|

Vörösné Vida Tünde
intézmény vezetõ
|
|
Feladataink:
A világ dolgai iránt érdeklõdõ, azt megismerni, felfedezni akaró gyermek
nevelése, aki elsõsorban az érzékszervein keresztül tapasztalja, és tevékenységi
alapján ismeri meg az állandóan változó, alakuló világot.
Sikeres és sikertelen próbálkozásai alapján lassan felfedezi benne az
állandóságot, a rendszert. Megtanul benne biztosan eligazodni. Felfedezi,
megtapasztalja és megismeri a közvetlen környezetében lévõ tárgyakat,
élõlényeket, ezen belül az embereket. Fizikai és érzelmi kapcsolatba kerül
velük és folyamatosan újabb, és újabb területeket akar meghódítani.
Egyre több szállal kapcsolja környezetéhez, kutatásait, kísérletei során
egyre messzebb és messzebb merészkedik és közben szinte észrevétlen, fejlõdik.
Fejlõdnek képességei, érzelmei, kapcsolatai, és ez a folyamat segít abban,
hogy meglelje helyét a világban.
- A gyermekek szeretetteljes gondozása.
- Élménygazdag, harmonikus fejlõdés elõsegítése.
- Érzelmi biztonság és a szocializáció biztosítása (otthonosság, derûs
légkör ) a gyermek igényeit, érdekeit szem elõtt tartva.
- A gyermek testi és lelki szükségleteinek kielégítése és egyéni adott
ságainak figyelembevétele.
- Az egészséges életmód jó szokásainak alakítása.
- Egyéni képességfejlesztés mindig az adott gyermek aktuális fejlettségébõl
kiindulva.
- Aktív, öntudatos gyermek, aki számíthat a felnõtt segítségére.
- Testi, lelki és szellemi harmónia megteremtése.
- Komplex személyiségfejlesztés, kivárás, tolerancia, fokozatosság,
a gyermek iránti bizalom, egyéni fejlõdés tiszteletben tartása.
- Felnõtt kiegyensúlyozott bánásmódja.
- Az óvoda kapcsolatrendszere fejlett, így a pedagógusok kölcsönösen
kiegészítik egymást munkájuk során. A szükõkkel szoros együttmûködõ
kapcsolatot alakítanak ki.
- Fontosnak tartjuk az ingergazdag környezet biztosítását. - A megfelelõ
környezet létrehozása a gyermekeknek példát mutat, ízlést formál, esztétikai
érzésüket fejleszti.
- Az agresszió, a helytelen viselkedés és beszéd megszüntetésére nagy
hangsúlyt fektetünk.
- Szakmai, módszertani fejlõdést nagyban segíti az intézmény vezetése.
- A pedagógusok részt vesznek az óvodai oktató-nevelõ munka belsõ fejlesztésében,
tartalmi és módszertani korszerûsítésében,
- Egységes követelményrendszert alakítunk ki, melynek eredményeként
a gyermekek ismeretszintjét folyamatosak mérjük és értékeljük.
Gödöllõ, 2003. március 3.
|