5 szuper dolog, amit a jóga tesz a testeddel, ha babát vársz

A várandósság alatt is érdemes mozogni: a szakemberek szerint, ha egészségügyi problémáktól mentes a terhesség, akkor bátran lehet edzeni, amennyiben a babavárás előtt is sportos voltál – persze pár dologra extra figyelmet kell fordítani. De akár jógáztál korábban, akár nem, ezt a mozgásformát mindenképp érdemes beiktatni ebben a 9 hónapban – el is áruljuk, miért!

5 szuper dolog, amit a jóga tesz a testeddel, ha babát vársz

1. Mentálisan is ráhangol

A szülésre nem csak a testet kell felkészíteni: agyban is komolyan rá kell készülni. A jóga megtanít figyelni a test változásaira, apró jelzéseire, ennek pedig nagy hasznát veheted a szüléskor, de alapvetően az egész várandósság alatt. A jóga tökéletes módszer stresszoldásra, így hozzájárul ahhoz is, hogy a kismama kevesebbet idegeskedjen, képes legyen lazítani, hogy könnyebben ugorja meg az akadályokat. Fontos még, hogy a jógagyakorlatok, ászanák kivitelezéséhez komoly összpontosítás kell, ha pedig ezt megtanulod, az élet minden területén jól jön, ha tudsz koncentrálni bizonyos dolgokra. Emellett, mint minden mozgásforma, a jóga is segít csökkenteni a depressziót, az edzés hatására pedig boldogsághormonok szabadulnak fel a szervezetben.

2. Megtanít lélegezni

A jóga a helyes légzésről is szól: ez az egyik alapja a gyakorlatsoroknak. A jógázás során végig figyelni kell a levegővételre, ennek pedig nagy hasznát veszed majd a szüléskor is. A légzés megfelelő ritmusa segít oldani a stresszt, a feszültséget, a szorongást, sőt, a fájdalmat is csökkenti. De nemcsak a szüléskor hasznos, ha „helyesen” tudsz lélegezni: a babavárás alatt könnyebb kibillenni a lelki egyensúlyból, a hormonok játéka gyakran kikészíti a kismamákat, ám a megfelelő légzéstechnikákkal enyhítheted a feszültséget. Sőt, ha gyakran keményedik a hasad, azon is sokat segít a megfelelő légzéstechnika, amit a jógaórákon elsajátíthatsz. A helyes légzés az idegrendszerre is pozitív hatással van! A jógaórák végén pedig általában mindig van egy néhány perces relaxáció, ami nagyon jól jön akkor, amikor a hétköznapokban nincs lehetőséged az ellazulásra.

3. Erősíti a gerincet

A jógagyakorlatok remekül megdolgoztatják a törzsizmokat, a hátat, ennek a területnek a karbantartása pedig különösen fontos a terhesség, majd később a szoptatás alatt. A növekvő testsúly, az egyre nagyobb pocak, a rossz tartás, a szülés után pedig a baba cipelése és a szoptatás sok nőnél okoz komoly hátfájást, gerincproblémákat. A jógaórákon viszont megdolgoztatjátok ezeket a területeket, amik ha megerősödnek, sokkal jobban bírod majd a terhelést.

4. Lazítja a medencét

A kismamajógán nagy hangsúly kerül a csípőtájéki izmok lazítására, mellette pedig a hüvely, a végbél és a gátizmok edzésére, erősítésére. A csípőnyitás nagyon lényeges a szülés miatt: ha ez a terület lazább, az megkönnyíti a gyermek világra hozását is, mellette pedig a test regenerálódását is a szülés után.

5. Jót tesz az emésztés szempontjából

Sok kismama küzd emésztési problémákkal, általában székrekedéssel. A rostdús étkezés és a bőséges folyadékbevitel mellett a mozgás az, ami remek gyógyír a problémára, a jóga pedig különösen hatásos. Ebben a mozgásformában ugyanis számtalan olyan gyakorlat van, ami segíti az emésztést, pozitívan hat a gyomorra és a bélrendszerre. Már azzal nagyon sokat segíthetsz a testednek a várandósság alatt, ha reggelente, felkelés után néhány alap jógagyakorlatot elvégzel otthon. Ezekkel felkészítheted a testedet az egész napos terhelésre, és az emésztésre is jótékonyan hatnak a speciális gyakorlatok!

Barbara , 2020. február 09.
 
 
 

Hozzászólás

Felhasználónév:
     Jelszó:
X
EZT MÁR OLVASTAD?
XMi bántja a gyerek lelkét? - Teakiadó