. Azért addig is, Heni, ha tudsz egy-két okos dolgot dackorszak-ügyben, szívesen olvasnám, mit is mondott a W-pedagógus.Köszi, sziasztok,
matska
2004.03.10 10:06
nekem természetes, hogy magyar népi mondókákat, rigmusokat mondogatunk barnival, és nagyon nem szeretem, természetellenesnek érzem az idegenből lefordított (és nem magyarított) meséket, verseket, ezért merült ez fel bennem. persze ilyen képeskönyveket nem is láttam az oviban
grimmet nem tudom kapásból, ki fordította, de az nem ez a kategória.
festettünk is, nagyon érdekes volt, hogy csak a három alapszínt használják, azokból varázsolnak
2004.03.10 23:06
2004.03.11 15:34

2004.03.11 21:33
Végül is elolvastam
, van itthon Waldorfos könyvem, csak mikor olvastam a hozzászólásodat, gyorsabbnak tűnt megkérdezni, mint a könyvemet előszedni... Tulajdonképpen logikus, amit ír - mármint hogy a képírástól jussanak el az absztrakcióig - csak azért volt fura olvasni, amit írtál mert (noha elég sokat olvastam már a waldorfról, nyilván ezt is, hiszen ezt a könyvemet is többször elolvastam már, csak sokat felejtettem belőle
) a "hagyományos" iskolákban épp a késleltetett írástanítás a "haladó" vagy legalábbis a számomra elfogadhatóbb szemlélet - végül is annak is megvan a maga logikája. De hát a két írástanítás alapjaiban tér el egymástól, nyilván az olvasás- és írástanítás viszonya is csak rendszeren belül értelmezhető. Csak az nagyon furcsa, hogy a kétéves kisfiam már most mindent próbál "elolvasni", tőlünk is mindenre azt kérdezi, hogy "mi van oda írva" - maguk a titokzatos betűk érdeklik, nem annyira a jelentésük, mint a tény, hogy "olvashatóak". Lehet, hogy ez most zavaros lett, végül is nem is kötődik szorosan a topikhoz - csak elgondolkodtam rajta
2004.03.13 17:37

2004.03.14 15:49


.
. A mózeskosárral mi is próbálkoztunk eleinte, de a lakásban nem bírt abban megmaradni! Sétakor - a mózeskosarunk egyben a mélykocsi is - hatalmasakat aludt, valóban jól bebugyolálva, de itthon sehogy sem volt jó. Mostanra pedig a kiságyat is félretettük, mert legszívesebben egy nagy szivacson van, ott tud forgolódni, mozogni, a kiságyban meg mindig beütötte a végtagjait

. Tényleg érdekelne, ezt mekkora korig gondolják? Azt hiszem voltak is ilyen vizsgálatok - fejlődéslélektanból rémlik - , hogy pólyázós népek gyerkőit, és nem pólyázósokéit vizsgálták, és a pólyázottak, bár később kezdhettek el mozogni, saját testüket felfedezni, de nagyon hamar beérték mozgásfejlődésben a szabadon mozgó babákat. Azért érdekes.2004.03.16 23:53
2004.03.17 13:10
2004.03.17 14:56
2004.03.17 19:00
2004.03.17 21:39

2004.03.18 07:55
2004.03.18 08:43
De szívesen beszélgetek róla (személyesen is
)
Hát, a szükség sok mindenre rákényszerítette a népeket... Persze, ez már nagyon off ide, én is tudom, csak eszembe jutott... 2004.03.18 21:32
2004.03.19 10:14
-
Offtopic vége.2004.03.21 13:31
2004.03.21 17:29


Szerintem ez fair, nem bunkóság és nem nyomulás, mivel, - legalábbis nálunk,- az az egyik dolog, ami számít, hogy mennyire fontos ez az iskola a szülőknek.
2004.03.21 22:47
2004.03.22 13:03
- de aztán nem tudom, hogy csinálhatnám tovább: az iskolában nincs ilyen "baba-mama"-szerű csoport...
de én is úgy érzem, hogy sürgetnek... 2004.03.24 22:35
2004.03.24 23:04
2004.03.25 15:19
2004.03.30 22:52
2004.03.31 13:38
Viszont nem akarok belemenni a "mostani iskolai követelmények"-be, mert elszomorodnék/feldühődnék, stb. Mert tényleg nincsenek ún. iskolaelőkészítő feladatlapok, nincs semmi "hagyományos" foglalkozás, mint környezetismeret, anyanyelv, számtan. (Mi jártunk hagy. oviba is, tudom, miről beszélek). Környezetismeret helyett a gyerek túrja a földet és ültet, locsol, gereblyézik... Anyanyelv helyett rengeteg ritmikus mondókát mond, énekel, euritmiázik. Számtan helyett pl. sző, meg kenyeret süt, amiben az arányérzéke fejlődik. De nem lehet összehasonlítani a kettőt. A w. óvoda tényleg nem "készít fel " a hagyományos iskolára, más kérdés, hogy a legtöbb gyerek, akit legalább 7 éves koráig hagytak egészségesen, az életkori sajátosságainak megfelően fejlődni, jól veszi még a hagyományos iskola által támasztott akadályokat is. 2004.04.01 10:39
Szánom-bánom. 2004.04.01 10:57
Hát, nem vagyok túl jó angolból
de ha elküldöd, szívesen megpróbálom 
2004.04.01 11:49
. Aztán megint megborul, ha várandós lesz vagy csak meghízik, vagy lefogy. (Forrás: Margaret Mahler, F.Pine, A. Bergman: Die psychische Geburt des Meschen és H. Hartmann: Ichpsychologie und Anpassung-problem)
. 2004.04.02 22:13
Volt egy gondolata a "felvételiről", ami tetszett: arra a kérdésre, hogy hogyan válogatják ki, mely családoknak való az iskola - azt felelte, ezért vannak ezek az előadások, hogy a szülők eldönthessék, tényleg való-e nekik, tényleg el tudják-e fogadni ezt az életformát. Tehát nem ŐK akarnak kiszűrni TÉGED, hanem rádbízzák, hogy eldöntsd, hiszen felelős, felnőtt ember vagy. Miért csodálkozom én ezen? Hát... mert a legtöbb helyen hatóságnak képzelik magukat, az ember meg nyuszikaként várja, hogyan döntenek a feje fölött. (Ezt most nem a w.-ra mondom.)
2004.04.02 22:26


| X EZT MÁR OLVASTAD? |
|
![]() |
|