SZiasztok! (Malacka, Csi, többiek)
SZerintem nem az a gond ezzel a feladatal, hogy kellhet hozzá szülõi segítség, hiszen optimális esetben a gyerekek amúgy is beszélgetnek az iskoláról szülõvel, másokkal. Aki nem, az ez esetben sem hiszem, hogy számíthat segítségre.
Anélkül, hogy tudnám, milyen ez az iskola, milyenek voltak az eddigi rajz (és egyéb) órák, azt gondolom, hogy nem szerencsés egy újfajta, sok (talán elõzetes, de utólagosat mindenképp) beszélgetést igénylõ feladatot 8. osztály utolsó heteire idõzíteni. Szintéln nem tartom jónak, hogy a meglehetõsen sok absztrakciót, elgondolkodást igénylõ mondatok (felnõttnek is azok, szerintem) véletlenszerûen kerültek kiválasztásra, a tanár elõzetes, alapos mérlegelése nélkül - lehet ugyanis, hogy némelyiket õ sem érti meg jobban, mint tanítványai. A rajzban való (ön)kifejezés az emberek nagy részének sokkoló feladatot jelent, mondván, hogy "nem tudok rajzolni". Ilyen elvont dolgokról kiötleni vmi képileg megfogalmazhatót, ugyanakkor a gyereknek a maga számára igazat és érvényeset találni nagyon nehéz lehet! És nem megy minden gyerek kpiskolába, legalábbis nagyon nem mindegy, hogy milyen elõzmények után és milyenbe! El tudom képzelni, hogy van néhány gyerek, aki kihívást lát ebben a feladatban - szerintem még egy jó iskola jó osztályában is kevés -, és azt is, hogy minden osztályban vannak olyan olvasni, szöveget érteni, elvontan gondolkodni, stb. képtelen, vagy csak nagyon korlátozottan képes gyerekek, akiknek ezek közül minden mondat maga a tökéletes káosz és értelmetlenség! Magyarán: nagyon differenciálatlannak érzem ezeket az állításokat, még a legegyszerûbb is túl absztrakt egy gyengébb képességû/nagyon más iránt érdeklõdõ gyereknek. Ha a TV-ben naponta hall ilyen mondatokat, megteheti, hogy nem vesz róluk tudomást. Nem figyeli a hírasdót, csak a valóságshaw-kat, nem olvas szépirodalmat, max. Romana-t, vagy még azt sem. EZ azonban nem egy szorgalmi feladat, ha jól értettem, hanem kötelezõ - nem tud róla nem tudomást venni, akkor sem, ha egy kukkot sem ért belõle. Ilyen körülmények között kétségeim vannak az értékelés megalapozottságát tekintve is
Nekem úgy tûnik, ez is egyike azon feladatoknak, amelyek úgy keletkeznek, hogy a tanár hall vhonnan vmit, amit jópofának vél, aztán anélkül, hogy elgondolkodna azon, hogy mi is lehet a feladat valódi tartalma, értelme, adaptálható-e ez az õ tanítványaira, alkalmas-e õ maga a feladat "levezénylésére", kivitelezésére, tud-e pontos instrukciókat adni, segítséget nyújtani hozzá, stb - mivel nincs több ötlete, beveti, mint "évzáró búcsúfeladatot".
Hát, ezekért nem tetszik
Márti