Új privát üzeneted érkezett!

Sziasztok!

Olyan emberek segítségét kérem, akik rendelkeznek némi fantáziával!
Gyermekeimnek az alábbi anekdoták közül kell egyet kiválasztaniuk, és egy azzal kapcsolatos rajzot készíteniûk, két hetük van rá!

"Kis lépésenként mindnyájan fejlõdhetünk!"

"Nem sokra megyünk a barátságban, ha nem vagyunk hajlandóak megbocsátani egymásnak apró hibáinkat!"

"A magány az elmének az, ami a diéta a testnek!"

"Valamennyi fanatikus hit lényegénél fogva gyûlölettel jár!"

"Nyomasztó szegénységben nem lehet könnyû az öregség még a bölcs számára sem, viszont a legnagyobb bõsében sem lehet tehermentes balgán!"

"Semmi sem fejleszti ki gyöngeségeinket inkább, mintha hatalomhoz jutunk!"

Hát ennyi. Ezek pokolian nehezen kivitelezhetõ témák, ötletünk sincsenek hozzájuk, ezért kérném a Ti segítségeteket. Egy idézetet kell kiválasztani, és rajzolni róla, és mivel ikreim vannak, két ötlet kellene!

Elõre is köszönöm, természetesen a lejárta után töröltetem a topicot!

Zsuzsi
zsuzsii
 
 


Atyaeg! Ezt hanyadikban adjak hazi feladatnak? Es milyen tantargybol??!!??
agi
 


Ági!

Szerintem is atyaég! Nyolcadikosok, és rajzból kapták évvégi házinak, amin nagyban múlik az évvégi jegyük! Ötletünk sincs!KépKép
zsuzsii
 
 

 
 

Szia Zsuzsi,
nekem a "kis lépés.."-esrol a Holdraszallas jutott eszembe, az rajzolhato tema is, meg illik is a mondandohoz.

Az utolsorol meg Hitler /Chaplin eloadasaban/... de biztos lehet talalni mas eszement hatalmaskodot is, csak nekem a tori nem erossegemKép

De aztan tenyleg toroltesd, kulonben levedetem az otleteketKép /bar nem nagy segitseg, gyanitom, tenyleg remesen nehezekKép/

-Afonya
Afonya
 


Bar az egesz feladatot baromsagnak tartom alapbol, azert probalok segiteni. Az elso mondathoz (ezek nem anekdotak, hanem tobbsegeben igen negativ hangvetelu, pesszimista megallapitasok): pl egy tolokocsis "futoverseny" celbaerese lehetne a tema. Vagy egy mankos gyerek vagy hasonlo. Bar en (felnottkent) nem tudnek ilyesmit megrajzolni. Igaz, tolunk csak otleteket varsz, nem rajzokat Kép.

A masodik szerintem nem lerajzolhato egy kepben, ha kepregenyt is lehet, akkor valami kis sztorit ki lehet talalni melle.

A harmadikhoz en egy lotuszulesben ulo fakir bolcset rajzolnek, bolcs mosollyal a szaja sarkaban Kép.

Meg a negyedik a legkonnyebb, lehet boszorkanyegetest, holokausztot, kereszteshaborut, spanyol inviziciot, kereszteny martirokat az arenaban es meg sok mast rajzolni. Mind mind nyolcadikosok epulesere szolgalo, kedves koranyari tema Kép. ISZONYU Kép A rajztanarotokat inkabb nem minositem, de el tudod kepzelni, gondolom.

Az utolso ketto egyszeruen patetikus, ostoba, hanyingert kelto alszent szoveg.

A gyerekeid helyeben festenek valami szepet, ami tetszik, peldaul egy napraforgomezot, vagy naplementet es barmelyik mondatot melleirnam. Ha a tanarneni/bacsi bele mer kotni a temaba, magyarazza meg miert nem jo. A gyerekeknek nem kell magyarazni, hiszen a muveszet (a rajz muveszet!!!) nem szorul magyarazatra! Eleg ha annyit mondanak: nem tudom pontosan, igy ereztem Kép. Ha a rajz minosege ellenere az osztalyzat nem lesz az elvarhato, en bizony elmennek az osztalyfonokig/igazgatoig, nem hagynam annyiban.

Sok sikert es tudosits legy szives, mi lett az eredmeny Kép.
idike
 


ZSuzsi!

A rajztanárotok normális??? Kép De azért írok két ötletet, szerintem rajzban is viszonyla könnyen megvalósíthatóak:

A "kis lépésekben való fejlõdéshez": a képen egy kiállítás látható, kb. 5-6 képpel, a végén a büszke mûvésszel. A képeken, amik akár sorszámozottak is lehetnek, a "pont-pont-vesszõcske" versike mintájára rasjzolt egyre "jobb" képek (ember vagy állat, vagy táj, bármi)


A második ötlet az utolsóhoz: (gyöngeség és hatalomrajutás): a képen egy nagyon hájasra hízott uralkodó látható trónszéken vagy hordozószékben, akit cumisüvegbõl itatnak, kiskanállal etetnek, a cipõjét fûzik épp, mert semmire sem képes már. Esetleg felette lóghat egy kép az uralkodása elõtti idõkbõl, mikor úszóversenyt nyert vagy vaddisznót ejtett el, vmi ilyesmi.

Márti
márti
 
 


Zsuzsi!
Rettenet ez a feladat, de nekem valahogy a népmesék jutottak eszembe. Esteleg a Mátyás király mesék-mondák, vagy a Kisherceg. Talán ez az ikrek korához való, és puskázni is lehetne a mesekönyvek illusztrációiból. Szerintem a másodikra lehetne a Kisherceg, az utolsóhoz meg egy népmese.
El képzelni sem tudom, hogy ezek a badarságok nyolcadikos fejjel hogyan értelmezhetõek.Kép
csii
 
 


Sziasztok!

Lányok: Csii, Márti , idike, Áfonya!

Nagyon jó ötleteket adtatok köszönöm szépen õket, majd átbeszélem a gyerekekkel, hogy melyiket lehet könnyen megrajzolni számukra!
A rajz tanárról nekem is megvan a véleményem, még én sem igazán tudom értelmezni ezeket!Kép

Mégegyszer köszönöm, majd megbeszélem velük, hogy melyik tetszik nekük, ha van még ötletetek, azért még várjuk!Kép

Zsuzsi
zsuzsii
 
 


Zsuzsi!
Honnan vette ezeket a mondatokat a tanár? Lehet ezt tudni, vagy csak diktált magától?
Bocsi, de komolyan érdekelne...
Csi
csii
 
 


Nekem volt egy irodalomtanarom, aki elso gimiben Orkeny egyperceseket elemeztettetett velunk. Amolyan ropdolgozat felekeppen... Masok a Homeroszt olvastak, a konyvben is az volt...
Nekem nem jottek be 14 evesen az Egypercesek. Azota szeretem oket, de akkor... Vannak am tanarban is agyamentek Kép
idike
 


Sziasztok!

Csii, idike!

Állítólag úgy volt, hogy behozott egy könyvet, amiben ilyen agyament mondatok voltak összegyûjtve, különbözõ témakörben: barátság, élet, halál, öregség, szeretet, gyûlölet, stb..., és a gyerekeknek mondaniuk kellett egy oldalszámot, és az azon található néhány anekdota közül egyet kiválasztott a tanár. 7 oldalról, 7 mondat. Tudom, ide csak 6-ot írtam le, a leggusztustalanabb, eszementebbet nem.

Zsuzsii
zsuzsii
 
 


Bocs! ezzel nem leszek túl népszerû...
Szerintem nincs ezzel a feladattal semi baj. Nem az a feladat, hogy "szépet, okosat" rajzoljon a gyerek. Szerintem. A feladat, hogy megpróbálja értelmezni az idézeteket (talán a szülõ segítségével :P) és kiválassza azt amelyik mondanivalója legközelebb áll hozzá és arról rajzoljon. Valamit. Egy 8.-os gyerektõl elvárható ez a szint. Ha belegondolsz, hogy õsszel középiskolába megy és ott pl. magyarórán már nem "fogalmazást" kell írnia, hanem "elemzéseket" és elvárják, hogy értse az ilyen szintû "bölcsességeket".
Üdv.
Malacka
malacka
 
 


Azért küldök néhány ötletet... Kép
1. bármilyen repülés
az elsõ repülõgép, az elsõ ami átkelt az óceánon, az elsõ ûrhajó, lehet õsemberekrõl akik szerszámot készítenek, tanulásról, természetvédelemrõl, feltalálókról
2. Ezt tényleg nem könnyû megfogni de szerintem jó lehet egyszerûen a barátságot ábrázoló kép is.
3. bármilyen téjkép ami kifejezi a szemlélõdõ örömét, sétáló ember, hegymászó, a csillagokat bámészkodó
4. kereszteslovagok, inkvizíció, terroristák
5. hajléktalan, etiópiai gyerekek, a szegénysg bármilyen lerajzolható formája, a gazdagság bármilyen formálya ami ábrázolja az értelmetlenségét. pl. egy pénzhegy tetején ülõ nagy kövér butaképû ember.
6. Hitler, amint fest Képegy író a trónszéken, hajbókoló szolga olvasókkal
A lényeg, hogy bármilyen elvont is az asszociáció a gyerekek tudják, hogy hogy milyen úton jutottak oda.
malacka
 
 


MalackaKép
Nem hiszem, hogy népszerûtlen lenne, amit mondasz. Nekem csak azért furcsa, mert az a feladat, amihez a szülõi segítség kell, nem biztos, hogy szerencsés. Az, hogy egy könyvbõl felcsapott dologról kell rajzolni, nem rossz, de a könyv tartalma kicsit fura. Nem tudom, hogy egy nyolcadikos gyereknek a "Valamennyi fanatikus hit lényegénél fogva gyûlölettel jár!"-mondat mit jelenthet. Persze nyilván véleményének kell lennie ezekkel kapcsolatban is. És végülis azt is le lehet rajzolni, ha valamivel nem értünk egyetKép
Csi
csii
 
 


Szia Csi!
"amihez a szülõi
segítség kell, nem biztos, hogy szerencsés"
Ezek szerint a matek leckék nagy része nem szerencsés! Kép

Nem baj ha a szülõt is gondolkodásra, beszélgetésre sarkallja egy feladat. (Ha kényszeríti az persze nem jó.) Ezeknél a mondatoknál sokkal rosszabbakat hall naponta a gyerek a híradóból és nincs hozzá emészthetõ magyarázat. A feladat két hetet kaptak... egy-egy beszélgetés remélhetõleg belefér.
Persze egyszerûbb lett volna a "mi leszek ha nagy leszek" Kép

Üdv.
Malacka
malacka
 
 


SZiasztok! (Malacka, Csi, többiek)

SZerintem nem az a gond ezzel a feladatal, hogy kellhet hozzá szülõi segítség, hiszen optimális esetben a gyerekek amúgy is beszélgetnek az iskoláról szülõvel, másokkal. Aki nem, az ez esetben sem hiszem, hogy számíthat segítségre.


Anélkül, hogy tudnám, milyen ez az iskola, milyenek voltak az eddigi rajz (és egyéb) órák, azt gondolom, hogy nem szerencsés egy újfajta, sok (talán elõzetes, de utólagosat mindenképp) beszélgetést igénylõ feladatot 8. osztály utolsó heteire idõzíteni. Szintéln nem tartom jónak, hogy a meglehetõsen sok absztrakciót, elgondolkodást igénylõ mondatok (felnõttnek is azok, szerintem) véletlenszerûen kerültek kiválasztásra, a tanár elõzetes, alapos mérlegelése nélkül - lehet ugyanis, hogy némelyiket õ sem érti meg jobban, mint tanítványai. A rajzban való (ön)kifejezés az emberek nagy részének sokkoló feladatot jelent, mondván, hogy "nem tudok rajzolni". Ilyen elvont dolgokról kiötleni vmi képileg megfogalmazhatót, ugyanakkor a gyereknek a maga számára igazat és érvényeset találni nagyon nehéz lehet! És nem megy minden gyerek kpiskolába, legalábbis nagyon nem mindegy, hogy milyen elõzmények után és milyenbe! El tudom képzelni, hogy van néhány gyerek, aki kihívást lát ebben a feladatban - szerintem még egy jó iskola jó osztályában is kevés -, és azt is, hogy minden osztályban vannak olyan olvasni, szöveget érteni, elvontan gondolkodni, stb. képtelen, vagy csak nagyon korlátozottan képes gyerekek, akiknek ezek közül minden mondat maga a tökéletes káosz és értelmetlenség! Magyarán: nagyon differenciálatlannak érzem ezeket az állításokat, még a legegyszerûbb is túl absztrakt egy gyengébb képességû/nagyon más iránt érdeklõdõ gyereknek. Ha a TV-ben naponta hall ilyen mondatokat, megteheti, hogy nem vesz róluk tudomást. Nem figyeli a hírasdót, csak a valóságshaw-kat, nem olvas szépirodalmat, max. Romana-t, vagy még azt sem. EZ azonban nem egy szorgalmi feladat, ha jól értettem, hanem kötelezõ - nem tud róla nem tudomást venni, akkor sem, ha egy kukkot sem ért belõle. Ilyen körülmények között kétségeim vannak az értékelés megalapozottságát tekintve is Kép

Nekem úgy tûnik, ez is egyike azon feladatoknak, amelyek úgy keletkeznek, hogy a tanár hall vhonnan vmit, amit jópofának vél, aztán anélkül, hogy elgondolkodna azon, hogy mi is lehet a feladat valódi tartalma, értelme, adaptálható-e ez az õ tanítványaira, alkalmas-e õ maga a feladat "levezénylésére", kivitelezésére, tud-e pontos instrukciókat adni, segítséget nyújtani hozzá, stb - mivel nincs több ötlete, beveti, mint "évzáró búcsúfeladatot".

Hát, ezekért nem tetszik Kép

Márti
márti
 
 


Mélységesen igazad van.
Köszönöm.

Üdv.
Malacka
malacka
 
 


Sziasztok!

Malacka!

Az ötletek tetszenek, köszönöm. Én megértem a véleményedet, valóban nem baj, ha egy kicsit elgondolkoztatják a gyerekeket, csak én õszintén egy "kicsikét" nehéznek találom a modatokat, így nem nagyon tudok nekik segíteni. A fantáziám is nullaKép. Nem baj, hogy a gyerekek is gondolkoznak, csak valóban vannak olyanok, akiknek nem megfelelõek a képességeik. A témákkal nekem csak annyi a bajom, hogy ismerve a gyerekeimet, nem nagyon való nekik. Persze minden gyerek más, és tényleg fognak majd kapni ezeknél jóval nehezebb feladatokat is!

Az ötleteket köszönöm, még nem sikerült kiválasztani az igazit, olyan sok jó ötletet írtatok, köszi!
Még át kell gondolniuk, hogy melyiket tudják kivitelezni.

Zsuzsi
zsuzsii
 
 


Egyébként két osztályzatot kapnak rá, egyet az ötletre, egyet a kivitelezésre.

Zs.
zsuzsii
 
 


Malacka!
Jól beszélsz! Le a matekkalKép!

Azt gondolom, hogy valahol ugyanarról beszélünk mindannyian. Olyan mondatok ezek, amiket így, kiemelve az eredeti szövegkörnyezetbõl nehéz értelmezni. Értelmezni is, nemhogy "megrajzolni". Nálunk bevett szokás volt a "véletlenszerûen" kiválasztott tárgyak, vagy mondatok ábrázolása, de ott a "mibõl"-re figyeltek. Itt nekem ezzel van gondom.
És még valami: amikor én suliba jártam, a tanárnak az volt a nézete, hogy az én gondolataimra kíváncsi, és nem a szüleimére. Ez igaz volt minden tantárgyra.
Amit én még nem tartok szerencsésnek, az az, hogy ez a feladat nagyban befolyásolja az év végi jegyet, ahogy írja Zsuzsi.
Csi
csii
 
 


Sziasztok!

Szerintem is ott a gond, hogy szülõi segítség kell. Na nem azért, mnert ennyire nehéz a feladat, hanem inkább azért,mert ennyire nincs megalapozva.Kép
Én osztom Malacka véleményét, miszerint egy ekkora gyereknek talán már kellene tudnia elvonatkoztatni, legalább is egy szinten. Ha nem képes rá,az nem az õ vagy a szülõ hibája.Hanem az oktatási rendszeré.

És ha belegondoltok, nem is olyan rossz ez a feladat.Mint ahogy Zsuzsi is írta, a gyerekek fantáziáját is hivatott megmozgatni.Ami megint nem egy utolsó dolog,nem?Na persze lehetett volna egyszerûbb dolgokkal is kezdeni...:

Én jónak tartom a tanár ötletét, még ha nem is az övé.KépUgyanis naponta szembesülök azzal, hogy 14 éves gyerekek mennyire nincsnek birtokában az értõ olvasásnak. És ha ez egy módja lehet annak, hogy megtanulják, akkor ez csak jó lehet.Csak sokszor a mai gyerekek már nem hajlandók gondolkodni,mert errõl is leszoktatták,leszoktatjuk õket. Amúgy szerintem 8. év végén nem lehet ez akadály,mert a felvételek már lezajlottak, az év végi jegyek nem számítanak sehová. Legalábbis az én idõmben így volt...Kép

Azt viszont soha nem tartottam jó ötletnek, hogy egyetlen dolog határozza meg az év végi jegyet.Hiszen az év végi jegy lényege éppen az,hogy az egész éves átlagot mutassa.Zsuzsi,ezt ne hagyd annyiban!!!!

Anyapoc
A biztosannemtúlnépszerûKép

anyapoc
 
 


Szia Anyapoc!

Osztom a véleményedet!Kép
Ez a feladat, amolyan vizsga feladatat, minden tárgyból vizsgázniuk kell, ami 80 %-ot ad a jegybe. Ha a vizsga rossz lesz, szinte egyenes bukásKép
Szerintem is jó, hogy egy kicsit elgondolkodtatják õket, de túl nehéznek találom a gyerekeimhez!Kép
zsuzsii
 
 


Zsuzsa, elküldtem egy ismerõsömnek a kérésedet, õ igazán kreativ ember remélhetõleg holnap már olvassa a mailt, és válaszolni is fog.

A feladatokat énnagyon érdekesnek tartom, bár lehet hogy nem pont 8-osoknak, de akkor biztosan nem várnak "nagy" dolgokat. Inkább csak az ötletet, hogy mi is jut róla az eszükbe.


Én a kis lépésenként sokat feljõdhetünkre azt tudnám pl. mondani, hogy
minden kép párosával van
van egy gyerek (könyvespolccal a háttérben) és olvas, látszik hogy még most kezdett neki a könyveknek, a másik képen (szinte ferdén odatûzve ehhez a képhez) ugyanezen gyerek megy suliba.
másik kép, már több könyv van elolvasva, a gyerek is nagyobb, másik kép odatûzve már egyetemre jár és hallgatja az elõadást

harmadik kép nagyon sok könyv van elolvasva, és a gyerek már felnõtt, kép srégen dolgozik valami laborban vagy operál, attól függ milyen foglalkozást találunk ki neki.

utolsó kép, középkorú ember szinte kiolvasta a könyvtárból, de még mindig olvas, kép srégen: valami különleges díjat vesz át, pl. fizikai Nobel díj és látszik rajta hogy bölcs okos emberré vált.

Tana
Tana
 


Kedves Tana!

Nagyon aranyos vagy, köszönöm szépen.KépKép Nekem nagyon tetszik az ötlet, majd megkérdezem a gyerekeket is róla, nem tudom, hogy embert mennyire jól tudnak rajzolni!
Köszönöm, hogy elküldted, olyan jó, hogy itt ilyen segítõkész emberkék is vannak!KépKépKép

Van még egy idézet, amit túl réménytelennek tartottam, ezért nem írtam eddig le, de most leírom, hátha..KépKép

"Igazi szerencséjét mindenki úgy találja meg, hogy függetlenné válik érzelmeitõl, és sorsától"-nem tudom, nekem nehéznek tûnik!Kép

Egy kicsit átértékeltem magamban a feladatot, és rájöttem, hogy nem is, olyan eszement!Kép Csak egy kis érett gondolkodás, és fantázia kell hozzá. A mondatok meghát olyanok, amilyenenek...., de a feladat oké. Bár valóban lehet, hogy kicsit késõbb, gimi 1-2. osztályában már érettebbek lennének hozzá a gyerekek, és talán jobb munkákat készítenének, de bízom benne, hogy a tanár figyelembe veszi, és a korukhoz, és képességeikhez értékel majd!

Köszönöm, még egyszerKép

Zsuzsi
zsuzsii
 
 


1. Kettéosztott rajzlap: egyik felén járni tanuló baba próbál eljutni egy bútordarabtól a másikig. Másik felén gátfutó (hegymászó, vívó, stb.) fiú. Valamilyen jellegzetességgel érzékeltetni, hogy ugyanarról a kisfiúról van szó.
3. sápadt, vörös szemû, zombi-szerû alak egy szürke szobában ül egyedül egy halom könyv fölött. Esetleg háttérben - kontrasztként - ablak, ahol süt a nap, zöldell a fa, játszanak a gyerekek, stb.
4. ku-klux-klánosok üldöznek egy négert.
Hirtelen ezek jutottak eszembe, a többire nincs ötletem.
Sok sikert!
Móni
Móni
 


"Igazi szerencséjét mindenki úgy találja meg, hogy függetlenné válik érzelmeitõl, és sorsától"-nem tudom, nekem
nehéznek tûnik!

Ez aztán nem semmi!! Ezzel még így 36 évesen is küzd az ember.

Ötletek:
Teréz Anya, Budha...

Üdv.
Malacka
malacka
 
 


Sziasztok!

Móni!

Nagyon jók az ötletek, amiket írtál, köszi, most már igazán lesz mibõl válogatni! Kép
Minél több ötletet mondtok, annál jobban ki tudjuk majd választani a számukra legjobbat, köszönöm!KépKép

Lányok!

Egyébként az oszt.kirándulás miatt máj. 28-ig meghosszabította a tanár a határidõt, így még van idõ vélasztani!KépKép

Fordított nap már volt, csak aznapra sajna nem esett egy rajz óra sem!Kép

Malacka!

Hát ezért nem írtam le!! Totál reménytelennek látszik, itt látszik az, hogy véletlen kiválasztott mondatokkról van szó egy ***könyvbõl, ilyet épp eszû tanár nem ad fel! Vagy akkor nem várja el, hogy meg is csinálják...Kép

Zsuzsi
zsuzsii
 
 


Zsuzsi

Ez a vizsga dolog a legnagyobb butaság,amit általános iskolában csinálhatnak.KépEz tényleg eszement dolog,bki találta is ki.Nem ráérnek még erre?
Igazság szerint csak azért írtam azt,hogy talán nem is olyan rossz,mert nálunk pl. informatikai osztályba a felvételin magyarból van olyan,hogy szólásokat és közmondásokat kell értelmezni.Na,azok azért ismertebbek,de el tudod képzelni,milyen válaszok szoktak érkezni.KépÚgyhogy csak hajrá!
Ja,azt azért megkérdezném a tanártól,hogy az ötletre milyen alapon ad osztályzatot?Ezzel mégis hogyan tudja a rajztudást mérni?Ezt egyik tantárgyból sem tartanám szerencsének.És szerintem a rajztanár sem teheti.Csak spórolni akarhat a feladatokkalKépDe én nem hagynám!

Anyapoc

anyapoc
 
 


Én azt nem értem, hogy az a magányról szóló idézet mirõl is szól.
Jó dolog a magány, mert magunkba nézhetünk, tisztázhatjuk magunkban a dolgokat, (lásd. remeték, szerzetesek), mint ahogy a böjtös napok is méregtelenitik a szervezetet.
Vagy rossz dolog a magány, mert társak nélkül sivár az élet, mint ahogy elsorvadunk, szervezetünk is megsinyli a fontos élelmiszerek tarós hiányát.
Elég nehéz igy rajzolni valamirõl, nem? Legalábbis én nem tudnám hol megfogni ezt a dolgot.
karina
 
 


Sziasztok!
Csak véletlenük jöttem ebbe a topikba, de nem tudom megállni, hogy ne írjak. Milyen jól ment 9 napon át, Zsuzsi kapta a jobbnál jobb ötleteket, és ezen kívül még a véleményeteket is leírtátok, mindenki nagyon kultúrált formában. Azután egyszer csak vége.....
Legalább azt lenne jó megtudni mi lett a rajzokkal?
Most olyan érzésem van, mintha egy jó könyvet olvastam volna, de az utólsó lap hiányzik.
Persze nem csak ez a topik járt így, de kicsit furcsa. Na mindegy, biztos van rá magyarázat.
Én minden esetre elég ideges lennék, ha ilyen feladatot kapna a gyermekem a suliban, ahelyett hogy megszerettetnék vele a rajzolást és megtanítanák mondjuk lovat rajzolni.
Sziasztok eltüntek.
Andi.
andi68
 
 

Hozzászólás a topikhoz

Emotikonok
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:

Vissza: Gyermeknevelés

Jegyzetfüzet:

 

X
EZT MÁR OLVASTAD?