-részképességgyenge gyerekeknél a mozgáskoordináció és anyanyelvi részképességek fejlesztésére, Dominancia problémás gyerekeknél (kétkezesség, átszoktatott kezesség) a dominancia megválasztására a jobb anyanyelvi készség elérésére, Enyhe fokban értelmi fogyatékosoknál idegrendszeri funkciók elérésére, serkentésére

Az alapozó terápia közvetlen (tapasztali) hatása:

Beindítja a megkésett beszédfejlődést; Beindítja a rajzkészség igen erős fejlődését óvodásoknál, Erősen segíti dyslaliák, paraláliák esetén a logopédiai munkát, a beszédhangok automatizálódását, beépülését, Technikai dyslexia esetén megkönnyíti az olvasást, főleg az olvasás gyorsasága nő, ezáltal a szövegértés is javul, A féltekei dominancia helyes megválasztása esetében igen erősen javítja az anyanyelvi készséget dominancia-problémás gyerekeknél, Fejlődési dyspraxia esetén a mozgástervezés megjavul, Mindig javítja a mozgáskoordinációt



Érdeklődni és felmérő órára jelentkezni a 06 20 9 604 214-es számon lehet.Első felmérő nap a MAMAVÁR-nál: május 10-e.

Játszóházról bővebben:www.mamavar.hu
aja
 
 

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!

Vissza: Gyermeknevelés

Jegyzetfüzet: