Új privát üzeneted érkezett!

Kíváncsi, a maguk készítette tankönyvről nem tudok érdemben nyilatkozni. Ami biztos, hogy jó az iskola hangulata. És nem csak kettő van ám!!! Egyre több. Amivel én nem értek egyet, az az alapfilozófiájuk, amit az 1910-es évek elején fogalmaztak meg. (Rudolf Steiner) Azóta nem nagyon mernek érdemben hozzányúlni. Nem tudom az okot, de a világ változott.
És még valami: Az első Waldorf iskolát egy cigarettagyár tulaja alakította, hogy míg a szülők dolgoznak, a gyerekekkel foglalkozzanak. Na most az akkori gyári dolgozók nem biztos, hogy ugyanazt várták az iskolától, mint Ti vagy én ma. Mert a kölöknek az akármilyenvacak magyar felsőoktatásban kell majd továbbtanulnia. Persze ha igaz, hogy a személyiségre viszontrettentő jó hatással van a dolog, akkor lehet, hogy majd az segíti tovább. Nem tudom.
Viszont sok alternatív iskola vesz át motívumokat a Waldorf rendszerből. És az egészből jó sül ki. Pl. késleltetett írás-tanulás, betűk, formák több irányból való megközelítése, vázolófüzet a szűk vonalak helyett.
Ja, és nem kell örült vagyonokat fizetni. Viszont pl, az oviban a szülők takarítanak. És mindenféle munkába is besegítenek.
Még valami: ált. a Waldorf iskolában-oviban nincs napközi. Sőt, ovi is csak betöltött négyéves kor után van. AMi pszichés szempontból nyilván jó, de csak akkor tudja a család vállalni, ha a gyes után anyának nem muszáj visszarohanni a munkahelyre. (VAgy olyan a munkahelye, hogy délre odaér a gyerekért.)
Én ennyit tudok mondani, de ha konkrét kérdésetek van, tudok választ szerezni, mert van ismerősöm, aki odajár.

sofka
 
 


Sziasztok!

Hát,annyi mindent írtatok,hogy képtelen vagyok már követni,de megpróbálom egy részét.

Az biztos,hogy én mint középiskolai tanár,nagyon nem tudom nyomon követni,hogy mi folyik az ált.isk.-ban,így azt nemis véleményezem.Illetve nem akarok megnyilvánulni arra vonatkozlólag,hogy melyik értékelés a jobb.
Valójában kb negyedévente el kell gondolkoznunk minden gyerekről,mert biztos hogy van egy nevelőtestületi,vagy szülői vagy fogadóóra(Kíváncsi:válasz a gondolkodásraKép).De ahhoz,hogy avlóban mérhető legyen a szint,ha a gyereknek nem is,de magamnak vhogy muszáj lenne vezetni ezt és legegyszerűbb jegyekkel.Én inkább a 10-es jegyrendszerrel békülnélk ki,mert árnyaltabban lehetne a különbségeket mutatni.Ugyanis két 5-ös és két 2-es között is lehet óriási különbség.És az már a tanáron múlik,hogy tudja-e vagy nemKép.
Asszem Sofka írta,hogy mennyire tetszik neki,hogy megtudja,hogy gyermekének mivel vannak problémái és nem csak jegyet kap.Nálunk ez úgy működik,hogy ha ilyen jellegű problémát találunk,vagy akármilyet,akkor azt továbbítjuk az ofőnek,aki vagy szülőin mondja el a szülőnek vagy felhívja,ha akkorák a problémák.Tehát eljut a szülőhöz a szöveges értékelés is,csak nem az ellenőrzőben.A jegy szerintem arra jó,hogy lássuk,van-e probléma az adott tárgygyal.Vagyis ez a szülőnek tájékoztatást nyújt.Ha úgy látja,nagy a gond,akkor a tanárral meg tudja beszélni,íly módon máris szöveges értékelést kap a gyermekéről.Tehát a jegyek tájékoztató jellegűek,nem is véletlen kell beírni őket az ellenőrzőbe.

Az általános iskolában valóban lenne mit átalakítani.Pl a tananyag méretét mindenképp,mert nem sok értelme van,ha sokmindent tud a gyerek,de használni nem.Vagyis tranulja meg az alap képességeket,amiből később táplálkozik,ismerje meg környezetét,múltját,de ne akarjanak mindent ott megtanítani nekik,amikor a középsuliban úgyis előlről kezdjük.CSak sajnos oda jutunk,hogy se számolni,se írni,se olvasni nem tudnakKép.Inkább tanítanák csak azt,és akkor fele annyi problémánk nem lenne a tanítással.
Én legalább is így látom.
Azt hiszem,ha Cory gyakorló tanár lesz,sokmindent másként fog látni és talán nem akarja az egész oktatási rendszert megvaáltoztatni.Mert rájön,hogy nem lehetKép.

Na,akkor ezt a témát sem kell jobban körbejárniKép

Anyapoc

 
 


Sziasztok!

Itt Sz.helyen van waldorf suli es ovi is, es a suliban vallalasos alapon kell tandijat fizetni. Persze havi 1000 az nevetsegesen keves. Nem mondta meg az ismeros, hogy o mennyit fizet, de szerintem 4-5 E minimum. Aki tud, az meg tobbet, mert mindent ebbol finansziroz a suli.
Moni

 
 

 
 

Anyapoc: nem mondtam, hogy meg fogom változtatni az oktatási rendszert, mert tisztában vagyok azzal, hogy nem lehet, de ettől még szerintem ráférne. És amíg a többség úgy áll hozzá, hgoy úgy sem lehet megváltoztatni, akkor marad minden így, ahogy van Kép
Szerintem jó, hogy végre tanítanak értelmesen valszámot az iskolában, és szerintem még statisztikát is kéne. Egy csomó minden mást meg szerintem nem.

cory + Liza 2006.03.11. + Zsoma 2003.08.31. + Balu 2001.09.12.
cory
Budapest
 
 


Cory

Én sem mondtam,hogy meg fogod változtatni,csak hogy akarod.És valójában viccnek szántam,ha nem annak tűnt,akkor sajnálom.
Én nem akarom megváltoztatni a rendszert,mert tudom,hogy szélmalomharc.És úgy vagyok vele,hogy amgí a tanári szabadságom sokmindent megenged,addig élek is vele és csak azt fogom tanítani,amit szükségesnek vélek.
A matekhoz nem tudok hozzászólni,de biztosan így van.Az ált.isk. problémákat epdig csak annyira érzékelem,amennyire az alapkészségeket nem tudják használni a gyereke.Ennyi

Anyapoc

 
 


Lányok!
Most a rádióban arról volt szó, hogy milyen túlterheltek a gyerekek a suliban a nagyon magas óraszám, a sok hosszú nap, no meg a továbbtanuláshoz feltétlenül szükséges különórák-előkészítők miatt. Másutt és máshol viszont folyton azt hallom, hogy a mai közoktatás csapnivaló, nincs követelmény, stb.
Akkor hogy is van ez? Kép
Kíváncsi
 


Most volt a déli híradóban,hogy a vezető tanárok országos konferenciáján elhangzott az a javaslat,hogy legyen a tanári pályán is rezidensi státusz.Vagyis a végzett tanárok 1 évig csak gyakorlótanítanának.Nekem szimpi az ötlet,mert így tényleg mindenki belerázódhat.

Ez egyébként egy nagyon megdöbbentő(bár számomra nem ismeretlen) eredmény miatt fogalmazódott meg.Ugyanis kiderült egy nemzetközi felmérésből,hogy a magyar gyerekek nagy része nem érti az olvasott szöveget.Így később az EU-ban a munkavállalásnál hátrányban lehetünk.
És ugye ezek után vetődött fel az oktatási rendszer reformja,ami feltételezi,hogy olyan tanárok tanítanak,akik ezzel tisztában vannak és tudják kezelni,azaz először a pályát kell reformálni.

Hát röviden ennyi.

Anyapoc

 
 


Sziasztok!
Cory! Van statisztika is. Meg nem vettem meg a kozepiskolas konyveket, mert most meg nem kaptam matek orat, de azert bezserzem. Csak eleg huzos az aruk. Majd megnezem mi valtozott es mi nem. De teny, hogy sok felesleges dolog van amit tanitunk, es sok olyan amit melyebben kellene. Pl. a fejbenszamolas. Megmondom oszinten nekem sem emgy, pedig neha miylen nagy hasznat vennem! Pl. vasarlaskor. vagy a szazalekszamitas. A szoveges feladatokra is olyan keves ido jut, es az ami nagyon nehezen megy a ygerekeknek, mert nem ertik meg a feladatot! Tehat tenyleg az erto olvasas nem megy. Elolvassak, de nem birjak mar ertelmezni, kiirni az adatokat, felirni az oszefuggeseket... Kép Es az a baj.
Anyapoc. Ez a tanar-rezidensseg nekem is tetszik, mert amikor elkezdtem tanitani, olyan rosz volt, mert nem volt mihez viszonyitanom, nem volt elottem pelda, max. a sjat volt tanaraim. En sokszor ugy bemennek most is orat latogatni, hogy mas hogy csinlaja! Mert en is csinalom, de nincs mihez viszonyitanom, es ez olyan rossz.
Moni

 
 


Szia Móni!

Tényleg nem rossz ez,de azóta kicsit gondolkodóba estem...Mert ugye ha vki csak gyakorlótanít,nyilván nem kaphat teljes értékű fizetést.Ráadásul kell mellé vki,aki felügyeli,hiszen azért gyakorlótanítás.Az meg ugye plussz pénz na meg nem kevés munka...Hát szóval ki tudja,melyik a jobb.Órát látoghatsz ,csak nem midenki szereti,ha bemész...Kép
Én ugyan már 4. éve tanítok(Kép),de mindig vannak meglepetések és talán kicsit tökéletesedik a módszerem.De hogy egy egész év erre,nem is tudom...
AHiszen az egyetemen fél év van.Nálunk legalább is annyi volt.Akkor itt kellene kiterjeszteni a dolgot.

Anyapoc

 
 


Anyapoc!
Fosulin is fel ev volt, de az valahogy mas, olyan muvi szerintem! Nem mondom, hogy nem jo, de szerintem egyreszt keves, masreszt megsem az. mert a fel ev alatt max. 5 orat tanitottunk, es 10-en ultunk benn. Es azt a 10-et a csop tarsunk tanitotta. Tenyleg jobb lenne meg az egyetemi ido alatt letudni ezt, de ugy, hogy ertelme is legyen, es tanuljon is belole az ember. Mi 6-an voltunk egy csoportban, igy egy emberre nem sok ido jutott. Szerintem ugy lenne jo, egy tanar-egy tanarjelolt, es egy tanevnyi lenne. Vagy legalabb egy teljes felevnyi.
Moni

 
 


Móni

Nálunk másvolt a rendszer.Mindenkinek egy egész osztály jutott,és egy teljes témakört letanítottunk.Mindig megbeszéltük előtte a tanárral(aki rendes,középiskolai tanár volt),hogy mit hogyan,először saját ötlet,aztán az övé,avygis kicsitkozmetikázta az óraterveket.De alapján nagyon jó volt.Még dolgozatot is írattunk,feleltettünk stb...De én egész sokat tanítottam,úgy emlékszem.A többieknek meg ugye muszáj volt bent ülni a fránya hospitálás miattKép.
Nálatok nem így volt?

Anyapoc

 
 


Móni: nálunk nem így volt a gyakorló tanítás. 15 órát kellett letanítanunk ugyanabban az osztályban folyamatosan, és ezen felül volt 10 óra, amit más tanárnál kellett lenni szakórán, és 5 amit abban az osztályban más tárgyon, akiket tanítottunk. És emellett minél többet a vezetőtanárunk óráin.
Nem tudom, milyen szintű statisztikára gondolsz, ami van az anyagban. Nem tudom, milyen változások vannak, és sajnos a korábbiakról is kevés képem van, mert én spec matra jártam. Foggggalmam nincs, mi ment le egy normál osztályban, csak annyi, amennyit a magántanítványokon keresztül láttam.

cory

cory + Liza 2006.03.11. + Zsoma 2003.08.31. + Balu 2001.09.12.
cory
Budapest
 
 

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!

Vissza: Errõl - arról

Jegyzetfüzet: