"Ez most annyira nem jött át!" – az első John Lewis karácsonyi reklám, amihez nekünk nem kellett zsepi

A John Lewis áruház karácsonyi reklámfilmjei évről évre jelentős figyelmet kapnak, és számos alkalommal szívet melengetően emlékezetesek voltak a nézők számára. Biztosan ti is láttatok már közül egyet-kettőt, a mi kedvenceinkről hamarosan egy külön összeállításban jelentkezünk.

Most azonban megnéztük az idei, 2023-as reklámfilmet, melynek egy bolhapiacon keresgélő kisfiú a főszereplője. Egy saját karácsonyfa reményében hazavisz egy fenyőmagnak hitt "kincset", elülteti, azonban egy egészen más növény csírázik ki a földből, ami ráadásul kicsit veszélyes is.

Ugyan tökéletesen értjük az alkotók eredeti szándékát és a történetben elrejtett üzeneteit (egyebek mellett, hogy fontos mindenkiben meglátni az egyediséget, a jót, a különlegest; nem csak a tökéletesnek hitt dolgok lehetnek tökéletesek; és még ott van a gyermekeit látszólag egyedül nevelő erős nő karaktere is), mindezen gondosan megkomponált, jól felépített érzelmi "csomagot" azonban sikerült a történet végével tökéletesen agyoncsapni – gondolunk itt a különféle, pénzért megvehető, a növény által "kiköpködött" ajándékokra.

Igen, tudjuk, hogy a John Lewis egy világmárkákat forgalmazó áruházlánc, de a korábbi karácsonyi reklámfilmjeiknek épp az volt a varázsa, hogy nem tolták ennyire az emberek arcába a klipek nyilvánvaló célját: "nálunk vásárolj, nálunk vásárolj, nálunk vásárolj".

Íme, betesszük ide a szóban forgó filmet, mondjátok meg ti, mit gondoltok róla!

Nektek hogy tetszett? Elment szódával? Egész jó? Gyönyörű az egész sztori és nem éritek miről beszéltünk az előbb? Írjátok meg kommentben, és azt is, nektek melyik a kedvenc karácsonyi reklámfilmetek!

 

B.F., 2023. december 12.

Forrás: Nyitókép: digitalspy.com

 
 
 
X
EZT MÁR OLVASTAD?