Rendelő

Laevolac-lactulose

lápiszolás

ADHD

Asperger-szindróma

B-vitamin

Bolus adstringens

Brulamycin

CMV vírus

Crohn-betegség

Enterococcus

Fenistil

Gripe Water

Hirschsprung-kór

Kouriles emulzió

Leiden-mutáció

Maalox

Maltofer

Neo-panpur

Recklinghausen-kór

Smecta por

Staphylococcus

Streptococcus

Streptococcus pyogenes

Tamarin

Tobrex

UV szűrés

Összes címke »

Kérdések-válaszok

A fiam 12 hónapos. Egy hete beteg lett, nem volt komoly csak az orra folyt és egy kicsit köhögött. El is vittem a gyerekorvoshoz, ő úgy találta, hogy a torka nagyon piros így felírt egy kanalas gyógyszert (Ospamox ). Ez egy hétfői nap volt, azt mondta pénteken vigyem vissza. Az állapota csak rosszabb lett. Írt egy új gyógyszert más hatóanyaggal (Cecloretta 125mg/5ml), merthogy az előző nem hatott. Ezt már naponta 3-szor kellett szedni, péntek este adtam neki először, szombaton 3-szor kapta és vasárnap reggelre tele lett piros pöttyökkel. Amúgy szombaton már csak hőemelkedése volt, vasárnap pedig már semmi, az étvágya is javult. Először csak a fején és a törzsén, és úgy nézett ki mint a melegkiütés. Vasárnap reggel még adtam egy adag gyógyszert, de már akkor is azt gondoltam hogy az új gyógyszerre allergiás, ezért többet nem is adtam neki. Estére csak még több pötty lett és még dudorosak is lettek, másnapra pedig már nem is pöttyök hanem foltok lettek, és már több volt rajta a piros, mint a normál bőrszíne. Hétfőn levittem az orvoshoz, aki azt mondta ez nem allergia, hanem hatott az új gyógyszer és egyes babák szervezete így reagál amikor a kórokozó elpusztul, és távoznak a méreganyagok a szervezetből. Kapott egy kalcium injekciót és irt fel Kalciumot, ampullásat, amit meg kell itatni vele és Fenistil cseppeket, és monda ő is hogy a gyógyszert már ne adjam neki. Most kedd van és már szépen javul, ahol legelőször megjelentek a foltok ott már alig látszik.  Azt szeretném megtudni hogy ilyesmi létezik-e, mert a környezetemben ilyesmiről még nem hallott senki, pedig sok szülőt megkérdeztem. Mindenki arra gyanakszik, hogy ez egy sima gyógyszer allergia volt. A kezelés amit a doktornő ajánlott is allergiára utal.

Válasz

A bőrjelenségek megítélése leírás alapján elég nehéz.
A csecsemőkorban, lázas állapot vagy légúti fertőzésre utaló jelek és tünetek mellé társuló kiütésnek több oka lehet: először maga az alapbetegség. Ugyanis többfajta vírus fertőzés járhat kiütésekkel. Azután lehet gyógyszerallergia is. De lehet, hogy a szervezet megváltozott immunstátusa következtében jönnek létre kiütések. Sokszor nehéz ezeket differenciálni.
Sokszor vagyunk úgy vele, hogy ahogy jöttek, úgy el is múlnak a kiütések. A tüneti kezelés vérmérséklet kérdése (is.) Ha esetleg viszket, meg lehet próbálni adni ilyen antiallergiás jellegű szereket. Ugyancsak elvileg hathatnak a folyamat alapmechanizmusára is.
Dr. Péter György



X
EZT MÁR OLVASTAD?