Intézmény bemutatása

Az Alapítvány 1997. augusztusától kezdte mûködését Gödöllõn. Egy kertvárosi 120 m2-es, korszerûen felszerelt ingatlanban mely 400 négyszögöles parkosított, fa játékokkkal teli udvarban helyezkedik el.

Az óvoda 40 gyerekkel mûködik, mely 3 csoportra oszlik. A gyerekekkel 4 állandó pedagógus, 2 dadus valamint 6 óraadó munkatárs foglalkozik (fejlesztõ pedagógus+logopédus, néptánc, lovász, angol, agyagozás választható: hittan, karate, jazz balett).
Az óvoda természetközpontú programot dolgozott ki, mely a 4 évszak környezeti témaköreihez kapcsolódva ismerteti meg a gyerekekkel elméletben és gyakorlatban a korszerû környezeti kultúra alapjait, óvodai és terepi gyakorlattal.
A program tartalmában foglalkozik:

  • a globális környezeti problémákkal és azok helyi hatásával óvodai környezettel,
  • az óvodai környezeti nevelõ munkához szükséges - évszakonként aktuális
  • természetismereti, ökológiai, természet- és környezetvédelmi alapismeretekkel, az ezekhez kapcsolódó óvodában megvalósítható megfigyelésekkel, vizsgálódásokkal és tevékenységekkel, - a mûvészetekben rejlõ környezeti nevelési lehetõségekkel, a környezet és az egészség összefüggéseivel,
  • a környezeti nevelésnek az óvodai nevelõ munkában betöltött helyével, szerepével és helyszíneivel, erdei séták, kirándulások, természetvédelmi táborok, múzeumlátogatások szervezésével,
  • sor kerül környezeti ismereteket, szemlélet fejlesztõ szabadtéri és óvodatermi játékok, módszertani ötletek, játékszerek gyakorlati bemutatására, természetes anyagokból történõ játékkészítés fortélyainak elsajátíttatására,
  • terepgyakorlatokon bejárjuk évszakonként Gödöllõ dombság környékét, megismerkedve a tavasz és a nyár virágaival, a vizek, vízpartok élõhelyeivel, az õsz terméseivel és a gombákkal, az erdõ hangjaival, a madárodúkkal, a téli madárvédelemmel (készítünk madáretetõt és madárkalácsot).

Ezenkívül természetesen megjelennek az óvoda életében az ünnepek és a család témakör is.

Az Oktatási Minisztérium 2001. márciusában pályázatot hirdetett meg a COMENIUS 2000 közoktatási minõségfejlesztési program I. intézményi modelljének tanácsadói segítségnyújtással történõ kiépítésére.

A pályázati felhívásra közel 1200 pályázat érkezett be a COMENIUS 2000 Programigazgatósághoz, amelyek közül 250 intézmény bekapcsolódását támogatta az Oktatási Minisztérium. Ezek között az intézmények között szerepelt a Tudásfa Tanoda Alapítvány óvodája is.

Óvodánk ez év (2003.) márciusában fejezi be a modell kiépítését, melynek eredményeként jelentõsen hozzájárul ahhoz, hogy Magyarországon olyan közoktatási rendszer alakuljon ki, amely nem egyszerûen versenyképes tudást nyújt, hanem olyan óvodát jelent, ahol mindenki jól érzi magát.

Intézményünk sajátosságai:

- Az utolsó évüket itt töltõ 6 éves gyerekek, iskola-elõkészítõ programban vesznek részt, mely természetesen játékos, nem iskolai formában történik. Ennek eredményességét minden tanév elsõ negyedévében, kérdõív segítségével lemérjük a befogadó iskolák tanítóinál. A mérési módszer is a COMENUS 2000 programhoz kapcsolódó partner központúságú elv alapján mûködik, mint az óvoda mûködésében szinte minden terület. Ezalatt azt értjük, hogy közvetlen partnerek, pl.: gyerek, szülõ, pedagógus, valamint közvetett partnerek, pl.: önkormányzat, ÁNTSZ , óvoda orvos, élelmezés vezetõ, stb., véleményét rendszeres idõközönként mérésnek vetjük alá, majd ezeket az eredményeket feldolgozva, kianalizálva, állandósítjuk vagy változtatjuk mûködésünket a hatékonyságnak megfelelõen. Természetesen ezek a módszerek mind arra szolgálnak, hogy intézményünk a lehetõ legjobb szolgáltatását nyújtsa partnereinek.

 

 

   

 




Az intézményMûködési elveinkFeladatainkKépek