Sziasztok!
Hát igen, az oviban a gyerek tényleg nem nagyon számíthat az óvónőre. Nálunk is vannak verekedős fiúk, szerencsére Tomit egyszer találták meg csak. Mondjuk attól függetlenül a legjobb barátjával, szinte naponta összeverekedtek. Mondta is az óvónő, mi lenne ha nem lennének barátok?
Tomi is számítógép guru. Sokszor úgy kell elzavarni a géptől, hogy most már én is szeretnék ide ülni. Azért tényleg milyen furcsa, mi ennyi idősen még nem is hallottunk a számítógépről, ők meg szinte már úgy jönnek a világra, hogy tudják kezelni. Nálunk negyedik osztályban kezdik tanítani a számítástechnikát, kiváncsi lennék, hogy a tanár tud-e ezeknek a gyerekeknek újat mondani.
Évi!
Üdv itt is!
Na igen, én is ezt próbálom a kis fejükbe verni, hogy miután már meguntuk a játékot, mielőtt a másikat elővesszük, eltesszük azt amivel eddig játszottunk. De nem megy!!
Kunkli!
Én várom már, hogy kezdődjön a suli, és érdekes de a gyerköcök is. Tomi az ujdonság varázsa miatt, Timi meg csak a barátnők miatt. Pedig egész nyáron óvoda volt nálunk, mert hol ez a barátnő jött, hol a másik a testvéreivel, hol a szomszéd gyerekek. Egy héten legalább kétszer előfordult, hogy egyszerre 5-6 gyerek volt itt. Na jó ebben benne vannak az enyémek is.
Az olvasás nekünk is nagyon nyögvenyelős volt. Mondjuk ebbe belejátszik, hogy Timinek van egy enyhe diszlexiája, ami csak második osztályban derült ki, így a rossz technika rögzült neki, még mindig betűzgetve olvas. Most próbálom korrigálni, hogy szótagolva olvasson, egyelőre kevés sikerrel. Ráadásul a tanítónéni is kezdő volt, így Ő se volt a helyzet magaslatán az olvasás tanításkor, de ugyanígy szenvedtünk a matekkal is elsőben, és nemcsak mi, hanem az osztály nagy része, mert nem tudta a gyerekeknek megvilágítani, hogy mi is a feladat. Pechünk volt!
Tomiéknak egy idős tanítónéni lesz az osztályfönökük, ezért bizakodva várom az Ő tanítási módszerét. Szerintem itt nagyon sokat számít a rutin.
Nálatok mi volt a gond az olvasás tanulással? Most már jól olvasnak a nagyok?
Ancsa