Új privát üzeneted érkezett!

Kedves Fórumozók!

Pszichológus-hallgatóként érdekelne a szülők véleménye a reklámokról. Örülnék, ha bátran vállalnátok/vállalnák a véleményeteket/véleményüket a témával kapcsolatban!
Akinek van kedve, egy egészen rövidke kérdőívet is kitölthet!

Várom az üzeneteket!Kép

Kiss Márta, Szegedi TE


Egy egészen rövid jöhet. Kép Címem a profilban.

Virág
 


Csatlakozom Virághoz, rövid jöhetKép
Csi
 
 

 
 

Szia,
Nekem is küldheted a kérdöívet. Címem a profilban.
Csilla

Kép
Kép
Kép
 
 


Én is kérek kérdőívet.

Addig is elmondom, hogy nagyon pipa vagyok a reklámokra. Még a Minimaxon is támadnak. Kép
Az egyik ami most nagyon, de nagyon úúúútálok, az a Milánói vagy Bolognai szószos reklám.
Amiben egy kislány gyerek ül egy tál makaróni elött és leszopogatja a darálthúsos szószt a tésztáról szálanként, a tésztát meg maga mellé gyüjti kupacba.
Szerintem ez undorító és nem jópoha! Miért? Mert mit lát az én gyerekem ebböl? Nem azt, hogy ez a egy finom kaja, hanem ilyen malacul kell enni.

A másik a Hubabubba rágó reklám. Szegény kis ártatlan azt hiszi, ha veszek neki olyan rágót, akkor majd neki is nö rózsaszín meg zöld haja. Kép

Mediamark:
Amióta bevezette a hülyézös szövegét, azóta be se tettem oda a lábam, az újságjait el sem olvasom, egyenesen dobom a szemétbe, mert annyira iritál ez a közlési formájuk.


bigacsiga Kata

bigacsiga
Budapest IV. kerület
 
 


Húh, nagyon köszönöm az üzeneteket! Jól esett, hogy ennyien írtatok!
Bigacsiga Kata, Neked külön köszönöm, hogy leírtad a véleményedet!

A kérdőíveket pedig hamarosan küldöm!

Márti


Szia Márti!
Én is szívesen kitöltöm a kérdőívet. amishael@freemail.hu

Én is a negatív viselkedésmintákat nehezményezem: pl hazudd anyádnak, hogy már kiteregettél, hazudd a főnöködnek a gyerek hagján, hogy nem vagy otthon stb. Médiamárktos hülyereklám valóban mélyrepülés, de engem a nambaj, ha disznón eszem, anya úgyis kimossa tipusu mosóporreklámok is bosszantanak.

Amit szerettem, az a csokito reklámjai. Most hosszan elgondolkoztam, de nem jut több jó az eszembe, csak régiek: coca cola: minden ízhez tartozik egy megfelelő forma pl.

zsunya

 
 


Szia Márti!

Nekem is jöhet a kérdőív. Cím a profilomban.

Betti

Betti
KépKép
KépKép
 
 


Hahó Márti!

Nekem is küldhetsz kérdőívet, ha tényleg rövid.Kép

Zsizsa

Zsizsa
Kép
Kép
Kép
Kép
 
 


Márti,
nekünk nincs tévénk, és ezért nem is vagyok "top"-on reklámból, de 3 gyerekem és nagyon határozott véleményem van. Ha így is érdekel, akkor jöhet a kérdőív.
szilvi
 


Köszönet mindazoknak, akik visszaküldték a kérdőíveket, valamint akik vállalták a véleményüket. Úgy néz ki, hogy a reklámkészítő stábban nem sok szülő van, ha ilyenek a reklámok..

izgalommal várom a további felszólalásokat!Kép

Márti


Kedves Márti!

A kolleganőm ugyanebből a témából írta a diplomamunkáját. Akkor úgy segítettem neki, hogy vittem a nálunk levő oviba kérdőíveket (az én gyerekem akkor még kisebb volt). Lehet, hogy össze kéne hozni Benneteket?

Neked is szívesen segítek, várom a kérdőívet (e-mail cím a profilomban).

Zsóci

Kép
 
 


Szia Márti!
Engem legjobban a nők primitív lényként való ábrázolása idegesít...

Sok reklámtól fél az összes gyerekem, mostanában két autós reklámban is voltak randa lények, az egyikben a stoppos lett szörny, a másikban meg nem indult be az autó....na, szóval ezeket miatt nyomban elkapcsolok a reklámokrólKép

Kérdőív megjött, majd hamarosan visszaküldöm.

Csi
 
 


Kedves Zsóci!

Köszönöm, hogy írtad ezt az összehozós-dolgot! Kép Az az igazság, hogy ez nem olyan nagy kutatás lenne az én részemről, mert még csak másodéves vagyok. De természetesen érdekelne, hogy másoknak ilyen kutatással kapcsolatban milyen eredményeik lettek.
A kolléganőd melyik egyetemen tanult? És most akkor pszichológusként dolgozik?

Köszi, hogy írtál!

Márti


Szia Csii!

Neked is köszi a vélemény-nyilvánítást!Kép
Jó érzés, hogy olyan világban élünk, ahol van lehetőség ilyen beszélgetésekre.
Úgy látom, nem sok szülő van, akinek pozitív vagy semleges véleménye lenne a reklámokról! Ennek nagyon örülök. És akkor még nem is volt szó arról, hogy főmüsor időben a gyerekek láthatják a 12, 16 éven aluliaknak nem ajánlott filmek előzetesét, amiben már minden szörnyű és szó szerint lecsupaszított jelenet látható. Akkor meg már nincs is értelme kidíszíteni a képernyő bal/jobb alsó sarkát. Kép

Márti


Én is szívesen töltök!
Én akkor akadtam ki amikor a Minimaxon egymás után három harcolósjátékot reklámoztak.Eleve nincs itthon semmilyen fegyver.Persze Gergő rögtön rimánkodik ,hogy vegyünk.
Kanga

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
[img:ba0f9b55a6]http://www.tickerclub.com/cache/e49f5b8951.png[/img:ba0f9b55a6][img:ba0f9b55a6]http://www.tickerclub.com/cache/dceb25d9d6.png[/img:ba0f9b55a6]
 


Kanga!
Nekem szerencsém van, a fiam fél az ilyen robotos-lövöldözős játékoktólKép
De a Playmobil miatt fáj a szívem, az nagyon kellene neki. Persze, mindKép.

Márti!
Nna, az előzetesről akartam én is írni. Abban a műsorsávban már eleve el(ki) van kapcsolva a TV, mert a híradók jönnek-mennek a headline-nal együtt arra meg még azt sem mondtahtom, hogy csak meseKép

A reklám nekem abból a szempontból semleges, hogy a kölykök nálunk nagyon szűrt programot néznek, így őket nem érinti, én meg nem fogok semmit a nyuszira (esküszömKép).

Lehet jó is egy reklám, pl. a fogmosásról sosem lehet elégszer beszélni. Az más kérdés, hogy milyen fogkrém a "tökéletes", de ha egy gyerek a reklám miatt szívesebben nyúl hozzá, ám legyen.

A kép és hang más hatással is bír a jelentésén kívül, főleg a nagyon aprókra, ez a része is érdekel?
Monoton, nagyon hangos, zajos zörejek, gyors képváltások, hihetetlen információ-mennyiség, amit az agy ugyan felfog, de egy kicsi gyereknek ezt feldolgozni hatalmas munka. Sokszor ez károsabb, mint a képsor üzenete, szó szerinti jelentése.
Csak erről sokan megfeletkeznekKép

Csi
 
 


Márti!
Még egy gondolat:
Persze, mindenkire hatással vannak a reklámok...de én nagyon szomorú lennék, ha az én (rá)hatásomat felülmúlná egy reklám hatása. Így elvben nem is lehet rossz hatással a gyerekreKép
 
 


Csii!

Ez egy nagyon fontos és értékes gondolat! Ezek szerint te igyekszel nagyon jó Anya lenni. De gondolom, mindazok, akik itt vannak, igyekeznek.

De nem kell messzire menni (akár elég a szomszédba is), hogy láthassuk, néhány szülőt mennyire nem érdekel a gyerek sorsa. Bár ez esetben sajnos nem a reklám az első, ami rontja a gyermek lelkivilágát!Kép

Viszont az olyan szülőknek, mint te, elvileg nem kell félniük a reklámoktól. Az értelmesen nevelt gyerekek természetesen jobban hallgatnak a szüleikre, mint a TVre. Kép


Kedves Márti!

Csii gondolata nekem is nagyon tetszik! Igyekszem én is ugyanerre törekedni.

A tegnap feltett kérdésedre válaszolok most. A kolleganőm a Kereskedelmi Főiskolán végzett és a reklámok hatását inkább kereskedelmi szempontból vizsgálta konkrétan az óvódásokra nézve (mivel előtte az Óvónőképző Főiskolát is elvégezte már).

Örülök, hogy indult ez a topic (már magamra nézve is hatásos volt), remélem más is így van vele.

Zsóci

Kép
 
 


Márti!
Kép
Dehogy igyekszem én jó anyának lenni, simán szeretném túlélni a mindennapokat úgy, hogy mindenki jól járjonKép

Csi
 
 


Márti!

Én is szívesen kitöltöm a kérdőívedet Kép Nálunk 4 gyerek van itthon (18, 17, 14 és 3 évesek), de tv nincs. Nem is hiányzik. A reklámokból még így is sok, amit az ember az utcán lát és nem tudja nem látni, mert ahhoz be kellene csuknia a szemét.
Üdv
bogancsi

bogancsi
Zsófi-Juli-Dani-Tomi :-)
 


Bogancsi!

Van több kérdés is, ami arra irányul, hogy a tv-s reklámokkal kapcsolatban mi a véleményük az embereknek, de ha nem akarsz vagy nem tudsz, akkor nem kell válaszolni.

De köszi, ha kitöltöd, küldöm, ha még egyszer jóváhagyod. Kép

Zsóci!
Érdekelnének a kolléganőd eredményei, de az idő rövidsége miatt nem fogok tudni ugyanolyan reprezentatív mintát elemezni, meg hát nem is az a célom, inkább érdeklődök. Ezért is próbálom kiterjeszteni az összes (legalábbis max. középiskolás korú) gyerekre az infókat.Kép


Az origo fórumára is felraktam ugyanezt a témát, és ott valóságos vita keveredett, kezdtek összecsapni egymással az emberek. Ezek szerint ez egy fontos téma, amivel többet kellene foglalkozni az eddigieknél, nem?

Üdv mindenkinek!


Márta, ha még nem vagyok elkésve nekem is küldheted a kérdőívet. A cím a profilomban van. Kép
Amúgy én attól az autós reklámtól kaptam sokkot, amikor szörnyek támadják meg az autóban ülőket.
Állandóan attól félek, nehogy adják mert a gyerek is frászt kap tőle. Bár 1 ideje nem adják. Simán kitehették volna rá a 18-as karikát. Kép

Üdv: Bellana
 
 


Bellana, egy kicsit sem vagy elkésve, nagyon örülök, ha valaki ír! Kép

Az autós reklám nekem is nagyon durva volt, de nem csak a félelmetessége miatt, hanem a nők kifigurázása miatt is. (A nő ott sikoltozik, a férfi meg lazán veszi az ügyet, az utóbbi talán az életben is így van. Kép )

Üdv: Márti


Márti!
Linkeld be ide légyszi' az origo fórumát! Lusta vagyok kikeresniKép. Köszi!
Sztem nem baj, ha nem foglalkozunk sokat a reklámokkal, sőt, néhány reakciót eltúlzottnak tartok (pl. az idétlen kapus, nem túl szép kiejtésselKép)
Mindenki hőbörgött, meg is kellett változtatni, holott a nyelvész is azt mondta, hogy kell ennyi rugalmasságának lennie egy nyelvnek.
Sokan sokkal több jelentést tulajdonítanak a reklámoknak, és talán pont ezek miatt kerülnek az előtérbe.

Az viszont jó lenne, ha a reklám valóságtartalmával foglalkoznának a fogyasztóvédők, és a régen tiltott megtévesztést sem kellene néznünk egy évig, mire az "illetékesek" kapcsolnak (pl. ágaskodó nemiszerv-sziklák)

Csi
 
 


Szia Csi! Remélem el tudod innen érni a fórumot, ha nem, akkor sajnos keresgélni kellKép
http://forum.origo.hu/forum?act=show&fid=76203&page=0&order=&hiview=0

Mi a pszichológián mindenről felnagyítva beszélünk, bár a reklámokról még nem volt szó, de valószínűleg arról is. Ezért is gondoltam, hogy itt is felnagyítomKép Sajnos nem tehetünk ellene, hogy ilyen analizálóak vagyunk. (Ha valaki tüsszent, hajlamosak vagyunk rögtön ráfogni, hogy lelki bánata van és meg fog betegedniKép )

Márti


Márti!
FélreértettélKép
Beszélni lehet róla, én szeretek is (egyik kedvenc műfajom).
Az analizálásával sincsen semmi gondom. Nem is a szakemberek véleményére utaltam. Valahogy azt akartam elmondani, ezek szerint rosszul, hogy mi, "fogyasztók" sokat tulajdonítunk a reklámnak, vagy azért, mert rögtön bedőlünk nekik, vagy azért, mert rögvest "rossz hatásúnak" tituláljukKép
Nem biztos, hogy én kivétel vagyokKép

Csi
 
 


ElolvastamKép
Jó ez a "kérdőív a gyereknek" ötletKép
 
 


Sziasztok,
az indexen is van ilyen téma.

A másik, hogy Márti, szerintem olvasd el a "Rekám, te mosolygó hulla" című könyvet, a Benetton fotósa írta, szerintem érdekes.
Sckata
 


Szia Sckata!

Köszi a tippet, megnézem az indexet!Kép A könyvet is nézegettem már, de nem tudtam kivenni, mert elég sok könyvet vettem ki már így is! Kép (Sajnos a pszichó mellett alig jut idő az ilyen könyvekre. Kép )

Szia Csi!
Azt hiszem nem értettelek félre, csak mindig bennem van az, hogy mindennel kapcsolatban magyarázkodni kezdek meg bocsánatot kérek, stb. Hát igen, ki is jött az egyik személyiség-teszten, hogy kicsit visszafoghatnám magam a társadalomnak való megfelelésben. Kép

Márti


Sziasztok!

Még egyszer köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat és a kérdőívek kitöltését!

Aki szeretne még kitölteni kérdőívet, mert valami miatt lemaradt róla, az még ezen a héten teheti meg úgy, hogy még benne legyen az adatelemzésben, a statisztikában.
Akihez később jut el ez a fantasztikus lehetőség, az később is megteheti, ez esetben majd csak egy későbbi statisztikába fogom berakni. (Jó sok szóismétlésKép)

Köszi: Márti

Kép


Sziasztok!
holnap fogok beszélni a reklámokról. nagyon sokat számított nekem a segítségetek, még egyszer nagyon köszönöm.
jövő hétre le kell adnom egy dolgozatot erről a témáról, így akit érdekelnek az eredmények, azoknak elküldhetem, vagy ide is felrakhatom, vagy blogba. (de olyat még nem csináltam, bár ideje elkezdeni.)

szóval KÖSZI még egyszer!

MártiKép


Szia Marti, akkor ha meg idetevedsz, tedd mar fel. Erdekelne. Gondolom, nemcsak engemKép En lemaradtam, de erdekel masok velemenye.

Biobaba
 
 


sziasztok kedves anyukák!bár nekem még nincs gyermekem,mégis nagyon érdekel a téma,mert gyógypedagógiára járok az eltére,és imádom a gyerekeket,és minden érdekel ami velük kapcsolatos :) ja és mellesleg én is épp a reklámok negatív hatásairól készítek házidolgozatot...ami nagyon érdekes,de tényleg elég elszomorító...az itt leírt véleményekkel teljesen egyet értek..és kíváncsian várom a további hozzászólásokat :)
Üdv.: Edit

Edit
 

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!

Vissza: Gyermeknevelés

Jegyzetfüzet:

 

cron
XGyerünk, anyukám! - Teakiadó