10 napos Smoothie Kihívás! Tarts velünk Te is és NYERJ!

Régóta tervezed, hogy változtatsz a szokásaidon és elindulsz egy egészségesebb, tudatosabb táplálkozás felé vezető úton? Nálunk ebben is egy szuper támogató közösségre találsz!

Március 7-én indítunk egy 10 napos reggeli smoothie kihívást, melybe te is be tudsz kapcsolódni. Tőlünk minden szükséges információt megkapsz a bevásárlólistától a recepteken át.

Az egyetlen eszköz, amire szükséged lesz, egy turmixgép, de ha nincs ilyened, egy botmixer is megteszi. A hozzávalók nagy részét akár az EcoFamilyben is be tudod szerezni. A zöldségeket, gyümölcsöket pedig a piacon vagy bármelyik szupermarketben.

Olyan megoldást mutatunk neked, mely a napi rutin részévé tud válni: könnyen, gyorsan, egyszerűen tápláló reggelivel kezdheted a napot. Ha éppen babát vársz vagy szoptatsz, akkor is bátran tarts velünk!

Az első lépés a felkészülés, azaz a bevásárlás. Eláruljuk, mik azok a hozzávalók, amiket ha tartasz otthon, pillanatok alatt egészséges, tápanyagokban gazdag, gyorsan elfogyasztható reggelit tudsz magadnak készíteni.

A 10 napos kihívás során a reggeli étkezéseket egy mennyei és tápláló smoothieval fogjuk “megoldani”.

Minden reggel újabb és újabb recepttel várunk majd a Babanet Facebook oldalán, ezért érdemes figyelni a hírfolyamunkat a legfrissebb cikkekért, információkért. 

Az összes smoothie 3+2 alapvető hozzávalóból áll majd: zöldleveles zöldség, gyümölcs és folyadék. Ezeket tudod kiegészíteni zsírokkal és fehérjével, így lesz tökéletes!

Petri Nóra, táplálkozási tanácsadó tippje:

Ha zsírokkal és fehérjével egészíted ki a reggeli turmixodat, tovább fog eltelíteni, ráadásul a zsírok és fehérjék által válik a reggelid teljesértékűvé.

Íme a bevásárlólista, amire szükséged lehet az alapanyagok beszerzéséhez:

  • zöldleveles zöldségek: spenót/madársaláta/jégsaláta
  • gyümölcs: alma/banán/narancs/mangó/áfonya
  • mogyoróvaj vagy magvak (kesudió, mandula)

Ha teljes értékű reggelit szeretnél csinálni, ahogy a profik, adhatsz hozzá fehérjét is.

  • fehérjeforrás: fehérjepor (rizsfehérje, borsófehérje, marhafehérje)

 

Így állj neki a smoothie készítésnek!

Alapvető hozzávalók és azok felhasználása:

Zöldleveles zöldségek: mindegy melyiket választod. Minden nap egy marékra lesz szükség, ez az egyik alapja a smoothienak.

  • bébispenót
  • madársaláta
  • jégsaláta

Gyümölcsök közül a szezonalitásnak megfelelően válassz banánt vagy almát, de a fagyasztott gyümölcsök is ugyanolyan értékesek. Ezekből egy kisebb bögre szükséges minden smoothiehoz.

  • banán
  • mangó
  • alma
  • áfonya, málna

Ezek az alapok, de ha valóban egy teljes értékű reggelit szeretnél csinálni, ahogy a profik, adj hozzá fehérjét és növényi zsiradékot is a turmixodhoz. Ezekkel fokozhatod a smoothie tápértékét: a fehérjének és zsíroknak köszönhetően hosszabban fog eltelíteni, később leszel éhes.

Válassz egy fehérjeport, ebből is egy adagra lesz szükséged. Az adagolást a csomagoláson tudod megnézni, annak függvényében, milyen fehérjeport választasz.

  • növényi
  • állati

Továbbá, válassz egy növényi zsírforrást is, hogy krémesebb és táplálóbb legyen a smoothie, hiszen a növényekben található vitaminok egy része zsírban oldódó, így a zsírok is hozzátesznek a tápértékhez. A mogyoróvajból egy evőkanál, a magvakból kb 6-8 szem kerül majd minden turmixba.

  • mogyoróvaj
  • mandula
  • kesudió

Készítheted vízzel, de tehetsz hozzá tejet vagy alacsony szénhidráttartalmú növényi italt, például mandulatejet vagy kókusztejet is.

 

A hozzávalók megfelelő rétegzése az egyetlen fontos dolog, amire figyelmet kell fordítanod.

  • Alulra kerüljön a gyümölcs, a második réteg legyen a zöldleveles zöldség.
  • Amikor ezek már benne vannak a turmixgépben, jöhet a mogyoróvaj vagy pár szem pl. kesudió.
  • Ha fehérjét is teszel be, ez kerüljön a tetejére. Végül a folyadék, ami lehet víz vagy tej.

NYEREMÉNYJÁTÉK

A kihívás alatt versenybe is szállhatsz egy prémium finomságokat tartalmazó ajándékcsomagért, melyet az EcoFamilyvel közösen állítottunk össze, és aminek segítségével tovább fejlesztheted smoothie készítő tudásod.

Mindössze annyit kell tenned, hogy március 7. és 16. között velünk tartasz a Facebook oldalunkon, ahol az aktuális napi receptünk alá kommentben feltöltöd az aznap készített smoothied fotóját. A játékba való csatlakozás folyamatos, a sorsoláson azok kerülnek be virtuális kalapunkba, akik legalább egy alkalommal töltöttek fel saját készítésű smoothies fotót valamely kapcsolódó posztunk alá. Ne feledd: minél többször mutatod meg az általad elkészített finomságot, annál többször kerül be a neved a virtuális kalapba.

A pontos játékszabályzatot megtalálod ITT a linkre kattintva.

 

Várunk szeretettel a Facebook oldalunkon!

 

Fotó: EcoFamily

A szerzőről:

Petri Nóra táplálkozási tanácsadó vagyok, az ATV-n és a Viasaton meghívott szakértő, tucatnyi tudományos képzés elvégzője, de legfőképp food coach, akinek segítségével képes leszel egészségesebbé formálni a táplálkozásod.

Gyermekeim megszületése után a hozzátáplálás kapcsán és saját fogyásom miatt kezdtem foglalkozni komolyabban a táplálkozással. Ennek ma már 10 éve. Mindkét gyerekemnél felmerült ételallergia gyanúja, így beleástam magam a miértekbe, majd szépen lassan szenvedélyemmé vált a táplálkozástudomány.

Két fiam van, igyekszem őket megtanítani a tudatos táplálkozásra. Nem mondom, hogy könnyű. Azt sem hogy kizárólag egészséges dolgokat esznek. Nem hiszek benne, hogy 100%-ban elkerülhetőek a feldolgozott élelmiszerek, de törekedni kell rá, hogy jól tápláljuk a testünket, és akkor meghálálja.

 

2023. február 28.

Forrás: Nyitókép: GettyImages.com

 
 
 
Címkék:  

életmódi

X
EZT MÁR OLVASTAD?