Új privát üzeneted érkezett!

Aki olvasta a hasonló címû könyvet, már sokat tudhat, akinek ilyen indigó-gyanús törpéje van, mindent.
Kíváncsi vagyok érdekel-e még valakit a téma.
Dióhéjban: rendkívül aktív, szellemileg önmagát elõkelõ helyre soroló, izgõ-mozgó, értelmes,de korosztályában magányos, majdnemzseni és majdnemhiperaktív.
Ha van velük tapasztalatod írj és/vagy segíts.
Angolnyelvû honlap: Indigochild.com
csáky
 


Neked ilyen van?
Engem érdekel a téma, de inkább magyarul.

bigacsiga Kata

bigacsiga
Budapest IV. kerület
 
 


Igen. Legalábbis, azt hiszem.Nemigen van tapasztalatom az õ korosztályában (3 éves), de kívülállók is észreveszik, hogy nem mondható átlagosnak.Bárcsak az lenne(mármint átlagos)!
Pl. kívülrõl tudja az egész kötet Bóbitát,meg más József A verseket, de nótákat,bármit "betároz", hogy utána maga komponáljon belõlük verseket. Ezeket néha felírom, vannak tisztán saját költeményei is. Számol 10-ig, kiokítja a homeopátiás orvost stb. Ugyanakkor néha képtelen fékezni fizikai energiáit, nem tud viselkedni olyan mint az orkán ugrál kacag és nem fárad és nincs amivel le lehetne hûteni...
még számtalan dolgot tudnék mesélni. Egy orvos, egy védõnõ, egy tanár-barát,egy igen tapasztalt bébisintér is igazolja, hogy nem képzelõdöm.
nálatok is ilyesmi a helyzet?
csáky
 

 
 

Szia Csáky!

Két fiam van 5 és 2 éves. A nagy a "problémás".

Igen viselkedésileg ilyen. Sokszor az örületbe kerget a "kergeségével".
Hozzá inkább a "hiperaktív és figyelemzavaros" megfogalmazás áll közelebb.

A legnagyobb problémám az, hogy a kicsi most van a tanuló és utánzó korszakban. Egy tündéri gyerek lehetne belõle, de látva a tesó bohockodásait mindent átvesz tõle. Én meg nem tudom, hogy ezt hogy lehetne kezelni, mert így meg mind a kettõnek vannak elviselhetettlen pillanatai.
pl. ebédnél külön kell ültetni õket, mert ha egymás mellett ülnek egyik sem eszik hanem bohockodnak piszkálják egymást, pedig mind a kettõ jó evõ és nem válogatós. Most van ez a se veled se nélküled verzió.

Nálatok mundjuk más a helyzet ez is egy érdekes amikor betüre felmondja a verseskötetet.

Nálunk a versek a "nyugtatók". Amikor megy aludni vagy én olvasok neki verseket vagy kazettáról hallgatja. Akkor legalább csöndbe van és nem ugrál. Különben meg mint a nikkelbolha.

hát ennyi...

szia

bigacsiga Kata

bigacsiga
Budapest IV. kerület
 
 


Nélunk is elég kerge néha (gyakran), rohangál ugrál, nevet. Egy idõ után elég fárasztó. De máskor meg mint a kisangyal, jön mellettem az utcán, segít teríteni, hozza a kosarat a boltban, ... végigalussza az éjszakát,
Persze õ nem indigó, de valahol ezek kapcsolódnak. Csáky, homeopátiát használjátok, mert érdekelne, mennyire hatásos az ilyen esetekre.
Errõl a "betározról" nekem eszembe villan valami, de inkább nem írom le. Meg én mindenbe ezt látom bele, szakmai ártalom. Az enyém csak a kaják készítési módját raktározza, fõzni úgy fõzünk, hogy kiszedeti a hûtõbõl a hozzávalókat, és ha elég hülyének tetetem magam, pontról pontra elmutogatja, mit is csináljak, a megfelelõ edényektõl kezdve a mikor kell az olajat a serpenyõbe önteni-ig.
Keke
 


Még errõl a "betáraz"ról, lehet, hogy képekben gondolkodik, és ezért képes mindent így megjegyezni. Ez nem rossz dolog, ha nem társul valami más defekttel, nem tudom láttad a God Will Huntingot?
Én még mindig nem fogom, teljesen mit jelent, de pl. a Rainman-ben ezzel a képességgel magyarázzák, amikor a kiöntött gyufák számát megmondja. És ez létezik autizmus nélkül is, pl. testvéreknél is elõfordul. Biztos ismertek olyan embereket, akiknek lexikon agyuk van. Betáplálja, és csak jóval késõbb értelmezi. De ezt a dolgot én is csak érdekesség szintjén ismerem. Majd megpróbálok utánanézni.
Keke
 


Csáky!

Van egy másik topic is itt a babaneten, nézd meg azt is:
[url=http://www.babanet.hu/ujgep/discus4/messages/279/101.html?2000Octber5cstrtk1242du" TARGET="_top]http://www.babanet.hu/ujgep/discus4/messages/279/101.html?2000Octber5cstrtk1242du[/url]#POST43838

Próbáltam egyszer magyar cikkeket keresni.
Én ezt találtam:
Indigo gyerekek:
[url=http://www.mandala-veda.hu/www/ind_spirit_uje.php" TARGET="_top]http://www.mandala-veda.hu/www/ind_spirit_uje.php[/url]
[url=http://www.saxum.hu/leiras.jsp?bookID=28163" TARGET="_top]http://www.saxum.hu/leiras.jsp?bookID=28163[/url]
Könyvajánlat: Lee Caroll - Jan Tober: Indigó gyerekek
[url=http://www.harmonia.hu/alma-es-faja/indigo.html" TARGET="_top]http://www.harmonia.hu/alma-es-faja/indigo.html[/url]

hiperaktivitás:
[url=http://www.harmonia.hu/alma-es-faja/hiper2.html" TARGET="_top]http://www.harmonia.hu/alma-es-faja/hiper2.html[/url]
[url=http://www.harmonia.hu/alma-es-faja/vajon.html" TARGET="_top]http://www.harmonia.hu/alma-es-faja/vajon.html[/url]
[url=http://www.harmonia.hu/alma-es-faja/hiper.html" TARGET="_top]http://www.harmonia.hu/alma-es-faja/hiper.html[/url]

Könyvek:
Dr. Silvia FRANZ: A hiperaktív gyerek
Cordula Neuhaus
Hiper- és Hipoaktivitás, figyelemzavar

bigacsiga
Budapest IV. kerület
 
 


Sziasztok!
A lányom egy évesen beszélt. folyamatosan, tisztán. Azzal fárasztottuk elalvás elõtt, hogy szavakat mondtunk, õ utánunk mondta. Aztán azzal lepte meg az idegeneket, hogy 12-16 hónapos korában olyanokat mondott, Auszrálopitekusz,Hippokratesz,stb. persze, rettenetesen sokat szaladgált, mozgékony volt. Másfél évesen a kedvence a Bóbitás könyv volt. Elolvastatta százszor is, és ránézett a képre és fújta a verset hibátlanul. Mindet. A bébicsõszünk legszívesebben cirkuszban produkáltatta volna. Aztán telt az idõ, volt még egy két meglepetés. Pl. végig kérdezte, hogy nem vagyok-e fáradt, van-e idõm, van-e otthon tojás, liszt, só, tej, szóda, szépen egyenként. És a végén: Akkor süssél palacsintát. Három éves volt.A bölcsiben kétévesen altatáskor felült és azt mondta: Ica néni, valószínûleg az lehet a probléma, hogy nem ittam még vizet." ,halálra sértõdött két évesen, mert nem díszíthetett fát, mire felébredt ott járt a Jézuska délután. Kikérte magának, ne etessük ezzel a mesével. Lebontottuk, és díszíthetett.
Most nyolc elmúlt. semmilyen tekintetben sem különbözik a vele egykorúaktól. Talán kicsit érzékenyebb néha.
Szóval azt akartam ezzel mondani, hogy különbözõen fejlõdnek a gyerekek, és vannak olyan képességeik amelyek olykor kiugróan fejlõdnek.Ez ilyenkor feltûnõ, de nem biztos, hogy hosszabb távon, a kisgyermekkor végére is megmarad.
Zsomimama
zsomimama (zsomimama)
 


Zsomimama, igen a gyerekek sokkal többre képesek, mint mi azt hisszük, és ha ki van elégítve a kiváncsiságuk, akkor néha elképesztõ dolgokat tanulnak meg. Én úgy tudom, a kis korban lévõ hiperaktivitást jó részük kinövi, azokkal van gond, akiknél sulis korszakra jön ki, mert képtelenek megülni az órán, figyelni, stb.. Ez azért korántsem olyan rózsás dolog. De ez úgyis kiderül, akár akarja a szülõ, akár nem, mert a suliban problémák lesznek.
Létezik figyelemzavar, ami egyáltalán nem jópofa dolog, mi jártunk ilyen kislánnyal tornára, egy csomószor elkalandozik a figyelme, nem tud összpontosítani, még sokszor a nevére sem figyel, stb, és nem rosszaságból..

Ha a figyelemzavar hiperaktivitással is társul, akkor még rosszabb. Az ilyen emberek sokszor felnõtt korukban teljesednek ki, hatalmas energiájuk van, de lehet, hogy pont devianciába megy át.
Ez nem egyenlõ az általad leírt csodagyerekséggel, ami idõvel már nem számít csodának. És igazad van, hároméves korban még nem lehet eldönteni, mi lesz.

Amugy a fotoagy önmagában nem sokat ér, csak ha az illetõ használni is tudja. (Lásd az autik hiába tudják a telefonkönyvet). Ma pl. olyan dolognak voltam tanuja, ahol egy ovis kisfiú, aki nem beszél, kiderült pontosan le tudja betûzni a szavakat, tud olvasni, betûnként elmutogatja amit kér. Régebben egyszer elmutogatták neki a betûket, de semmi jele nem volt, hogy bármit is fogott volna belõle. Ha régi életemben mondja valaki, nem hiszem el, hogy van ilyen. De van.

Létezik egy olyan képesség, valaki képes lerajzolni pontosan azt amit lát, bár lehet, csak pillanatokra látta. De ez élete folyamán az illetõnek egy szinten marad, nyolcvanévesen is csak annyira fog tudni lerajzolni valamit, mint három évesen, ez a képesség nem fejlõdik, ugyanazon a szinten marad, sõt el is tünhet. Valamelyik festõt (sajnos a könyv nem az enyém volt, amiben olvastam, így a nevet nem tudom) akit emellé a sors megáldott valódi tehetséggel is, akkor már a zseniség határát súrolja a dolog.
Azért az érdekelne, nyolcévesen mennyire tanul gyorsan? Mert lehet, ez a fajta memoria képessége még mindig megvan, csak már nem tûnik fel. (Ezek ugyanis nem fejlõdnek a kor haladtával, egész életükben azonos szinten marad, ez egy adottság, ezeket hívják "savant" képességnek). Pl Mozart is csodagyerek volt, sõt Bartók is nagyon könnyen és fiatalon (talán két évesen már visszapötyögte zongorán) jegyzett meg dallamokat, de késõbb már ez a képesség nem megy csodaszámba, bár esetleg még mindig meg van.
Létezik egy könyv, Oliver Sacks: Antropológus a Marson, ott szó van ezekrõl a dolgokról is.
Autistáknál ez azért bukik ki valószínûleg szenzáció szinten, mert szinte semmit nem mutatnak magukból, és sokszor retardáltaknak tartják õket. És a másik, ha az agy egyes részei nem mûködnek jól, lehet, néhány részük viszont túl jól mûködik. Valami ilyesmivel magyarázzák ezeket.
Minket alig három évesen diagnosztizáltak, és nem nagyon mertek mondani semmit a kimenetelre vonatkozóan, intelligencia, nem mérhetõ, súlyosság, fogalmuk sincs, ..... Legalább a remény megmaradt.

Keke
Keke
 


Zsomimama!
Elképesztõ ez a palacsintás dolog, de gondolom ez csak egy a sok közül.
Írjál még róla!

Keke!
Nálunk pont az a figyelem zavar van amit arról a kislányról írtál. Ha úgy adódik akkor a nevére sem figyel fel, ha meg tv-t néz mintha nem is itt lenne.
A magatarása meg... Pont a múlt héten volt, hogy összevesztem egy öreg bácsival a gyógyszertárban, mert a kiscsikó fiamra azt mondta, hogy neveletlen és rossz gyerek. Nem áltam neki oda magyarázni, hogy ez sajnos nem így van hanem úgy, de nagyon rosszul esett és még tudom, hogy fog is soszor. Persze az megjegyetkék, hogy rossz és zavarja a munkát, de senki nem modta, hogy akkor anyuka fáradjon elõre és minél eköbb mnjen isten hírével. Ááááá.

Az a festõ akire gondolsz az nem a Mnkácsy Mihály neki az életrajzi könyvében van egy olyan jelenet, ahol a szerelme kezét lerajzolja majd több évtized múlva lerajzolja ugyan azt a kezet. Aranyecset a címe a könyvnek. Én nagyon szerettem olvasni. Szép olvasmányos más életrajzi regényekhez képest.

bigacsiga Kata

ui: Keke azért örülök, hogy itt maradtál, amikor a másik topicba bucsuzkodtál azt hittem nem is jössz többet.

bigacsiga
Budapest IV. kerület
 
 


Örülök, hogy írtatok. Bigacsigának köszönöm a tippeket,majd sorban átnézem õket.Remélem nemautista a lányom, talán nen is mondanám figyelemzavarosnak, csak indigó, ami nem egyenlõ a hiperaktívval. Nem minden hiperaktív gyerek indigó,és nem minden indigó gyerek hiperaktív.
Most leginkább zsomimama higgadt várakozása tûnik jó tanácsnak, de addig?
Egyikõtök sem olvasta Lee Carroll- Jan Tober: Indigó gyerekek c. könyvét?
Hasonlóak a problémáink, valóban kapcsolódnak egymáshoz, én mégis leginkább zsomi gyerkõcében ismerek az enyémmel hasonlóra. Ugye õ is lány?
csáky
 


Csáky, az autista gyerekek általában nem oktatják ki a homeopatát, asszem, ha beszélnek sem. Kép

Amúgy nekem a férjem volt állítólag ilyen kicsinek, tudálékos, komoly elõadásokat tartott három évesen nagyon komoly dolgokról, .... Padban nem ült meg késõbb a suliban, mindenre kiabálta a választ. Viszonylag normális ember lett belõle.

Kata, nálunk sem élmény sorbaállni, általában az öreg néniknek kérféle reagálásuk van rá, az egyik ronda sanda pillantások, mi a baj (ezt jó hangosan), aztán egyre rondább pillantások rám, vagy pont az ellentetje: milyen tündéri gyerek, segítesz a mamának, milyen gyönyörû gyerek.
Meg lehet szokni, de volt idõszak, amikor mindkettõ zavart.
Az a gond ezzel, bármelyik gyerek tud nyûgös, kerge, rossz lenni, én a sajátomnak egy csomó dolgáról nem tudom, normális vagy az állapotából ered. A bölcsiben ha hisztizett, hasra vágta magát, mert nem teljesült a kivánsága, azt mondták rohama van, ha a Pistike csinálta ugyanezt, akkor neki dackorszaka volt. Ezt a részét ki is nõtte. Amíg oviban, suliban nem jelzik, nem érdemes nagy ügyet csinálni, mert vagy begyógyszerezik, vagy minél hülyébb tanácsokat fognak adni, és eygre rosszabb lesz. Ha nagyobb gond van mégis, olyan gyermekpszichiátert kell keresni, aki az ellátás részéhez is ért, pl. sulikról tud, egyéb nem gyógyszeres terápiákat ismer. A nev tanokat, szakértõiket, egyebeket csak akkor, ha nagyon muszáj, bár ahova mi tartozunk, még normálisnak mondhatóak, de ezektõl a hivatalos helyektõl még egy épkézláb tanácsot nem kaptam. És attól tartok, ez más esetekben sem sokkal jobb.

Tényleg az indigó és a fimóta az különbözõ vagy azonos kategória?
Keke
 


SZiasztok!

Gimiben mesélt az egyik tanár egy egykori diákjáról, aki mindent megjegyzett, viszont nem tudta elfelejteni. A villamos rendszámát, amivel a suliba jött, vagy bármit. Azt is mesélte, hogy megtanították neki, és szép lassan sikerült is neki a dolog. Mondom, ez gimi, tehát valahol 14 körüli gyerek lehetett. Ez is ilyesmi?

Ildi

Ildi
 
 


Keke!

A fimóta másnéven a hiperaktív, akkor az nem azonos az indigóval.

Az oviba ma szoltak egy másik kisfiu anyukájának, hogy január elején elküldik a nevelési tanácsadóba, mert szerintük hiperaktiv a gyerek. Láttam az anyukán, hogy hidegvizként érte a dolog. Az a baj az egészben ha még csak egy gyereked van nem mindig látod, hogy a kevesebbet vagy mást teljesít mint a többi gyerek. Én is csak mostanság döbbenek rá, hogy a nagy kicsinek is más volt mint most a kicsi. Csak én elfogattam olyannak nem volt mihez hasonlítani, azt hittem az is jó. Most már látom, hogy lehetett volna más célzattal is foglalkozni vele. Megkiméltük volna õt is meg magunkat is sok felesleges konfliktustól.

bigacsiga
Budapest IV. kerület
 
 


Nem találom a László Zsuzsa könyvet, de a fimóta ha jól tudom figyelemzavar (ADD), mozgászavar és tanulási zavart mozaikszava. Az indigóról kevesebbet tudok. Sajnos az autik egy része ADHD-s is.
Ildi, talán, nem tudom, mindenesetre olvastam már valahol ilyet autitól, hogy csak jön jön az infó, de nem tudja elfelejteni, feldolgozni õket. Azt pl. kevesen tudják, az autizmus érzékekészavart, informáciofeldolgozási zavart (is) jelent. Ami neked egy simogatás, az neki fáj, fáj a ruha érintése, vagy esetleg nem érez, és véresre harapja magát, van egy filmbeli jelenet, ahol a nõ ül a könyvtárban, és hallja mindenki lapozásást (túlérzékeny), a fiam, pl. gyakran pislog, dörzsöli a szemét, vagy az audiológián akkor kezdtek komolyan venni, amikor nem mûködött rá a tapsteszt (hamis siketség), viszont nyûszített, amikor egy villyogóval hadonásztak a háta mögött. A diszlexia is hasonló, csak ott egy területen van gond, és a többi is ..., ezért szeretik ezekre a gyerekekre alkalmazni a szenzomotoros tornákat, ... Ez ugyancsak a saját elméletem, de szerintem a késõn beszélõ gyerekek egy része is egyfajta hallásérzékelés zavarral küzd, amit idõvel kinõ.

Tényleg, Kata, ha aggódsz, ezt jónak tartják rá a hiper és figyelemzavaros gyerekekre is, kétféle is van, a TSMT (valami ilyesmi), de ez elég katonás, edzésterv, ... , illetve az Ayress (nev tanokban lehet, hogy van). És létezik egy Alapok c. könyv (fogalmam sincs, hol lehet kapni), ott van leírás is róluk, mire jók, ... Én ismerek mamát, valahol talán a Budai Gyerekkórházban kezdték, és most a Kincsesházba jár a gyerek. Az oviban õ is kapta rendesen a szövegeket. A kisebb gyereke meg olyan mint egy angyal.

Igen, egy anya mindig más szemmel lát. De ettõl függetlenül a legjobban õ ismeri a gyereket. Votlatok is már vele valahol? Én egy dolgot fogtam fel, hogy nekem kéne kiegyensúlyozottnak lenni, mert pl a fiam nagyon átveszi a mi lelkiállapotunkat. Nem is tett neki jót a herce hurca, ami körülötte volt.
Bár most is sikerült felhúznom magam a szakértõin, mert kiderült, mi õsztõl oviba járunk. Rendesek, hogy így december táján ezt velünk is közlik. Néha úgy érzem magam, mint Asterix abban a bizonyos rajzfilmben, amikor valami hivatali dolgot kell elintéznie.
Keke
 


Sziasztok!
Végre lelkiismeret furdalás nélkül írhatok, márcsak két vizsgám van. Na, de maradjunk a témánál. A lányomnál a dolog iskolás korában sajna elsõ karácsonyra kezdett szépen elmúlni. Aztán rájöttünk miért. Mert megtanítják az iskolában az "egyetlen üdvözítõ" iskolai tanulási módszerre, amit én ezesetben néha magolásnak tartok. Nem meri használni az agyát. Elsõben sokszor leblokkolt, inkább azt mondta, nem tudja a választ. Már olyan dolgokra is mondta, amit négy-öt éves kora óta tudott. Pl egyszámjegyeket összeadni, kivonni. De itt ugye nem valós, vagy elképzelt dolgot kell számolni, hanem csupán a számokat. Meg mik azok a jelek - +, neki az nem jelentett semmit. Szóval rendesen mosták a fejét.Kerestem a megoldást, hogy legalább ne felejtsen. Egészen hétéves koráig mindenre emlékezett, ami egy, másfél év óta vele történt. Sajna már felejt.Szóval, most rákapott az olvasás ízére. Ez segíti a fantáziálásban, és bár én amatõr vagyok, úgy érzem sok dologban rokona a kreatív ösztönös tanulásnak.Szóval olvas, elképzel, eljátszik dolgokat, és kitûnõ tanuló. egy aprócska, de fontos dolog keseríti meg néha életünket. Pici kora óta, ha valami nem sikerül, mert korlátozva van, vagy igaztalannak érez valamit,azonnal elkezd sírni, nagy könnyek potyognak a szemébõl. Mi ezt"helybõl üvöltésnek"neveztük viccesen, de õ ebbõl vilábajnok. Kérdeztük, hogy mi van ilyenkor. Azt mondja, nem tudja megállítani, mintha nem is õ lenne. Olyan szelep féle. Rettenetesen figyelmes, és aggódó. rámszól. ha véletlenül nem fogom az öccse kezét,vagy nem záom az ajtót, õ megy és bezárja biztonsági láncot. Csak zebrán megy át, és megköveteli tõlünk is. MIndig bekapcsolja az övét, és figyelmeztet minket. Õ a "biztonsági szakember" a családban.Amikor az öccse született, 20 hónapos volt. Van egy csomó fotónk, komplett várakat, tornyokat, éületeket épített kockából, duplóból. A fiam ennyi idõsen bõven rombolt.
Szerintem nálunk átalakulnak a dolgai, leszûrõdnek.Van valaki akinek járt gyerek agykontrollra gyereke? Kiváncsi lennék tapasztalatra, az enyémek nem voltak, de érdekel.
Zsomimama
zsomimama (zsomimama)
 


"irja Temple, a feladatok nagyon nehezek lettek volna, ha "normális" módon oldja meg õket, õ viszont egyedi, vizuális megoldást alkalmazott: a mondatokból versekbõl, számsorozatokból képeket generált, és késõbb ezekre emlékezett, nem pedig magukra a szavakra, vagy a számokra, így neki ezek a feladatok könnyûek voltak. Bonyolult számítások, amelyeket "normális" módon nem tudott volna elvégezni, megoldhatóvá válltak, ha képekké alakította."

"A vizuális gondolkodás önmagában nem abnormális, és Temple rögtön rá is mutatott, milyen sok olyan nem autista embert - mérnököket, tervezõket ismer, akik hozzá hasonlóan el tudják képzelni terveiket, és szimulációkat is képesek voltak végrehajtani velük kapcsolatban."

"Pontosan így tudott gondolkodni a nagy feltaláló, Nikola Tesla is: Ha van egy ötletem, azt azonnal elkezdem képzeletben felépíteni. Képzeletben változtatásokat végzek a szerkezeten, javítgatom, és mûködésbe helyezem. Számomra teljesen mindegy, hogy egy turbinát gondolatban vagy a mûhelyemben tesztelek, Még azt is észreveszem, ha kibillen az egyensúlyából."

"Elõfordul olyan is, hogy "savant" és normális tehetség egyszerre legyenek jelen, néha különbözõ, néha ugyanazon területen. Ez volt a benyomásom azzal a rendkívül tehetséges fiatalemberrel kapcsolatban is, akit csecsemõkora óta ismerek. Eric W. kétéves korában folyékonyan olvasott, és ez nem hiperlexia volt, mert meg is értette, amit olvasott. Ugyanebben az életkorban hallás után megismételt bármilyen dallamot, összhangban énekelt rá, és tudta mi a fúga és az ellentpontozás. Három évesen figyelemre méltó rajzokat készített, perspektivikus ábrázolással. Tízévesen írta elsõ vonósnégyesét. Kora kamaszkorában komoly tudományos készségeket mutatott, és most a huszas évei elején meghatározó munkát végez, mint kémikus. (Soha nem volt azonban az az érzésem Eric W.-vel kapcsolatban, hogy autista volna - spontán és játékos gyerek volt, és érzésekkel teli felnõtt vállt belõle). Ha csak "savant" képességei lettek volna, akkor nem lett volna képes ilyen fokú fejlõdésre és integrációra. Ha csak normális képességei lettek volna (legalábbis grafikus szférában), azok nem ilyen "savant" formában nyilvánultak volna meg. Egyedülálló szerencse volt, hogy mindkettõ megvolt benne."
A normális tehetség nem jelenik meg és múlik el ilyen módon, hanem tartósan megmarad, fejlõdik, növekszik, személyes stílust vesz fel, ahogy kiépülnek összeköttetési, és beágyazódik az elmébe, a személyiségbe. A "savant" tehetség viszont sajátosan izolált, befolyásolhatatlan és automatikus."

Olivér Sacks: Antropológus a Marson
Keke
 


Még annyit, Okivér Sacks neurológus (ha jól tudom) és az õ azonos c. könyvébõl készült az Ébredések c. film (mintha láttam volna a mûsorujságban). Már aki tudja melyik filmrõl van szó.
Keke
 


Keke! A kómás betegek idõleges ébredésérõl szóló filmre gondolsz? Valamikor láttam, még a fõiskola elõtt. Most más szemmel nézném...

Én sem autista, sem kiemelkedõ teljesítményt nyújtó ember nem vagyok, élénk a fantáziám, és én is használom (még mindig) a képekben való gondolkodást.
Zsomimama!
Én a helyedben bíztatnám a lányom, hogy használja csak, amilye van, de csak azt és úgy válaszolja, amit elvárnak.
Egy sztori. Erdélyben éltünk 12 éves koromig. Ott az írásbeli szorzást, osztást pont fordítva tanítják, mint itt. Hatodik közepén kerültem itt iskolába. Köteleztek, hogy térjek át a másikra, pedig én fejben osztottam, csak azért írtam le, mert kérték. Dolgozatnál: fejben vagy a régi módszer segítségével kiszámoltam az eredményt, hamarabb kész voltam, mint bárki az osztályból. Eldugtam a saját piszkozatomat, s vagy 5 percet csak azzal töltöttem, hgoy olyan piszkozatot írjak, amit elvárnak: magyarországi rendszerû osztást-szorzást.
Más: a amit napig pótolva adok össze, fejben, gyorsan. ha hangosan mondom valakinek, nem érti. Kivéve az elsõ-msodikos gyerekeket. (tanárként tapasztaltam)
16+7 Hogy gondolkoztok?
19+9?
RebekAnna
 


Én speciell sehogy, tudom, hogy 23 és 28. Semmiféle taktikám nincs rá. Valamikor biztos volt, ma már automatikus. Bonyolultabbaknál meg fogom a számologépet.
És akik ötjegyû számokat képesek fejben osztani, szorozni, azoknál ez szintén automatikus.

"Biledernek (számolómûvész) sikerület leírnia egyet-kettõt az általa használt technikák és algoritmusok közül, bár ezek feltárása, csakúgy mint használatuk tudattalanul történt.Idõnként azt veszem észre, hogy az elmém megelõzi az akaratomat, már azelõtt tudom a választ, hogy egyáltalán megfogalmazódna bennem a számolás szándéka, és ha ellenõrzöm meglepettem tapasztalom, hogy stimmel az eredmény. Úgy vélem, a tudattalan lép ilyenkor akicióba. A tudattalan különbözõ szinteken mûködhet, és valószínûleg minden egyes szintnek megvan a maga sebessége, amely különbözik a meglehetõsen lassú éber gondolkodási folyamatoktól."

Igen ez az a film, engem azért lepett meg, mert nem tudtam, hogy ez valós sztori.

Vizuális memóriája, fantáziája mindegyikõnknek van, de én nem tudok részletesen visszaemlékezni arra amit láttam (sokszor még arra sem, az illetõ szemüveges volt vagy sem), és kemény gondom van a térbeli feladatokkal (pl utáltam a háromdimenziós tetriszt). Magamban pedig kemény magánmonológokat is folytatok, azaz verbálisan is gondolkodom (ez most hülyén hangzik, de nem csak képi gondolataim vannak).
De én csak laikusként érdeklõdök, néhány dolgot valószínûleg keverek, mert más a képi gondolkodás, és más a fotoagy (savant dolgok, zenére, képre, szövegre, ...). És nem csak autistáknál vannak ilyenek, csak náluk sokkal gyakoribbak.

Nekem volt haverom, aki telefonszámokat dallamként jegyzett meg. Én próbáltam, de sokkal egyszerûbb volt a számsort megjegyezni, bár gyakorlással biztos ment volna egy idõ után.
Keke
 


Keke!

dr. László Zsuzsa: Az örökmozgó gyerek
[url=http://www.mek.iif.hu/porta/szint/tarsad/pedagog/modszer/fimota/" TARGET="_top]http://www.mek.iif.hu/porta/szint/tarsad/pedagog/modszer/fimota/[/url]

bigacsiga Kata

ui: majd írok még csak két napig nem volt nettünk

bigacsiga
Budapest IV. kerület
 
 


Kata, megvan a könyv valahol, de köszi.

Találtam egy cikket errõl a térizé dologról angolul, ha valakit érdekel, nekem még nem volt idõm beleolvasni, nem tudom pontosan, mi van benne.

[url=http://www.apa.org/releases/visuospatial2.html" TARGET="_top]http://www.apa.org/releases/visuospatial2.html[/url]
 
 


Sziasztok mindenkinek!Alapozó tréning,vagy terápia.Az én fiacskám hipaktiv,amit tud azt nagyon tudja pl.olvas,autókat keres a neten,fényképezõgép-agya van,2-3 évvel ezelõtti beszélgetésekre /nekem lényegtelen,elfeledett /majdnem szó szerint emlékszik.
Most 6 éves,nem nagyon szeretett rajzolni,most már magától leül és csinálja,de a téma kb.3 féle.A ceruzafogással van még egy kis gáz,de alakul a molekula.Ja ,a lényeg:voltunk kiscsoportos korától fünél-fánál,semmi és senki nem tudott mit mondani a problémákra,pszichológus sem.7 hónapja úgy néz ki, megvan a megoldás,egy jó kis spéci torna,heti 3x1,5 óra.Mondhatom,látványos a fejlõdés! Sziasztok Icu.
icu
 


Icu!

Írnál többet errõl a tornáról?
pl. hol van, mit csináltok, hogy találtatok rá? stb.

bigacsiga Kata

bigacsiga
Budapest IV. kerület
 
 


Ez nem valami doktornõ csinálja (Marton????, nem emlékszem rendesen a nevére)? Valakitõl halottam róla, de a vizsgálat itt is több ezer forint.
Névtelen
 


És nem értem, miért pszichológus kezekbe kerülnek ezek a gyerekek. Pszichológusra ahhoz van szükségük, hogy "más"ságukat õk meg a szülõk feldolgozzák, de az alapprobléma nem lelki.
Névtelen
 


sziasztok!én magam is indigó gyerek voltam,utólag teljesen világos-28 áves vagyok.Nem is az elnevezés a döntõ,a lényeg ezeknek a gyerekeknek a különleges tudata.sok ilyen gyerkõc van mostanában,egyre több lessz.Más hozzáállás kell hozzájuk,mint ami a köztudatba benne van,és tényleg több türelem kell hozzájuk,de megéri rájuk hangolódni.az én tapasztalatom az hogy segithet a homeopátia és a kineziológia-annak több ága is van-jó a kineziológiai oldás,és van egy specális mozgássorozat,"torna-szerü gyakorlatok"at tartalmaz a brain gym ága a kineziológiának.
Folyamatosan csinálva szép eredményeket lehet elérni.Akit érdekel,talál a neten infot kineziológia cimszo alatt.személyes tanácsot is szivesen adok, soreya@freemail.hu cimen.
bea
 


RebekAnna!
Érdekes, amit az alapmûveletekrõl írtál. Az ember azt hiszi laikusként, hogy csak egy féle számolási módszer létezik, mégpedig az, amit én használok. Pedig rá kell jönni, hogy több is van. Leírnád, hogy Te hogyan végzed pl. azt az összeadást, ami az írásod végén van. A fiam most volt elsõs, és amikor a tanító néni mondta a szülõi értekezleten, hogy az összeadást és kivonást az tizesre történõ kiegészítés módszerével tanulják, akkor kezdtem el gondolkozni, hogy esetleg más módszer is létezik?! Én nem ismereke másikat, ill. ezen eddig nem is gondolkodtal el, hogy én hogyan is csinálom. Írj l.sz. az általad használt másfajta osztás-szorzásról is. Remélem még elõfordulsz a babaneten, mert a fenti írásod már bizony régebbi, én most akadtam rá.

Üdv. Édesanya
 


RebekAnna!
En is most akadtam ra erre a topicra, s az osszeadas "megfogta" a szemem. Mert ez a parositas, a 6 és a 7 osszeadasa mindig is "problemat" jelentett /vegzettsegem programozo matematikus Kép/ En ezt az Edesanya altal emlitett 10-re torteno kiegeszitessel adom ossze. De rakerdeztem a ferjemnel, mire O azt valaszolt, ez a +67 neki is gázos, O ugy szamolja ki, hogy a 7 az 6+1, vagyis a 6+7 az 2*6+1 /szinten prog. matos Kép /
Kivancsian varom reagalasodatKép
 
 


Meggyõzõdésem, hogy gyermekem indigókék tulajdonságokkal rendelkezik. Az állami iskolában alulteljesít, mert túlizgulja magát dolgozatíráskor. Leértékeli sajátmagát, amivel én nem értek egyet, minden bátorítás csak arra jó, hogy bölcsen hozzámvágja: Te a mamám vagy, persze, hogy jobbnak tartasz, de hátha azoknak a tanároknak van igaza, akik 2-est adnak. Eltérõ véleményemet meghallgatja.

Önbizalomnövelõ tippeket szívesen fogadunk.A lista jelenleg az alábbiakat tartalmazza:
- jegy miatt büntetés nincs,
- biztatas a teljesített feladatok alapján
-rávezetés arra, hogy minél biztosabb a felkészülés, annál pontosabb az elõhívás,
- a jegy rég nem mérce, az a fontos, hogy ha ma 1o-bõl 7 kérdésre kiválóan feleltem, akkor 1 hónap múlva 8-ra tudjak kiválóan feleni.
Várjuk a folytatást.
Seszty
 


Sziasztok!
Sajnálom, hogy RebekAnna nem látogatott vissza ebbe a támába, mert így nem fogjuk megtudni, hogy õ hogyan gondolkodik számolás közben. Azért én még reménykedem.
Az eredeti témához kapcsolódóan a kezembe akadt egy nagyon jó könyv, mostanában jelent meg magyar nyelven:
Georg Kühlewind: Csillaggyerekek c. könyve.
Nekem nincs érintett gyerekem, de meggyõzõdésem, hogy szülõknek, pedagógusoknak egyaránt másképpen kellene bánnunk a gyerekekkel, ez a könyv meg különösen megerõsitett ebben a gondolatomban. Ajánlom mindenkinek, aki gyerekekkel van kapcsolatban.
Édesanya
 


Sziasztok!

Lehet, hogy butaságot kérdezek, de az "indigókék"-ség, nem azt jelenti, hogy a gyerkõcnek indigókék az aurája, ezáltal látó??? Mert az én másfél éves kisfiam az. De ezt a többi problémát magával hordozza ez a képesség, amit írtatok?????

De miért?

Kszi: Ladányi Kata
LadányiKata (ladán
 


Sziasztok!
Sajnálom, hogy meghalni látszik ez a topik! Én csak most találtam rá, miután a könyvről is hallottam. Még nem olvastam, de érdekel a téma.
tanítónő vagyok, és fontosnak érzem, hogy képben legyek.
Ha erre jár valaki, írjon!!!!!!

Én is bontással adok össze, a férjem meg "csak úgy" tudja, hogy 6+7 az 13.
Mint pedagógust ezek a dolgok is nagyon érdekelnek.
Sziasztok!
Márti
 


Kedves Ladányi Kata!
Azt honnan lehet tudni, hogy a kisfiad látó? Beszél róla?
Az én fiam is nagyon eleven, értelmes gyerek, de nem tudom, indigó-e. Nem hinném, hogy hiperaktív. De saját elképzelései vannak, már másfél évesen, csak mivel első gyerek, nem igazán van összehasonlítási alapom.
 
 


Szerintem az indigókék gyerek az nem azonos a születéskori oxigénhiányos hyperaktívokkal, meg koncentráció problémásokkal, de a mindenféle okkultizmus tárgykörébe sorolható devianciákkal meggyanúsítottak se.
névtelen
 


Én nem olvastam az Indigógyerekeket, csak Georg Kühlewind (alias Székely György) Csillaggyerekek-ét, viszont a könyvkiadók szerint a két fogalom szinte fedi egymást.
Amiről itt még nem esett szó, illetve a példákban igen, de senki nem mondta ki, hogy ezeknek a (valódi) csillaggyereknek azért van annyi problémájuk a mi világunkban, mert teljesen átlátnak rajtunk, az összes hazugságunkon, és mivel rendkívül fejlett az erkölcsi érzékük, nem bírnak "felnézni" ránk, pedig óriási szükségük lenne ilyen támaszadó személyre, hogy kibontakozhasson igazi - csodálatos - személyiségük. (Gondoljatok bele egy hülye témazáró dolgozatba, minek strapálja a gyerek magát, ha teljesen lenézi!?)
Egy NAGYON jó könyv mindenkinek (nem csak indigó.szülőknek) Henning Köhler "Rossz gyerekek pedig nincsenek" műve. Megtanít teljesen másképp nézni a túlzottan eleven, fárasztó, rosszcsont csemetékre.
szilvi
 


Csillaggyerek=/=indigógyerek

Huffman Szilvi téved.
névtelen
 


Na, akkor fejtsd ki tisztességesen, mert ettől nem lettünk ám okosabbak, sőt, te sem látszol annak.
 


Igaza van nevtelennek!
A csillaggyerek az csillaggyerek.
Az indigogyerek meg indigogyerek.
Mint Mako Jeruzsalemtol! Kép
csillag
 


Na, Szilvike, akkor most mesélj a Csillaggyerekről, hallgatunk. Totálisan offtopic persze, de nem baj, te a Csillaggyereket szereted, azt ismered, arról akarsz mesélni. Meséljél. Utána meg én mesélek a folyadékok forráspont változásáról csökkentett gravitációs térben, mert én meg azt szeretem...
névtelen
 


Ez most mi?Mi bajotok van Szilvivel?
Mariann
 
 


Sziasztok!
Akkor most elmondaná végre valaki, hogy mi az a Csillaggyerek, és miért nem = az indigógyerekkel?

Névtelen! Megkértek, hogy világosítsd fel őket! És nem a forráspontról! Azért, mert valaki téved, még nem kell lenézni és még magyarázatra se méltatni.
Engem tényleg érdekelne mindkettő leírása, még ha a csillaggyerek "offtopic" is!!!!

Csillag! Te is megtehetnéd ezt a szívességet! Oké, hogy igazat adsz Névtelennek, de azért megmagyarázhatnád, hogy miért.

Most a fentiek miatt, lehet, hogy én leszek a következő, akit elkezdenek utálni a névtelenek és csillagok, de én azért szoktam ide benézni, hátha valami hasznos infót össze tudok szedni. Nem a rosszindulatú, kommentár nélküli megjegyzésekre vagyok kíváncsi. És nekem mindegy, hogy ki ír itt hasznosat: névtelen, csillag, vagy Szilvi. Örülök mindenkinek, aki tájékoztat.
Márti
T-Márti
 


Márti, leírtam a címedet, majd a napokban írok mailt.
szilvi
(a lányod egy csoda!, de ezt már talán mondtam)
 


Sziasztok!
Tegnap láttam a Fókuszban egy riportfilmet az indigó gyerekekről és nagyon sok hasonloságot véltem felfedezni a benne szereplő gyerekek és az én gyerekem között. Tanácsot szeretnék kérni Tőletek ill. valamiféle jellemzést vagy olyan magyar nyelvű oldalt, ahol többet tudnék olvasni ezekről a csemetékről!!! Előre is köszönöm.
Előljáróban annyit, hogy az én kisfiam elmúlt 2 éves és már 4 hónapja bölcsibe jár. A gondozónők most tartanok ott, hogy nem bírnak vele, mert az elmúlt hónapokban nem evett, most meg nem hajlandó aludni és tele van energiával. Ők azt mondják, hogy hiperaktív a gyerek és, hogy le kéne nyugtatozni Őt! Hát ezen teljesen kiakadtam és jól összevesztem velük.
A kisfiam hobbija az olvasás, annak ellenére, hogy beszélni még nem tud, de mégis állandó jelleggel a könyveket nézegeti, de úgy mintha tényleg olvasná a betűket. A tv-ben is az a kedvenc része, amikor a film végén feliratozzák a szereplők nevét. Tehát nem olyan, mint a többi vele 1korú gyerekek és én már nem tudok mire gondolni. Akinek van hasonló tapasztalata, az ossza meg velem!!

Köszönöm
 
 


Megoszt veled élményt? (anya nézd ...)

Ok, hogy nem beszél, viszont beszélni nem csak szavakkal lehet.
Pl. cica (mutatja, közben rád néz, a megerősítésedet várja, hogy fogtad...)
Kommunikál?, (reagál, ha valamit mondasz, pl.odahozza, megcsinálja, stb...reagálást vár? ha felhívja a figyelmed valamire, rád néz közben)
n
 


n!

Ezeket az én 20 hónapos kisfiam mind csinálja, és a "tünetek" hasonlóak, mint Szilvi kisfiánál! Még ő sem beszél.

Dikó

KépKépKép
 
 


Huszhónaposan még nem gond, két és félévesen kezd határeset lenni, ha más téren is vannak "problémák", /bölcsöde/. Még akkor is, ha mindenki tud történetet, mert ugye Einstein is csak x évesen, meg a teozófiai közlöny...

(google-ba tessék beírni - Einstein asperger)
És az asperger nem a zseni vagy az indigókék szinonímája.
Ezeknek az embereknek nem fontos, hogy mások mit reagálnak (pl. órákig dumálnak neked a közlekedési lámpákról, miközben téged ez qvára nem érdekel, létezik egy magyar könyv ebben a témában Különös gyerekek címmel)
Ez kicsi korban is meg van, nem érdekli őket a válasz.

Egyik gyerekem két éves kora után kezdett el beszélni (nemet is másfél évesen rázott először a fejével, igaz onnantól kezdve mindenre, első szava is ez lett), két és félévesen tudta a betűket, számokat, és nem volt három, mikor már írni is ezeket próbálta.
Szerencsére fontos neki a válasz. :-) És kétéves kora előtt is fontos volt neki, anya is látja-e, ...
Simán és is írharnám, ne aggódj, ha nem beszél két és félévesen még.
n
 


n!
Megkésve ugyan, de válaszolok a kérdéseidre.
Igen, kommunkikál velem a fiam és nemis akárhogyan. Pl. ad puszit, pacsit, ha kérek és hozza a bilijét, amikor kakilnia kell vagy hozza az üres poharát, ha szomjas. Szóval, nem hinném, hogy az lenne a gond, amiről Te írtál!!
Amikor játszunk rám nézz és, amikor kérem odahozza, azt amit mondok. Nem mondom, hogy amikor nincs kedve, akkor nem mondd ellen, a maga nyelvén, de hát nekünk felnőtteknek is vannak olyan pillanataink, amikor nem foglalkozunk azzal, hogy ki mit mond (legyen szó, akár a saját édesanyánkról), nem?!
Fantasztikus érzés lehet, hogy ilyen okos gyermeked van, aki már 3 évesen írni tudott! Gratulálok hozzá!! Külön foglalkoztál ezzel a képességével vagy ez magától alakult ki nála? Akkor Ő most tulajdonképpen indigó gyereknek mondható??
A bölcsibe kezdenek megoldódni a problémák, de azt hiszem, hogy itt a gondozónőkkel lesznek komoly problémák (nem tudnak fegyelmet tartani). Úgy gondolom, hogy onnantól kezdve, hogy egy gondozó elveszíti a tekintélyet egy gyerek előtt, akkor már cseszheti az egészet! Akkor már hiába próbál parancsolgatni, a gyerek tojni fog a fejére!!
Remélem, hogy előbb-utóbb beszámolhatok Neked / Nektek arról a sikerélményről is, hogy a kisfiam megszólal és nem akarja abbahagyni a dumálást
:-)!!!
Még annyit, hogy a családban az összes fiú (férjem, apukám, öcsém) 2,5 éves kora után kezdett el beszélni. Elképzelhető, hogy ez is közrejátszik.
 
 


Sziasztok!

Szilvi
A volt kolleganőm a kisfiával járt hasonló cipőben, mint te, már majdnem három éves volt a lurkó és nem volt hajlandó beszélni. Mindent megértett, mindent megcsinált amit mondtak neki, de válaszolni azt nem, ha valamit akart azt elmutogatta, igy értette meg magát. A védőnője tanácsolta neki, utolsó ötletként, hogy ha a kedvenc italát kéri a gyerek akkor csináljon ugy mintha nem értené, és mondja is meg a gyereknek, hogy nem érti. Szólítsa fel a gyereket, hogy mond mit szeretnél, mert nem értem. Kipróbálta, a gyereknek a málnaszörpi volt a kedvence, mikor kérte, persze mutogatással, akkor mondta neki hogy nem érti, mondja meg mit szeretne. Első reakció persze a hiszti volt, de mivel kitartott a gyerek megszólalt, sőt nem simán szavakat mondott, hanem mondatokban beszélt onnan. A védőnő szerint egyszerűen lusta volt beszélni, és a mutogatás sokkal kényelmesebb volt számára.

Ez természetesen csak egy eset a sok ezerből, és nem is biztos hogy nálatok beválik, csak segítség képpen említettem meg.

Ági

KépKép
KépKép
 


Sziasztok

olvastam a hozzászólásokat és ajánlanék pár könyvet a témához hátha valakit érdekel. itt bővebben olvashattok az indigó gyerekekről.
1. Dr. Doreen Virtue: Indigó gyerekek nevelése
2. Lee Carroll - Jan Tober: Indigó gyerekek I. és II.
3. Carolina Hehenkamp: Az indigó jelenség
4. Dr. Doreen Virtue: Angyalokkal gyógyítás és Angyali útmutatás (nem szorosan kapcsolódik a témához de érdemes elolvasni)
 
 

Vissza: Gyermeknevelés

Jegyzetfüzet: