#baba#anya

Nem fejlesztenek az oktatófilmek

A kicsik sokkal többet tanulhatnak a való életben, mint egy mesterségesen megkomponált filmből. Közvetlen kommunikáció során a gyerekek bizonyítottan több szót sajátítanak el.
A tévézéstől ma már nem lehet megóvni még a kisebb gyerekeket sem, ezért egy egész iparág épült arra, hogy nekik való filmeket, DVD-ket dobjanak a piacra – írja az Orientpress. A szülők örömmel fogadták az új termékeket szerte a világon, hiszen ezekből a kicsi sokat tanulhat, fejlődik a szókincse és a kommunikációs készsége – legalábbis a gyártók szerint.

A szakértők azonban a legújabb kutatások alapján kijelentették: az oktatófilmek semmit nem érnek. Sőt, ha a gyerek egészen kicsi korban kezdi nézni őket, akkor kortársaihoz viszonyítva gyengébbek lesznek a nyelvi képességei.

Dr. Jeffrey Brosco, a miami orvosi egyetem professzora szerint a gyerekek ebben a korban olyanok, mint egy-egy kis felfedező. Megpróbálnak rájönni, milyen is a világ, és hogy hogyan működik. Fizikai kapcsolatra van szükségük ahhoz, hogy lássák, mi történik például akkor, ha megérintenek vagy eldobnak valamit. E folyamatok során a beszédkészségük is jobban fejlődik, mivel mindig megkérdezik a körülöttük élőket, hogy mi miért történik. Egy video ezekre a dolgokra nem tudja megtanítani őket.

A szakértők szerint a szülőknek is be kell látniuk, hogy a gyerekkel foglalkozni kell ahelyett, hogy leültetik a TV képernyője elé. Azt a fél órát például, amit arra szánnak, hogy elmennek egy bevásárlóközpontba megvenni egy oktatófilmet, eltölthetik azzal is, hogy leülnek a gyerekkel játszani.

2010. március 02.

 
 
 
Címkék:  

család

X
EZT MÁR OLVASTAD?