Kérdések-válaszok
Ovodai beszoktatás
3éves kisfiam.szept 1 kezdte az ovodát. Autizmis sprektum zavaros( nem beszél,hiperakti,figyelem zavaros,viselkedés problémás). Jelenleg azt látom az ovonokön h nem is probálnak meg vele foglalkozni. 90-percböl 88 percig én probálom fegyelmezni rászolni elvinni a problémás szituáciotol. (Kis elözmény bölcsibe járt 1 évet ott a bölcsi néni tök szépen hozzászoktaták az ottani rendre és ott olyanokat is megcsinált amit itthon sose és csak álom számunkra(pl ülve nyugton halgatta a mesét ). Hogy tudom én mint szülö az ovodai szabályokat megtanítatni a fiamnak ha azt látom h egyáltalán nem érdekli az ovonöket h fegyelmezzék a szabályokat betartsa. (Pl A fiam bemegy a mosdora és ivos pohárbol iszik majd amikor már nem szomjas akkor gargalizál és kiköpi.szo szerint oda jött hozzám az ovonö h a fia játszik a vizzel és legyen szives kihozni mert az nem játszo tér és ö nem ér rá foglalkozni a gyerekkel mert van másik 15 gyerek akire figyelnie kell. Válaszát elöre is köszönöm
Válasz
Kedves Szülő!
Érdemes lenne többet kommunikálni azzal kapcsolatban, hogy a korábbi bölcsis tapasztalatokat, jó gyakorlatokat az óvodában is tudják alkalmazni. Úgy gondolom, hogy érdemes lenne leülni a gyermekkel foglalkozó szakemberekkel,átnézni a szakvéleményben foglaltakat, továbbá közösen megoldást találni. Nyilván a beszoktatáshoz idő kell mindenkinek, de szépen fokozatosan lehet majd előre haladni. Mindenképpen hasznos lenne összegyűjteni azokat az ötleteket, akár vizuális megerősítőket, melyek segítik a gyermeket a mindennapokban. Integráló intézményben a fejlesztő és gyógypedagógus kollégák is tudnak segíteni (szülő-gyermek-többi pedagógus támogatása). Érdemes az intézményvezetővel is beszélni, hogy a gyermek számára hogyan/milyen módon tudják biztosítani a kiemelt figyelmet és a segítséget az óvodai csoportban.










