Új privát üzeneted érkezett!

Sziasztok!
5 éves lányom nagyon érdeklõdik az angol iránt. Bár magam is angoltanár vagyok végzettségem szerint, de nem gyakorlom, nem szeretném félrevinni a gyereket. Mit javasoltok, mik a tapasztalatok? Képes szótárt nézegetünk, köszönünk stb. Most megvettem a Manó Angolt cd-n, az is nagyon klassz. Keresek kazettát angol nyelvû gyerekdalokkal, mondókákkal, tudtok segíteni, hol találok ilyeneket?
Köszi

Andi 20/345 9607
andokandrea@yahoo.com
Avandi
 


Szia Andi!

Én is angoltanár vagyok.Kép
Nagyobb idegennyelvi könyvesboltokban kaphatsz mindenféle könyvet,kazettát,Cd-t gyerekeknek. Én az Oxford University Press kiadványait ajánlom Neked. Van egy sorozatuk, a Jazz Chants,dalos-verseskönyvek hozzávaló hanganyaggal,azt hiszem jelenleg 4 fajta.Persze,nem olcsó,de legalább nem hibás.
Ha még javasolhatok valamit,sokkal "életszerübb",ha a körülöttetek levö dolgokat tanítod meg neki és nem kell hozzá semmi.ezt bárhol,bármikor gyakorolhatjátok.
Na de nem akarok ebbe beleszóln,csak egy ötlet.
Most vettem észre,hogy e-mail címet is megadtál. Remélem,elolvasod ezt,mert nincs kedvem újraírni.Kép

Szia! Irj az eredményröl,mit találtál!
Inimma
 
 


Szia Andi!
A napokban hallgattam egy előadást, emi a gyerekek és a nyelvtanulásról szól. Hát 10 éves kortól lehet (egészségesen) a gyereket nyelvet tanultatni, hacsak a családban nem fordul elő idegen anyanyelvű. Vagy ha külföldi gyerekek között van az oviban akkor egymást megtanítják a nyelvre. de egyébként marad a 10 éves kor. Komoly károk keletkezhetnek a kicsiben. ű
Szia
Bea
 
 

 
 

Sziasztok, én is angoltanár vagyok, jól összejöttünk! Én is megpróbáltam a most 9 éves fiamat 1-2-3 évvel ezelőtt többször is okítani, nem sok sikerrel, pedig ő akarta. Szerintem Beatrixnak abban igaza van, hogy előbb az anyanyelvvel kell tisztában lennie a gyerkőcnek. Persze minden gyerek más, az én fiam eleve 20 hónapos volt, amikor kegyeskedett megszólalni, nem egyszerű eset. Épp ezért volt döbbenetes, amikor az idei tanév végén (most volt másodikos) újra elkezdtük. Mintha kinyílt volna a gyerek értelme, kreatív lett, képes a megtanult sémákat más helyzetekben is hasznosítani. Hozzátartozik a képhez az is, hogy szegénykémnek teljesen botfüle van, soha nem érdekelték különösebben a dalok, mondókák. Most azt élvezi legjobban, ha utasítgathatja az anyját: menj az asztalhoz, ülj le a székre, mutass rá a képre, stb. Szerintem nála a szókincs (Rita is írta: a körülöttünk lévő tárgyak), illetve bizonyos sémák megtanítása a fontos. Amúgy kitűnő tanuló a suliban, és a nyelvtan a kedvence, talán ennek is tudható be a mostani (remélem, nem átmeneti) siker (idén új tantárgy volt a nyelvtan).
A 2 éves húga viszont már lelkesen ismétel mindent, amit Balázsnak tanítok, sőt, mostanában azt is mondogatja, hogy I'm Réka, pedig ezt senki nem mondta neki Kép Szóval, én is tanítgatnám a helyedben.
Tünde

Tünde
 


Sziasztok Lányok,
én némettanár vagyok, 4 gyerekem van (7,5,3,évesek és egy pici22 hónapos). A három nagy kétnyelvű óvodába jár/járt, ami persze nem jelenti, hogy megtanultak németül, de rengeteg játékot, dalt mondókát ismernek, amiket maguktól is sokszor énekelnek. Itthon nem beszélek velük németül, részben mert nekem sem anyanyelvem, részben mert fontos, hogy jól megtanuljanak magyarul. Azért választottunk mégis ilyen óvodát, mert szerintem egész életükre kihat ez a korai "barátkozás" egy másik nyelvvel és később, majd ha az iskolában tanítják nekik, ezek a korai kellemes élmények és a sok ismerős hangzás segíthet nekik gyorsabban elsajátítani a nyelvet. A nagylányom most végezte az első osztályt, heti 5 órában tanultak németül, de mindent csak játékosan, semmi írás, olvasás. Nyár elején megkért, hogy tanítsam itthon is. Őszintén szólva megdöbbentem első közös "óránkon", hogy micsoda szókincse van már most...
Erőltetni nem szabad, de ha igénye van rá és mellette az anyanyelvet is ápoljuk, én nem hiszem, hogy bármi kárt okoznék neki. Ez is egyfajta játék a számára.
Barnus
 
 


Szia Barnus, mi már levelezünk egy másik topikon is. Nem offolni akarok, azt hiszem többeket érinthet, amit kérdezek. Egyik tanítványom szintén némettanár, van egy 4 éves lánya. Szeretné németül tanítani, de nem igazán tudja, hogyan kezdjen hozzá. A főneveket a névelőkkel együtt kell tanítani, viszont a kicsi mindent egybe mond, nem különül el a két szó (Pl azt mondja: dertisch). A másik probláma: a ragozás (mennyivel könnyebb dolgunk van nekünk, angoltanároknak Kép!. Ha mondatokat akar tanítani, felmerül a nemenként eltérő ragozás kérdése, ami még magas egy ekkora gyereknek. Szerinted maradjon csak a mondókáknál, daloknál, vagy van erre recept?
Köszi!
Tünde

Tünde
 


Kiváncsian várom én is a javaslatokat! Az én lányom még nincs két éves sem, de gondolom 2-3 év múlva mi is tanulunk majd. Én eddig abból indultam ki, hogy majd beszélünk vele sokat és úgy tanulja.
A névelökröl annyit, hogy nekem anyukám (aki német) azok nélkül tanította a föneveket, és a mai napig gondjaim vannak vele. Ismerek egy német kislányt, most tanul beszélni (23 hónapos). Ö is egybe mondja, derhund, derpapi, dieschuhe... Ez természetes nem? Majd leszoknak róla, viszont nekik nem lesz gond megjegyezni, hogy melyik milyen nemü!
Ragozás? Én még várnék. Anyanyelvünket sem úgy kezdjük tanulni, hogy "én eszem, te eszel, ö eszik...".

Kati
 
 


Hali Tünde,
én eddig középiskolásokat és felnőtteket tanítottam, ezért nekem is fejtörést okozott, hogyan vágjak bele. Az oviban azt láttam, hogy mindent játékosan tanítanak a gyerekeknek, eltáncolják, bábukkal eljátszák a dalokat, történeteket. Minden új német témakört egy alapos magyar felkészítés előzött meg, pl.: 2-3 napig beszélgettek az állatokról, utánozták a mozgásukat, hangjukat, teljesen körűljárták a témát. Ezt követte a német "feldolgozás". Olyan mondókákat, versikéket tanultak meg, játszottak el (hasonlóan az előző napokhoz) amik mind az adott témához kapcsolódtak. A gyerekek könnyen összekapcsolták az új ismereteket a már meglévőkkel. Én egyenlőre nem idegesíteném magamat a névelőkkel meg a ragozással, ennek akkor lenne értelme, ha a pici hallana élő német beszédet is a mindennapokban. A dalokból, egyebekből úgyis automatikusan jól tanulja meg a ragozást meg a névelőket, stb.
Érdemes még kihasználni a mindennapokban rendszeresen ismétlődő élethelyzeteket, gondolok itt a tisztálkodásra, öltözködésre, étkezésre. És én semmiképp sem csak szavakat tanítanék a manónak (bár azokat is érdemes néha önmagukban ismételgetni), hanem megpróbálnám egyszerű mondatokba foglalni őket, hogy később is legyen mihez kapcsolnia.
Ami még amondatokról eszembe jutott, az én kis 3 és fél éves Rékám pl. tökéletesen mondja a megfelelő helyzetben, hogy "Möchte bitte Zahnpaste! - és tudja, hogy kap fogkrémet. Ugyan szóról szóra nem tudná lefordítani de érzi az egész jelentését. És még legalább 8-10 helyzetre van meg a megfelelő mondata...
Hát, én ennyit tudnék egyenlőre hozzászólni, ha vkinek van építő ötlete én nyitott vagyok!!!
Barnus
 
 


Köszönöm mindkettőtöknek Kép!
A ragozást nem úgy értettem, hogy száraz nyelvtannal tömjük tele a gyerek fejét, hanem pl. én angolul megtanítottam Balázs fiamnak, hogy "Go to the window", de a németben ezt különböző nemű főnevekkel másképpen kell mondani. Ezek szerint többféleképpen meg kell tanítani.
Egyébként a kicsiknél valóban fontos, hogy játszva tanuljanak. Nálunk a dinók találkoztak, mutatkoztak be egymásnak, kínálták meg egymást, stb.

Tünde
 


Sziasztok! Én nem vagyok nyelvtanár, de a tesóm az, ráadásul kétnyelvűek a gyerekei. Különös tapasztalat. Meg az is, ahogy az enyémek felszednek tőlük ezt-azt nyaranta. Egyébként érdemes azt meggondolni, hogy az anyanyelvedet is úgy tanulod, hogy halod, hallod, érted, és szép lassan kihámozol belőle dolgokat, aztán utánozod, stb .Persze felnőttként ez már kevésbé megy, de szerintem a gyerekeknél ez jó. Ja, és ami a nyelvhelyességet illeti. Figyeljétek meg, milyen sok hibával beszélünk- beszélnek a gyerekkörül, mégis egészen jól alkalmazza a szabályokat! Sőt, mindig azon röhögök, amikor olyat mondanak, ami teljesen logikus lenne a szabály szerint, csak éppen nem úgy mondjuk, mert az egy kivétel. Ezekből a "hibákból" jól látszik, hogy érti a nyelvtant, bár sosem tanulta.
Tünde, ezek szerint Te angolos vagy ! Ismered a HELLO c gyerek kazettát+ füzetkét? Angol tanításra van, Kaláka zenével, egy magyar nyelvtanár csinálta, de angolok beszélnek rajta! A ygerekeim néha kérik, hogy had hallgassák, akkor napokig le se szállnak róla. Megtanulnak ezt- azt, aztán hetekig totál nem érdekli őket, stb. Fura, hogy közben nem felejtik el, amit már tudnak! (Én egyik napról a másikra elfelejtem, ha nem használom! Tragikus! )Most ez jutott eszembe. Jó lenne tanítani főként a nagyot már most nyelvre, annak szerintem tök jó agya van hozzá! Angol teadélutánokat kéne szervezni, vagy mit tudom én!
Claire
 
 


Sziasztok,
én is angoltanár vagyok, és háromnyelvű fiaim egyik nyelve az angol. Bár ez itt nem a reklám helye, szeretném felhívni a figyelmeteket a Pozsonyi Pagony Könyvesbolt (XIII. Pozsonyi út 26.) játszósarkában rendezett JOLLY JOE'S PLAYHOUSE nevű angol játszóházi foglalkozásokra. Minden szerdán öttől tartok JJ-t olyan óvodás korú gyermekek részére, akik nem élnek angol nyelvi környezetben, de a szülők szeretnék, ha megismerkednének az angol nyelvvel, és hattól többnyelvű gyerekek részére, akik már jól ismerik a nyelvet. Javaslom, tekintsétek meg a www.pagony.hu site-ot, és szeretettel várok mindenkit a JJ játszóházba!
Üdvözlettel:
Oyeyele Monika
(további info: 06 30 292 3029)
 
 


Szia! Ez tök jól hangzik! Egyetlen gond, hogy pont szerdára már 2 programja van a kölyöknek. Lehet, hogy megpróbálom átpakolni! Másutt vagy más időpontban nincs kedved tartani? Esetleg nincs ismerősöd, aki ilyesmivel foglalkozik? Mekkoráknak, a 3,5 és 5,5 éves kölykeimnek OK? Lehet, hogy majd felhívlak!
Köszi, üdv: Claire
 
 


szia
Én angolt tanítok, kifejezetten miniknek. Erről írtam a szakdogám is, ha kell átküldöm. Vnnak benne ötletek, útmutató is. Betti (cheese-cake@freemail.hu)
 


http://www.angolgyerekmesek.hu/

angol mesék, mondókák, játékok gyerekeknek.
 

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!

Vissza: Gyermeknevelés

Jegyzetfüzet: