Új privát üzeneted érkezett!

Kíváncsi!
Talán ez is segít:
Fiam, mint fentebb írtam, két és fél éves koráig meg sem mukkant, aztán folyamatosan mondatokban kezdett beszélni. Az édesapja is ilyen "szűkszavú" volt sokáig, és az ő családjában még nagyon sok fiú. Arra enged ez következtetni, hogy talán ez némileg örökölhető isKép
Most komolyan: mikor beszélni kezdett, akkor azt mondta "bevásárlóközpont", és nem azt, hogy "Cora", nyilván ez utóbbit nehéznek találta... Búvárszivattyú, betonkeverő stb, stb, csupa olyan szó, ami nem kimondottan egyszerű, de ő annak ellenére, hogy az első néhány évében nem nagyon gyakorolta a nyelvünket, cseppet sem volt lemaradva mikor megszólalt végre, sőt. Én azt gondolom, hogy magában gyakoroltKép

Csi
csii
 
 


Szia Kíváncsi!

Kislányom 37 hónapos,most kezdtük az ovit.Ő 33 hónapos korában mondta az első igazi szót,persze az "anyán" és "papin" kívül.Jelen pillanatban 148 szónál tartunk,és pár,nyelvtanilag teljesen helytelen két-három;nagyon ritkán négy szavas mondatnál.Persze agyon rágom magam a dolgon,hogy miért nem normális ütemben történik a beszédfejlődése.Megvettem jó pár beszédfejlesztő,készségfejlesztő könyvet,azokból próbálok ötleteket meríteni.Nem sok eredménnyel.Ami nálunk nagyon bejön,ha bábozok neki.Ujjra húzható bábokkal.Így napi max.három szót tudok kisulykolni belőle.De nagyon nehéz.
Csak melléknevet és főneveket(egyes szám) mond.Ige abszolut hiányzik a szókincséből.Tud számolni
tízig,a legalapvetőbb színeket felismeri,tudja csoportosítani.Négy éveseknek való kirakókat rak ki.Rövid meséket végighallgat,közbe-közbeszól,mutogatással kérdez.Intelligenciával-véleményem szerint -nincs gond.
Oviban szépen játszik a gyerekekkel,szereti a társaságot,csak éppen nem kommunikál.Vagyis próbál állandóan magyarázni,meg mondja ő,de a saját kis nyelvén,meg hmmmm-ket szúr közbe.Ha kérem,hogy ismételje,amit mondok,akkor azt biztos nem teszi,mondja is,hogy "nem".És mintha elszégyellné magát.
Mi novemberben megyünk pszichológiai teszt-vizsgálatra,tulajdonképpen azt vizsgálják,hogy értelmileg milyen szinten van a gyerek.Jövő héten pedig Magyarországon elviszem egy korai fejlesztő központba,hogy ugyan nézze meg egy szakember,és mondja meg,hogyan látja az esetünket.Ja igen,mi is kétnyelvűek vagyunk,akárcsak ti.Lilien csak magyarul ért még teljesen.
Legalábbis úgy emlékszem,ti is idegen nyelvű környezetben éltek.

Azért írtam le ilyen bőven a mi esetünket,hogy talán van még rajtad kívül olyan szülő,akit picit esetleg megnyugtat,hogy nincs egyedül a problémájával.Én ugyanis már eléggé kivagyok a dolog miatt.

Kriszti.
bkriszti
 
 


Hello Kriszti,

Ha jársz erre, és van kedved, írd meg légyszi,hogy mi volt a korai fejlesztőben. Nekünk is van egy nem túl kommunikativ 2 évesünk, most kezdeget beszélni (szavak első szótagját mondja), általában megérti, amit kérek Tőle, de néha Ő is csak a fejét rázza, és nem felel a 'mi ez' kérdésre, vagy esze ágában sincs megcsinálni, amire kérem. Ráadásul nem pápázik, meg puszit sem ad. A dokink szerint a kistesó érkezése miatt ilyen 'morci', de szerintem már előtte is voltak ilyen dolgai. Nálatok milyen volt a helyzet 2 évesen?

Kíváncsi vagyok, hogy milyen volt a korai fejlesztő, mi is gondolkozunk, hogy elvisszük oda. Ha van időd, és kedved, írd meg.

Rozi
krozi
 
 

 
 

Szia Krozi!

Voltunk a korai fejlesztőben,nagyon jó,minden nap egy gyógypedagógus foglalkozik a gyerekekkel egy óra hosszát.Sajnos csak egy hétig tudtunk járni,vissza kellett jönnünk Németbe.
Az egy óra alatt feladatokat oldanak meg játékosan,és próbálják a beszédre késztetni a gyermeket.Szerintem érdemes kpróbálni,habár ti még nem vagytok lekésve semmiről.Még várhattok talán egy kicsit,de ezt nektek kell érezni...
Minden rendben van a Lilikénkkel a beszéden kívül.Akadályoztatott beszédfejlődésről van szó az esetünkben.Ennek az okát a két nyelvben látta a pszichológus néni.Ebben még mindig nem vagyok egészen biztos,minden esetre nem kell aggódnunk,mert értelmileg négy éves szinten van a gyerek-legalábbis ezt mondták.
Nagyon sokat kell vele mondókázni,mesélni,mesekönyvet nézegetni,tévét együtt nézni,magyarázni.

Nálunk két évesen csak pár szót mondott a Lilike:anyuci,papi,mama,kai(hajó),háp-háp.Kb. ennyi volt a szókincse.Először majdnem három éves volt,amikor megugrott a beszédfejlődésben.Ez pár hónappal ezelőtt volt ,most a nyáron.Úgyhogy mi még két évesen nem beszéltünk.
Lehet,hogy a ti babátokat tényleg megviselte a tesó érkezése.Szerintem próbálj meg olyan sokat foglalkozni vele,amilyen sokat csak bírsz.Mi vettünk sok társasjátékot,fejlesztő logikai játékokat,most azokat is nyúzzuk.Csak az a baj,hogy hiába adok bele minden tőlem telhetőt-már a lelkemet is kilehelem,úgy érzem-,alig haladunk valamit.
Ja,és nálunk az is baj,hogy német oviba jár a Manó,de ezen sajnos nem tudunk változtatni.Pszichológus néni azt javasolja,hogy várjunk az ovival egy évet,amíg rendesen beszéli az anyanyelvét,és majd csak utána adjuk itt be.Viszont gyerektársaságra meg vágyik a gyermek,úgyhogy most tanácstalanok vagyunk.Egyébként is csak négy órát van az oviban.
Szerintetek?!!!

Kriszti.
bkriszti
 
 


Szia Kriszti,

Ez a korai fejlesztő, ahol voltatok, a Korai Fejlesztő Központ a Csantavér közben?

Azért az jó, hogy így megnyugtattak, akkor biztos nincs nagy baj! :-) És németül mennyire tud a kislányod? Jól értem, hogy egy év múlva visszajöttök, és akkor itt fog oviba járni? És a pszichológus szerint addig legyen otthon? De miért, azért, hogy ne zavarja meg, hogy ott németül beszélnek? Ezt Te meg tudnád oldani? Bár, ha tényleg szeret gyerekek közt lenni, nem biztos, hogy olyan jó ötlet kivenni, főleg ha csak 4 órás. De az ovi nálunk még kicsit odébb van, ebben azt hiszem, nem én vagyok a legkompetensebb tanácsadó...

Ez a "lélek-kilehelős" érzés ismerős, én is néha úgy érzem, hogy leszakad a szám, annyit beszélek Neki, a haladás meg nagyon lassú. Úgy kell kihúzni belőle azt a pár szót, amit mond, de így is van, hogy esze ágában sincs felelni, ha kérdezek valamit. Mi neurológushoz megyünk Vele novemberben, aztán, ha ott nem leszünk okosabbak, akkor talán a Koraiba. Kivéve, ha addig beindul a beszélőkéje :-)

Szia,

Rozi
krozi
 
 


Szia Rozi!

Mi Nyíregyházán voltunk,az ottani korai fejlesztő központban...
Lilike nem beszél németül,a papája is magyar.Csak magyarul beszélünk vele itthon,ha elmegyünk valahová,akkor is.Csak a tévéből hall németet,meg ha kimozdulunk itthonról:orvos,barátok,ovi,áruház.Állítólag ennyi bőven elég a kisgyermeknek,hogy megzavarja,és nem mernek megszólalni...
Nem,nem költözünk Magyarországra jövőre sem,meg azt hiszem,azután sem.Bocsi,ha félreérthető voltam.Lilien itt fog kint oviba és iskolába járni.A pszichológus azért javasolta,hogy ne vigyük még óvodába,mert nem beszéli a saját anyanyelvét sem.Jobban megzavarja a gyermek beszédfejlődését,ha most betesszük a csak német környezetbe.Ha majd beszél már magyarul,akkor jöhetne a német ovi.
Igen,meg tudjuk oldani,hogy ne vigyem még oviba,mert egyébként is itthon vagyok.
Én a héten nem is vittem a Manót az oviba,sokat meséltünk,játszottunk egymással.De fejlődést nem igazán veszek észre rajta.Kedden beszélek egy logopédussal,hogy neki mi a véleménye,aztán lassan döntenünk kell az ovi felől,menjen-e vagy mégsem.

Nektek ki javasolta a neurológust?Kérlek írd majd le,milyen volt a vizsgálat,mit néznek,mit kell csinálnia a gyereknek!Ahogy olvasom amit írsz,azt veszem észre,hogy nálunk is nagyon hasonló a helyzet.Lilikéből is úgy kell kihúzni a szavakat,és még akkor sem akarja mondani.Ha meg mond egy új szót,amiben-sz,s,f,v hangok vannak-,nem lehet megérteni.Ha mesélek,és valamit közbeszól,akkor is inkább mutogat,mintsem kimondjon egy újabb szót.
Szerintem ez a fejlesztő központ nagyon jó.Meg kell próbálnotok.De változatlanul az a véleményem,hogy ti még bőven ráértek.Amiben biztos vagyok,az annyi,hogy erőltetni nem szabad a gyereket,hanem csak játék közben lehet megkérni rá,hogy mondja utánad az adott szót.Ha erőlteted,inkább ellenkezni fog.Nálatok hány hónapos most a pici?És ti hány szónál jártok már?mi még stagnálunk a 160-nál.Mondataink közül a leghosszabbak:Lili belepisi tó.Lili nem ad puszi.Kék autó oda...Nálatok?

Írj,hogy hol tartotok,van-e valami változás?
Szia.
Kriszti.
bkriszti
 
 


Szia Kriszti! az én nővérem Franciao-ban él. és fr a férje, így a ygerekek kétnyelvűek. Náluk ebből nem volt gond, a nővérem csak magyarul bestélt velük a kezdetektől. viszont az előfordult, hogy anyám kint volt, ment a kislányért az oviban, és az addig nem felelt neki magyarul, Amíg ott voltak a társak, szülők, stb, szinte mintha szégyellné. Meg amikor oviban kezdett járni, akkor egy ideig nem beszélt a nővéremmel sem magyarul. Ő mondta neki magyarul, a gyerek meg franciául. Amúgy a két gyerek közül most is a kislányt zavarja jobban, amikor itthon vannak, hogy nem tud mindent tökéletesen magyarul.
Én nem vagyok szakértő, de egy hét az rövid idő! Te jól beszélsz németül? Nincs vmi játszóház féle, ahova a társaság kedvéért elvihetnéd és nem ovi?
Biztos nehéz, de ki fogja nőni, és tök jól megtanul majd mindkét nyelven. Nyomasd neki a magyart, de ne várj azonnal eredményt. A gyerekek fejében eszméletlen mennyiségű látens tudás van, ha feloldódik, ki fog jönni! Nem ismertek kint más magyarokat? Claire
claire
 
 


Szia Claire!

Igen,elhiszem,hogy nehéz a gyerekeknek két nyelven felnőni.De ezt is gyereke válogatja.Van egy barátnőm,akinek még nincs három éves a kisfia,és beszélget németül,és magyarul is...
Van nálunk játszóház is,de éppen magyar gyerekek közé kellene vinni a picit-úgyhogy most magyarul beszélő kisgyerekeket fogunk keresni neki játszótársnak.Nem a legegyszerűbb;tőlünk 70 km-re lenne több család is,de pont itt nem ismerünk senkit.Most föladunk itt a városkánkban egy hirdetést,addig meg átjárunk majd hétvégenként Münchenbe baba-mamázni.
Igen,azonnal valóban nincs eredmény,pedig ennél többet már tényleg nem tudok nyújtani neki...
Ovi megoldódott:ma beszéltem a logopédussal is,ő is azt ajánlotta,hogy legyen itthon velem a pici,és keressünk magyar gyerekeket neki barátoknak.Úgyhogy ezt tesszük most.Magyarokat ismerünk,össze is járogatunk,de olyan barátnőim vannak itt a közelben,akiknél még nincs gyerek.Nemigen tudnak a Liliennel mit kezdeni.Egyetlen nagyon jó barátnőm pedig a kisfiával marha messze lakik-legalábbis a gyakori találkozásokhoz.
Remélem,azért meg tudjuk oldani ezt a problémánkat is,addig is sokat mesélünk meg mondókázunk a picivel.

Ja,akit még érint a téma:ma beszéltem a logopédussal,aki azt mondta,hogy a gyerek öt éves koráig ha megtanul beszélni,akkor nincs lekésve semmiről.Akkor van baj,ha a pici meg sem szólal,ha nem mond semmit,ilyen esetben lehet betegségre gyanakodni.
Én ezt nem hallottam még,úgyhogy talán picit meg is nyugtatott.

Azért többiek is írhattok,hogy merre jártok a beszédfejlődésben!Ha rajtunk nem is segít,de szívesen olvasnám.
Sziasztok.

Kriszti.
bkriszti
 
 


Szia Kriszta,

nem bánod, ha e-mailt írok Neked?; mostanában valamiért olyan lassan jön be a babanet.

Üdv,
Rozi
krozi
 
 


Szia Rozi!

Várom az e-mail-t!Van változás nálatok?

Szia.
Kriszti.
bkriszti
 
 


Szia Kriszti,

küldtem e-mailt (freemailről; remélem, azért nem száz év alatt ér oda).

Szia,
Rozi
krozi
 
 


Menő Manók Alapítvány a Kőbányai MAMAVÁR-nál is!

Tapasztalataink alapján a szülők nagy része hiányolja azt a segítséget, amellyel a gyermeke fejlődésében esetlegesen fellépő problémákat felismerheti. Ha ez meg is történik, a megoldásig legtöbbször nem jutnak el.
Elengedhetetlen volna már az óvodában megkezdeni a szűrést, hiszen a terápia korai elkezdése megelőzhetné a későbbi tanulási problémák kialakulását! Amennyiben a szülők, illetve a pedagógusok problémát tapasztalnak, terapeutáink egy komplex vizsgálat segítségével ki tudják szűrni, hogy kinek van szüksége intenzív fejlesztésre. Az alapítvány által végzett tevékenység az alapozó mozgásterápia.

Milyen problémáknál hatásos:

Fejlődési dyslexia, Fejlődési dysphasia, megkésett beszédfejlődés, beszédindítás, Kiegészítő terápiaként a beszédprodukció zavarainál, Kivétel nélkül minden mozgáskordináció elmaradásával, gyenge voltával kísért esetben, Iskolaéretlen vagy dyslexia veszélyeztetett óvodásoknál a fejlődés elősegítésére, Organikus hátterű figyelemzavaros-hyperaktív-részképességgyenge gyerekeknél a mozgáskoordináció és anyanyelvi részképességek fejlesztésére, Dominancia problémás gyerekeknél (kétkezesség, átszoktatott kezesség) a dominancia megválasztására a jobb anyanyelvi készség elérésére, Enyhe fokban értelmi fogyatékosoknál idegrendszeri funkciók elérésére, serkentésére

Az alapozó terápia közvetlen (tapasztali) hatása:

Beindítja a megkésett beszédfejlődést; Beindítja a rajzkészség igen erős fejlődését óvodásoknál, Erősen segíti dyslaliák, paraláliák esetén a logopédiai munkát, a beszédhangok automatizálódását, beépülését, Technikai dyslexia esetén megkönnyíti az olvasást, főleg az olvasás gyorsasága nő, ezáltal a szövegértés is javul, A féltekei dominancia helyes megválasztása esetében igen erősen javítja az anyanyelvi készséget dominancia-problémás gyerekeknél, Fejlődési dyspraxia esetén a mozgástervezés megjavul, Mindig javítja a mozgáskoordinációt



Érdeklődni és felmérő órára jelentkezni a 06 20 9 604 214-es számon lehet.Első felmérő nap a MAMAVÁR-nál: május 10-e.

Játszóházról bővebben:www.mamavar.hu
aja
 
 


Sziasztok!

Ha logopédusra vagy szurdopedagógusra van szükségetek, nézzétek meg a következő honlapot!

www.logoland.hu

Zsuzsa
fazsu
 
 


Sziasztok!
Elég rég irtak ide, de azért talán majd válaszol nekem valaki.
Az én kislányom 2 éves, és nem tul sokat beszél. Pl szavaknak csak az első részét próbálja mondani vagy csak összekötő szavakat. Pl oda, ide, itt ,ott. Olyan szavakat már probálgat hogy tessék(tessi),gyere(dere),segits(segi). A kutyának azt mondja vau-vau, a cicára cici. Ha tollat kér a rajzoláshoz, akkor azt mondja: to. Na jo mást már nem sorolok fel. De még annyit hogy azt azért tudja hogy anya,apa,mama,papa és az első szava a Nem!
Szoval aggodnom kéne?! A szomszédba van egy kisfiu, 1 honappal idősebb mint a lányom de ő már folyékonyan beszél.
Ha valaki tud valami biztatót, irjon! Köszönöm!
judit11
 
 

Hozzászólás a topikhoz

Emotikonok
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:

Vissza: Gyermeknevelés

Jegyzetfüzet:

 

X
EZT MÁR OLVASTAD?